Slant Six PCV

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Kahvipoika95, 8.4.2018.

  1. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Weber taitaa vatiia paineen alentimen. Joku muistaa mitä sille kuului olla painetta.
    Jakajalta kannattaa katsoa sel "lukijan" välys 0,15mm. Vaikka rekisteriotteen muovitaskulla.
    On aika pieni tuo tehtaan speksi jakajassa on kuitenkin aina väljä ja ratas heittää.
    Jos alipaine on kaytössä on tarkastettava että ei vedä väliä kiinni tai liian leveäksi alipaineella.
     
  2. kinpin

    kinpin 1st gear

    Joopa. Käytin jykylässä autoa otilla, vaihtoivat tulpat, säätivät sytytystä ja tulppailemalla saivat käyntiä huomattavasti paremmaksi. Olivat vakaasti sitä mieltä että läppäakselissa on massiivinen imuvuoto ja että kaasarin suuttimet on liian pienet. Ajelin reippaan sata kilometriä tällä vehkeellä ja tauon jälkeen tsekkasin öljyt yms. Taas kermaa venakopassa. Ihmettelin siinä mm. kaasarin ja kopan välistä letkua ja totesin että ilma kulkee kun letkusta imasee. Vissiin imasin kovaa, vallun käynti jäi siihen paikkaan... Taas sama ongelma, ei kestä kaasua nimeksikään, ei sitten yhtään.

    Niin ja siis sen pvc-venttiilin vaihdoin siihen kopan päälle. Kokeilin loppumatkasta ajaa pvc-letku tulpattuna, ei ollut silläkään sitten mitään vaikutusta.
     
  3. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Ai että ongelma paheni? Ja jos massiivinen imuvuoto niin paha siinä ruveta väittämään että suuttimet on liian pienet,sehän imuvuoto sotkee kaiken..Ellei sitten he purkaneet kaasutinta ja näin todennut suuttimien liian pienen koon.
    Kyllä sen huomaa kokeilemalla onko väljää akselilla,voi olla että horii ilmaa vasta tietyllä kaasun asennolla.
    Että tarkallee ottaen mikä BBD siulta nyt löytyy?

    Tohon PCV ongelmaan,saatko puhalettua vaivatta ilmaa läpin ton breather capin?
    [​IMG]
    Ootko kurkannu venakopan alle? PCV venttiilin kohalla roiskelevy,ettei ole tukossa.
     
  4. kinpin

    kinpin 1st gear

    Juu saan, ja imettyä venttiilin läpi. Sitä vaan ihmettelen, että miksi tuon breatherin kautta nousee tyhjäkäynnillä hirveä hönkä.

    Juu, olivat sen verran purkaneet, että todenneet suutinten olevan pienet. Ja enhän minä näistä mitään ymmärrä, mutta mielenkiintoinen yksityiskohta on myös se että kun starttipilottia suihkasee kaasariin tyhjäkäynnillä, sammuu slant samantien.

    Mitenkäs se carter nyt taas identifioitiin?
     
  5. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Onko kahottu moottorista puristuspaineet?

    Hönkä sieltä breatherin kautta tulee jos pcv järjestelmä ei toimi oikein eli huohottaa ulos vapainta reittiä tai jos se pcv järjestelmä sulla toimiikin normaalisti niin liiallinen ohivuoto:rolleyes:

    Lisääntyykös huohotus ton breather capin kautta paljon kun nappaat pcv venttiilin irti?

    Carterista en tiedä mistä löytyy tunnistenumero,yleensä peltilätkä..mahdollista että kadonnut TAI sitten stanssattu tunnistenumero johonkin kohtaa runkoa
     

Kerro tästä muillekin!