Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. FF '65

    FF '65 Gearhead

    Ei tullut Someron subbesta mun auto. Jarrut oli jokseenkin oudot, poljin kummallisen pehmeä ja kovemmin jarruttaessa painui melkein lattiaan. Jarrunestesäiliö ei näyttänyt olevan missään kiinni kun heilui valtoimenaan ja säiliön alta tihkui nestettä.
    Valokatkaisija paskana, aikansa kun myyjä sitä väänteli niin valot löytyi, vaihtelevasti.
    Runko ja pohja oli hyvännäköinen, pintaruosteessa mutta hitsaamaton. Ehkä siksi kun toi on tullut Suomeen vasta 2011. Koriltaan suht siisti, lukuunottamatta pientä lommoa siellä täällä.

    En tehnyt edes tarjousta kunnei nyt oikein vastannut odotuksia.

    Ton hintaluokan vehje kuuluis jo mun mielestä olla siinä kunnossa ettei heti joudu ropaamaan.
     
  2. peku123

    peku123 Gearhead

    Uskaltaisin sanoa että yks suomen siisteimpiä ellei siistein gmt400 subi tää oma gemsu. Ei ihan "kuuden tonnin saha".


    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 27.5.2018
  3. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    No, myyjän
    ”Hieno subu 5,7 bensa b-kortillinen hyvä kunto kaikki toimii” voi tarkoittaa kaikenlaista.
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Vasinkin kun on kaksi koulukuntaa näiden omistajissa,toiset pitää ja varoo kun kipeetä pillua ja autot pirun nättejä ja toiset on "äijäautoja"hinta sama kuin siistillä.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  5. calikka

    calikka 1st gear

    Onko millään tavalla normaalia että 6.5 td on paisuntasäiliössä painetta hieman vaikka kone kylmä (pihahtaa kyllä silleen että huomaa) . Myöskin itselläni tiputtelee jäähdytinnestettä seisoessaan jonkin verran jostain moottorin kohdilta (suht keskikohdasta) mutta en ole viellä tarkemmin nähnyt mistä se vuotaa joten meinasin kysellä ennen pohjapanssarien purkamista että onko siellä tyypillisiä vuotopaikkoja ?
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    kylmä ja ei ollu käynnissä, vai kylmä ja käynnissä?
    Vesipumppu ja jakopäänkopan välistä voi vuotaa.
     
  7. calikka

    calikka 1st gear

    Kylmä ja ei käynnissä
     
  8. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Tarkista dampperi...
    Se tekee kaikenlaisia värinöitä kun kumit pettää
     
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Chevy pomppas leimalla. Kynnyskotelot lahot, ne on helpot, uutta peltiä vaan päälle.
    Mutta taka-akselin takapuolella oleva "palkki" mikä kiinnittää lavan ja rungon toisiinsa läpilaho. Onko otettava lava pois ja onko lavan irroitus minkälainen homma?
    Vai lava irti ja tunkata sen verran ylöspäin, että saa palkin vaihdettua?
    Nosturia yms ei ole käyttössä, eikä myöskään niin paljon miesvoimaa, että saisi lavan nostetua pois.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä mää lavan irrottaisin. Neljä vai kuus pulttiako siinä oli. Ei mahoton työmaa.
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Onko se sit kuitenkaan paine suhaus? Olisko alipaine? Ei sinne oikeen muuten painetta kylmänä jää.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei oikeen saranan korjaus lähtenyt...

    Kaikista väljin on mulla oven ylin sarana. Mikä siis oveen hitsattu. Ja siitä ylin reikä.

    Jos ei 12mm terää katko niin millään kulmaporalla ei ole mahiksia, jossei sitten alakautta poraa ja holkita alinta reikääkin.

    Pers
     
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jos ottas lokarin irti? Sit vois mahtua siihen yläreikään.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei auta lokarin irrotus kun ovessa tämä :D

    Se ylimmäinen korissahan on puslitettu korjauspuslilla. Ja oven alapää.

    En tiedä jos poranterän katkasis ja laittais kulmavaihteeseen.

    [​IMG]

    Tässä havainnekuva. Alhaalta tosiaan just sais tolla terällä varmaan läpi ylös jos ois kulmavaihde. Tossa yläpuolella ei auta sekään.

    Ja toi se väljin missä terä kuvassa.
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Hups, pitäs lukee...
    En oo ny auton lähellä, mut entäs pitkä terä? Ja holkki suojaksi ovipellinreunaa varten.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Toi pelti kaartuu senverran ettei edes pitkä terä auta. Ainoa helppo vaihtoehto joka tulee mieleen on kulmaporalla alakautta toisen saranareiän läpi poraaminen... Vaan ei viittis sitä alempaa ehyttä reikää holkittaa jos ei kestäkkään.

    Myös autossa kiinni oleva alempi vastaava saranan kita ylhäältä hieman löysä. Sen poraus onnistuu alakautta tai kulmavaihteella ehkä yläkautta.

    Nykyinen reikä joku reilu 8mm ja pusla/holkki vaatis sen 12mm.
     
  17. palontie

    palontie Double Gearhead

    Entäs jos pitemmällä poralla saranan alapuolelta?
     
  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ehitkin jo vastaamaan
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin se just kulmavaihteella onnistuis. Pidempi terä ei sovi alakauttakaan kun toinen sarana alempana ovessa tiellä.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Näköjään :D
     

Kerro tästä muillekin!