Mopsin Slant-6 vinkit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jveij, 16.1.2014.

  1. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Kevennystä aiheeseen. Slant Six vastaan Hellcat

     
    Gary Grand, kalvetinhet, KajS ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. JHH

    JHH 1st gear

    1966 Coronetin kytkin täristää riesaksi asti. 225 ja kolmelovinen manuaali.
    Tilaisin uutta kytkinpakettia, mutta tarjolla on kahta kokoa; 10" ja 9 1/4". Mistä sen tietää, kumpi koko on lähempänä totuutta, vai selviääkö vasta kun purkaa ja katsoo koon vanhasta?
     
  3. MJF

    MJF Double Gearhead

    Vakiot on tuon 9 1/4". Heavy duty 10"
     
  4. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Onko kenelläkään ehjää 170 konetta ?
     
  5. Liljon

    Liljon 1st gear

  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

  7. kinpin

    kinpin 1st gear

    Ainakin @KajS on vissiin slant + BBD -yhdistelmän kanssa pelannut menestyksekkäästi? Miul on kyseinen yhdistelmä ja ongelma on se, että tyhjäkäynti ja pintakaasu toimii mutta enemmän tallaa antaessa auto sammuu tai vauhdissa rupee rajusti räkimään. Lisäksi käyntiin joutuu ihan sahaamaan tosissaan. Tyhjäkäynnillä ei ole havaittuja ilmavuotoja.

    Venttiilit kohdallaan, Carter oli hankittaessa ainakin Aspenin keulalla, korjaussarjaa kaasariin ei ole vielä laitettu.

    Liian vähän bensaa? Isommat suuttimet
     
  8. MJF

    MJF Double Gearhead

    Toimiiko kiihytyspumppu?
     
    KajS tykkää tästä.
  9. kinpin

    kinpin 1st gear

    Itse asiassa varmaankin ei. Ainakaan näkyvää ruikkausta ei näy, vain toinen kurkku ikäänkuin vähän höyryää kaasua rämpätessä.
     
  10. KajS

    KajS Gearhead

    Heti ei kannata lähteä suutinsulkeisiin. Olethan noiden ohjeiden mukaan säätänyt?

    http://www.slantsix.org/articles/supersix/bbd-adjust.jpg

    Jos joudut sahaamaan käyntiin, voi olla että imusarjapakosarjatiiviste on morjens esim. ykkössylinterin kohdalla. Mulla oli ja käyntiin veivattiin ku Fiattia. Uusi tiiviste, korjaussarja kaasariin ja nuo säädöt niin jo käynnistyy kuin efi (melkein). Pidemmän ajamattomuuden jälkeen saa kaasupoljinta pumpata reippaasti. (Slantti tarvii reippaasti bensaa käynnistyäkseen?!?)

    Ja eihän sitä bowl venttiä ole tukittu? Jos kohokammio ei saakorvausilmaa, auto puutuu ku ooppeli, jossa bensnsuodatin tukossa. Laita tuohon Bowl Vent to Canister-lähtöön 20-30 cm pituinen letku takaviistoon (jottei se imaise maantiepölyjä kaasariin).

    [​IMG]
     
    grantorino tykkää tästä.
  11. KajS

    KajS Gearhead

    Kyllä se Carter BBD ja SuperSix on hyvä yhdistelmä. Katsastuksessa 4.7.2018 todettua:

    Päästölukemat parani viime vuodesta. Säädin talvella ns. korvakuulolta.

    CO% 1,00
    CO2 13,30
    HC ppm 200
    O2 1,00

    Että ei sen Ameriikan/Kanadanihmeen tarvi mikään AtmosphereDestroyer olla.
     
    wilburi, kinpin ja Kahvipoika95 tykkäävät tästä.
  12. kinpin

    kinpin 1st gear

    No niin. Sain vihdoin korjaussarjan ameriikasta ja kaasarin kasaan. Selvästi on luetun ymmärtämisessä vikaa, en tuota kiihdytyspumppua saa säädölleen. Kestää kaasua paremmin kuin ennen mutta on se aika työn ja tuskan takana kerryttää vauhtia. Lisäksi täällä tarvio bensan käryn takia kaasunaamarin 80 vauhdissa :D
     
  13. KajS

    KajS Gearhead

    Ei varmaan liity bensankäryongelmaan, mutta onhan se kaasari hyvin kiinni imusarjassa? Slanttivaniin laitoin sen paksuimman (marine?)tiivisteen, kiersin hentoon momenttiin ja kierrelukitetta pinnapultteihin. Ilman kierrelukitetta sai aikaisemmin kiristää viikon välein.
     
  14. kinpin

    kinpin 1st gear

    No täytyypä tuokin katsoa.

    Oon nyt koittanut säätää tuota kaasaria, jotain on saatu aikaiseksi sillä ei toimi sitäkään vähää ;)

    Säädin neulat niin, että ruuvasin idlet tyhjälle, sen jälkeen painoin sormella neulat pohjaan ja säädin vasemman puoleisen askelin linkun niin, että linkun lipare osuu neulojen päällä olevaan peltiin.

    Pumpun akselin säädin taas niin, että idleruuvia kaksi kierrosta kireälle, tämän jälkeen mittasin pumpun akselin päästä kulhon kanteen 1/2" tuumaa ja kiristin siihen.

    Ja ei, ei riitä menovettä kun tarttis kiihdyttää :/

    Kiihdytyspumppu ruikkaa kyllä vahvasti, bensalinjat on ehjät eikä havaittuja ilmavuotoja ainakaan tyhjäkäynnillä ole.
     
  15. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    helvetinkatti oli paperia
     
    hantta tykkää tästä.
  16. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    tarttee halkaista turbiini ja ostaa hopeaa...
     
  17. KajS

    KajS Gearhead

    Vaikka tuo Carter BBD onkin kaasari yksinkertaisemmasta päästä niin on sekin riittävän kryptinen. Silloin kun poika laittoi mun BBD:tä, tallikaverit katsoi ohjeita ja totesi, että on se ruisku sentään helppo...

    Toistan taas, mutta...Saahan sen kohokammion bowl vent ilmaa? Omastani löytyi tiivistemössötulppa, ei ihme, että hyyty välillä.

    Miten bensansuodatin? Onhan uusi ja "hyvässä" kohtaa bensapumpun ja kaasarin välissä? Ja viimeinen vinkki: Olethan korvannut alkuperäisen metallisen bensaputken letkulla? (Siis siinä tapauksessa, että se putki tulee venttiilikopan yli). Tuo putki-letkuksi-vaihto lähinnä helpottaa lämpimän mootorin käynnistystä, mutta olin huomaavinani parannusta performancessa kuumina kesäpäivinä. Siinä metalliputkessa bensa höyrystyy, tuloksena vapor lock. Ainakin vanissa.
     
  18. kinpin

    kinpin 1st gear

    Bowl vent on auki.

    Kyntiin sahaaminen loppui korjaussarjan laitoin ja putsasin kaasarin.

    Mikä on hyvä sijainti bensan suodattimelle? Mulla se on 15 cm ennen kaasaria, ikäänkuin vespumpun päällä. Bensalinja tässä laitteessa tulee moottorin edestä.
     
  19. KajS

    KajS Gearhead

    Se sun bensasuodatin on ihan hyvässä paikassa kuten koko bensalinja. Ei taida bensa kiehua siellä. Slanttivanissa just pumpun jälkeen pystyssä.
     
  20. kinpin

    kinpin 1st gear

    Taas päästiin eteenpäin. Purin äsken kaasarin taas ja nostin bensapintaa inansa. Nyt vastine kaasuun on parempi eikä die off -reaktiota heti tapahdu. Paljonko pumpun ja neulojen säätäminen vaikuttaa tuohon kiihdytykseen? Ovat nyt ohjeen mukaisissa arvoissa.

    Niin ja tosiaan, bensapumppuhan on uusi. Tai no kaksi vuotta vanha mutta kuitenkin.
     

Kerro tästä muillekin!