Fitech, mikä missä miten bensapumppu?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja impala-63, 1.5.2018.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Tossa ei taida tulla vaan mitään tarpeita mukana? Nuo Carterin pumputkin kyllä kaikki näyttää ihan samalta.
     
  2. Minusta siinä tulee kaikki hilpakkeet mukana vai mitä vielä kaipasit?

    [​IMG]
     
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Ei auennu toi summitin sivu kun yritin katella ja muualla ei ollu ku pumppu kuvissa ku kattelin.
     
  4. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Nyt olisi pumpulle paikka hitssttu tankkiin. Tuli sitten sellainen mieleen että pitäisikö siihen vielä hitsata tuuletukselle joku lähtö ja vetää letkulla vaikka bensa luukulle se ?
     
  5. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    No kävin tutkimassa tankin korkkia ja siinä oli tuuletus kun puhaltelin siihen. Taidan mennä sillä kun ei enää hirveästi houkuttele tota tankkia hitsata. Oli meinaan aika vittumaista kun oli niin ohutta plootua. Laitan kuvia jossain välissä kun keksin jonkun hyvän kuvapalvelut kun olen käyttänyt photopuckettia mutta se esti kuvien laittamisen ilman maksua
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Imgur
     
  7. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Tuollainen siitä nyt tuli jos kuvat vaan näkyy

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Näyttää todella asialliselta...yksinkertainen ratkaisu ja varmasti toimiva :odcool:

    Taitaa olla nuo lähdötkin pikaliittimillä, johon saa suoraan AN-letkut.
     
  9. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Kuvassa pumpussa on jo an-liittimet kiinni mitkä hain roadmachinelta. No pitäisi ainakin pelata kaiken järjen mukaan kun tuollaisia pumppuja on kiinni tuhansissa autoissa ja ajettu miljoonia kilometrejä. Nyt vaan laitettu ei ruisku tankkiin kiinni. Huomenna varmaan käyn hakemassa letkua ja vähän lisää liittimiä. Toivottavasti viikonloppuna palaa jo viina muuallakin kuin maksassa...
     
    Vezques ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  10. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Tuolta se näyttää sisältä sen pumpun asemointi.

    [​IMG]
     
  11. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    No nyt on ensimmäiset kilometrit viinalla takana. Pari ongelmaa fitechiin liittyen. Ei voi valita polttoainetta ja afr alin arvo 11.5 minkä voi laittaa. Fitechiltä kysyessä vastaus oli että laita 25-30% enemmän tilavuutta perusasetuksiin. Meneekö se nyt ihan noin?

    Perkeleen jäykkä kaasupoljin kun on niin jäykkä jousi läppärungossa.

    Kuolee kun painaa poljinta eli tarvii hieman säädellä ettei ainakaan ihan plug and play. Muuten toimii ihan ok ja kunhan boksi alkaa oppimaan lisää niin toiminnan pitäisi parantua.
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Ihan yleinen neuvohan tuo että säätää vaan isomman moottorin E85 kanssa.
     
  13. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Joo minäkin vaihdoin siihen isompaan reikään niin parani mutta tuntuu se vieläkin jäykältä. Pitää vähän lyhentää tankoa jos poljin tulisi pystympään jos se vielä auttaisi.

    Nyt sitten pitäisi alkaa mulkkaamaan säätöjä kun meinaa sammua ellei poljinta paina ihan hitaasti. Menee afr 20 hetkeksi. Kaasarilla ja 98 bensalla kun polkaisi lapun lattiaan alkoi yksi kumi pyörimään kun ei ole lukkoa mutta ei tee sitä enää. Pitää varmaan perustaa oma topikki säätö hommeleihin.
     
  14. T5

    T5 Gearhead

    Nyt olisi tulossa Go Efi 8 ja siihen tuo niiden uusi Hyperfuel Go Efi Command Center 2. Tuo pumppu kuitenkin riittää bensalla 800hv asti ja jos entisiä merkkejä on uskominen, niin E85:sta käyttämällä tuo riittäisi vain johonkin +500hv nurkille.
    Myynnissä on kuitenkin myös tämmöinen.
    Onko tuo tarkoitettu kahden pumpun takia tuplakaasareille? Vai pystyykö noita kumpiakin lähtöjä jotenkin asentamaan tuohon Go Efi 8-ruiskuun? Tuolla saisi kuitenkin tuottoa sen verran, että E85:sen käyttö olisi mahdollista.

    E: Näköjään ohjeiden perusteella y-jakajalla tuon saisi toimimaan.
    E2: Olipas Summitilta helppoa osien vaihto tilaukseen live chatissä. Luottokorttia tarvitsivat tuohon 4 taalan erotukseen. Muutamassa minuutissa hoitui homma.
     
    Muokattu: 18.6.2018
  15. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Mihin autoon/moottoriin menossa?
     
  16. T5

    T5 Gearhead

    460 stroukattuna johonkin kokoon (en ole vielä oikein päättänyt. 502 todennäköisin vaihtoehto) sekä TorqStromin remmiahdin.
    Autona tylsä 80-luvun F-350
     
    simeoni tykkää tästä.
  17. Packard/Merlin

    Packard/Merlin 1st gear

    Enpä tiedä "Kakkossukupolvesta"Mutta minulla ainakin oli ongelmia ykkösversion kanssa,kunnes tein muutoksen pöntön sisälle..Eli koholaite pois ja yksi ruuvi ,jolloin mekaaninen pumppu täyttää koko pöntön..Paluu VENT putkesta takaisin tankkiin.
    Tuo koholaite kun säätää määrää,lämpenee koko pönttö yli 200F° jolloin polttoaine kiehuu koska pumppu lämmittää pienessä tilassa olevan polttoaineen.Seurauksena koho jumittaa..
    Ai niin,siellä VENT ulostulon sisällä sihti,joka myös pitää poistaa,jotta paluu toimii.
    Chevelle foorumilla paljon juttua Command Centeristä.
     
  18. T5

    T5 Gearhead

    Näin nuo kovasti vakuuttelisivat, että kaikki vanhemman mallin ongelmat olisi tässä uudessa mallissa selätetty.
     

Kerro tästä muillekin!