SBC350 yleiskunnostus projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Selli, 1.11.2017.

  1. rb

    rb Double Gearhead

    Sata lbs asennuspaine, joten luulis sen riittävän.
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Riittää, niitten pitäis olla aivan lusut että hydraulinostaja sais venat kantamaan.

    Kokeileppa sillä zero pre-loadilla, tai ainakin tarkista uudelleen mitä siellä on.
     
  3. rb

    rb Double Gearhead

    Sen teen.

    Tosin säädin venat sytytysjärjestyksessä ennen kun imusarja oli paikallaan, ihan sen takia, että saan ne säädettyä tarkasti.
    Mut pyörittelen ne huomenna nollaan ja kokeilen sit tulille ilman venakoppia.
     
    Muokattu: 7.6.2018
  4. Selli

    Selli Gearhead

    Morot, Oli pikku breikki kaikesta harrastamisesta.
    Tänään heitin uuden Carterin reikään ja baanalle. Mikään ei kyllä muuttunut :D Noh,nyt on sekin rajattu pois, että kakku melkovarmasti riittää pumpun puolesta. Huomenna jos kiinnostaa, niin hieron toision läppiä vähän löysemmälle. Nyt muutoin pelaa hienosti. Ei juurikaan siirtymällä rokella ja voi paikaltaan tällätä pohjaan pedaalin. Myös paikallaan oikeen krispyn tuntuinen. Ajossa about kun alkaa veto kunnolla, oisko 3000-4000 haarukassa niin ihan kerrasta veto tippuu. Kaasua pikkasen löysää niin menee taas kivasti matka-ajoa :D Hyvä cruiseri ei siinä.Eikä riko ylikierroksilla hah hah.
     
  5. max

    max Double Gearhead

    Tolla sun combolla elämän pitäs vasta alkaa 3000 rpm:n jälkeen.Meneekö se siis polvilleen tämän jälkeen?
     
  6. Selli

    Selli Gearhead

    Mulla ei ole kiekkakelloa niin tarkempaa en osaa sanoa. Puutuu silleen että nenä hipoo rattia. Ei rokella eikä pätki. Eikä kuullosta sytty ongelmalta omaan korvaan.Veikkaan , että toision läpät on nyt liian kireällä.
    Onneks kuitenkin normi ajossa pelaa hyvin ettei jää parkkikselle sen takia.

    Tolla samalla qjetillä vanhalla kombolla veti kyllä oikeen hyvin. Uskoisin siis että säätöjuttuja vaan on. Tai vaikka roska jossakin kolossa.
     
  7. max

    max Double Gearhead

    OK.Funtsin vaan sitä kun sulla sulla on hyvät kannet,puristuksia reilusti,erinomainen imusarja jne,niin voimaa pitäs kyllä olla reilusti.
    Ja varmaan tulee olemaan,kun homma toimii.Omasta kokemuksesta olen huomannut,että jos kaasari on ihan poskellaan,niin voit menettää luokkaa 50 hp 350 kokosessa koneessa.Jopa enemmän.
     
  8. Selli

    Selli Gearhead

    Ja jos ajatellaan Max sun kombolla tuli noin hyvät lukemat ,niin säätöjähän tämä vain teettää. Tää on silleen myös kivaa että oppii tuota Q-jettiäkin samalla. Se että jääkö tuo lopulliseksi on vielä auki.
     
    max tykkää tästä.
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ihan nyt varuilta vielä kysyn, et onhan siellä kaasarin tuloliittimessä sisällä uus putsari tai ei ollenkaan?
     
  10. Selli

    Selli Gearhead

    Hyvä pointti, orggis putsista ei ole. Letkussa on tarvikemallinen suodin. Se on vaihdettu ehken toissa kesänä. Vedän testiksi suoran letkun iltapäivällä. Ilmanputsari on yhden ajokauden vanha,mutta sellanen 2” lituska. Saattas tuonne 3” mennä,en oo mittaillu vielä.
     
  11. Selli

    Selli Gearhead

    Iltapuhteina kävin vähän kattelee pellin alle. Suotimen poistin-> ei mitään vaikutusta.
    Avasin toision jousta 1/8kierrosta -> nyt sitten rykäsee kun toisiot tulee mukaan. Yläkiekoille ei vaikutusta. Videolla näkyy hyvin oire. Vaihteena on pakkokakkonen.
    Ei tuu meinaa sakkoja motarilla, ainakaan ylinopeudesta :D
    https://sellin.1g.fi/kuvat/Poniakki/Moottori ja Loota 2017/Puutumiset2.mp4

    Täytyy vielä kokeilla nostaa toision neuloja. Viimeksi ei ollu hyvä kyllä silleinkään.
    Vaikka neulat olisivat nuukalaiset niin tuskin se noin brutaalisti kyykähtäisi? Tässä siis AT merkinnän neulat jotka tosiaan on laihemman pään neulat. Jatkamme harjoituksia.
    Sytkässä on puntit niin että maksimiennakot tulevat n 3300kiekalla.
     
  12. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kuulostaa aivan että bensa sieltä vaan loppuu. Voiko siellä tulopuolella nyt olla vielä jotain ahdistusta.
    Quadrajettien kanssa en ole pitkään aikaan paljon pelannut, mutta pienihän niissä on se kohokammio ja varmaan aika tarkka bensapinnasta ja pumpun tuotosta.

    Joskus aikoinaan 350 koneessa Qjet ja pieni sähköpumppu, no meno hyytyi jo ykkösellä samalla tavalla kuin sun videolla, ja sitten tehokkaammalla sähköpumpulla pääsi jo melkein kakkosen loppuun kunnes hyytyi.
    Ratkaisu ongelmaan löytyi silloin laittamalla vakio mekaaninen pumppu.

    No sulla ei kuitenkaan liene pumpusta kiinni, ellei siellä ole muuta ahdistavaa kohtaa.
    Kannattaisskohan kokeilla rikastaa ihan reilusti sitä toisiopuolta.
     
  13. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Ihan random mutuna lämpimikseni veistelen, mutta voisiko tankin päässä vois olla imuputken sihti tukossa?
     
  14. Selli

    Selli Gearhead

    Orggis tankki tiettävästi ja orggis linja. Todellakin siis mahdollista tukokset. 8mm putki taitaa maksimissaa olla tuo mikä tulee.
    Harmillisen vähän on tarjolla noita toision neuloja suomessa tohon pre-75 vuotiseen Q-jettiin. Täytyy vähän googlailla ja laittaa reiluisti rikastavammat tiluuseen.
    Muutamissa artikkeleissa onkin hyvät esimerkit moottori ja neulakomboille.
    Tuon tankkitestin voikin tehdä sitten ihan suoralla letkulla.
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Toisioneulojen hangerissakin on sitten isoja eroja neulan lähtökorkeuden mukaan. Onkohan siinä siihen runkoon kuuluva? Mulla on aikas reilusti toisioneuloja, niitä vois jopa joutaa. Ensiöneulat taitaa nykyään olla parasta pitää kotona.
     
  16. Selli

    Selli Gearhead

    Mullon tässä 33797 Hangeri. Onko lie orggis,en tiedä. Tein tähän Hangeriin myös rikastavat paikat neuloille, mutten ole tyytyväinen siihenkään. Rochesterin kirjan mukaisesti tein. Kuvassa ei ole vielä porattuna lisäreikiä.
    [​IMG]
    Toision neulat on tosiaan nämä,Jos Edelin vastaavuustaulukosta katsoo niin melkein laihimmat neulat nämä ovat. Ehkä voisi olla paikallaan kokeilla DA(0.044) tai jopa AX (0.0397) neuloja.
    [​IMG]
    Ensiönä ovat 44 neulat ja 71 suuttimet. Muut vaikuttavat osat ovat vakio rebuild setistä. Siihenkin voisi olla paikallaan vaihtaa se HP setti mitä näkyy olevan myynnissä. 79.90$
    Kattelin että markkinoilla olisi tuo tuunaus-setti vajaalla 150$ siinä olis sitten kaikki mitä tarttis. Harrastemielessä tuon setin voisi ostaakkin. Tietty jos pelkällä toision neuloilla pääsis jo alkuun. Partsilla ei luonnollisesti ollut hyllyssä noita minun ajatuksen neuloja.
     
  17. DX

    DX Double Gearhead

    kyl se pitäis olla mahdollista saada virkoomaan millä vaan toisioneuloilla niiden korkeutta nostamalla, muotojen kans pelaaminen enempi hienosäätöä sitten,
    ite laitin ripustimen alle korotuspalan, taisin jopa taivuttaa päitä ylemmäs, toisioneulat tein lopuksi sopiviksi hiomalla.

    sun videossa kuulostaa ihan siltä, että toisiokurkut nousee pystyy aivan liian helposti, tai kaasari ei saa bensaa, tai molemmat.
     
  18. Selli

    Selli Gearhead

    Jebulis, Purin vähän tänäänkin. Jostain syystä oli kunnon jumitus toisioissa. Eivät siis auenneet kun ihan nimeksi.Sormellakaan painamalla! Purin kaikki ja kasasin takasi ilman mitään kommervenkkejä.Jonnekkin ne läpät vaan jumitti.

    En tuossa videolla raaskinut ihan tappiin kierrättää kun ei ole mittaria mutta hyvin veti tuonne asti. Pikkanen pykälä tuossa vielä on kun toisiot lähtee mukaan mutta ei ihan hirveesti haittaa tässä kohtaa.
    https://sellin.1g.fi/kuvat/Poniakki/Moottori ja Loota 2017/Parempi.mp4

    Sitten alkokin seuraava ongelma. Kakkonen vain toimii loorassa :D Hemmetti just rempattu loota ja lopetti toiminnan. Paikaltaan D päällä on vain kakkonen ja pakki käytössä. Pakko ykkönen toimii ja siitä aika ylhäällä kakkoselle. Kolmonen ei mene ollenkaan tupaan. Täytyy vaihtaa uusi alipaineletku josko olisi sulanut. Alipaine tulee suoraan imarista.
    Laatikko oli kuulemma seissyt kuitenkin rempan jälkeen aika pitkään. Olisiko kuvernööri jumppurassa tai jotain.
    Ei ihan tollasella kepityksellä pitäisi vielä kuitenkaan hajota kun ei oo kertaakaan kunnon runtua annettu,hah.
     
  19. Selli

    Selli Gearhead

    En viitti tähän ketjuu tota lootaongelmaa jatkella mutta ei korjaantunut modulaattorilla/letkuilla. Laitan seisontaan ja tutkin lisää kun pystyn. Olihan se tunnin verran eilen illalla "Iihan Ok" :D
     
  20. Väne

    Väne Gearhead

    Jos kyykkää heti kun ilmaläppä lähtee aukeamaan niin neulojen ohennus ei auta koska suutin ei siinä vaiheessa etes vielä rajoita virtausta.
    Onko "Poe" systeemi tehtaan jäljiltä?
    "Poe" ja pääsuutinpiirin kaivoissa oleva bensa rikastaa seosta kiihdytyspumpun tapaan kun ilmaläppä lähtee aukeamaan, ennen kuin suuttimet alkaa rajoittaa virtausta.
    "Poe" on yhtä tärkeä kuin pääsuutinpiirikin, eli kannattaa siihenkin syventyä.
    Poe suluissa koska se ei ole pelkkä pintakaasu kiihdytyksen rikastus vaan se virtaa tarvittaessa aina kun toisio on käytössä, eli pull over enrichment on vähän väärä nimitys.

    Kokeile miten loova toimii kun irroitat vaijerin.
     

Kerro tästä muillekin!