ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Myin muutama viikko sitten käyttis pösöni vm 98 . Ostaja soitti että etsii tyttärelleen autoa , ei siinä mitään , pyysin katsomaan autoa . Pihaan ilmesty isä 80 v ja tytär 48 v , siitä alko 1,5 tunnin kaupanvääntö . Äijä pälätti koko tuon ajan ,välillä tytär huusi että voidaanko puhua tästä autostakin . Tytär syynäs autoa , osoitti sisäkattoa ja kysy
    - Mikä tuo on ?
    - Sisävalo.
    Päivitteli myös että ei oo vetokoukkua , noin 10 min välein , myönsi myös että lukihan se jo ilmoituksessa.
    Auto oli 139 tkm ajettu täydellisellä huoltokirjalla , 4 jakohihnanvaihtoa , kaikki huollot tehty melkein samalla hetkellä kun h-kirja määrä .
    Ihmetteli sitä että hirveästi tätä on korjattu kun on kokoajan ollu korjaamolla , siinä vaiheessa meinas tulla jo itkunauru , mutta sain sanottua että se on huolto ei korjauskirja.
    Puolen tunnin kohdalla päätin että hinta on tiukka ja odotin kokoajan hetkeä että voisin toivottaa koko seurueen helvettiin. Mutta onnex jaksoin , maksoivat hinnan mukisematta .
     
    virta, Roberto, passerby ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Viimeiseen lauseeseen asti ihmettelin että miten tämä liittyy ketjun aiheeseen.
     
    fordgranada ja Catrik tykkäävät tästä.
  3. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Mulla on ollut pari autoo ja prätkä myynnissä nyt kesän aikana. Syksyllä kerron sitte kokemukset. Hyytävää kauhua on luvassa jo tähän asti...

    Ja tottakai, osamaksullakin on yritetty ostaa. Päivän trendihän se...
     
  4. maddis

    maddis Gearhead

    Joskus kun itse olen autoa chattiautossa myynnyt niin siellä on saanut valita laittaako sen Santanderin tms. mainoksen siihen. En sillä ole koskaan mitään myynyt, mutta voisin kuvitella että myyjä saa rahat heti ja sitten luottoyhtiö tappelee ostajan kanssa jos ovat menneet myöntämään luoton. Jos osamaksulla siis haluaa ostaa.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu. Just näin.
     
  6. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ensimmäinen ostajaehdokas, joka kävi jeeppiä oikein livenä katsomassa ja totesin sen olevan siisti ja hintakin kohdallaan. :eek:
    Ainut vaan, että tämä ostaja ei pysty sitä ostamaan kuitenkaan. Ei tuonut itse asiaa ilmi mutta on tullut toista kautta aiemmin tiedoksi, että on holhouksen alainen.
     
  7. urho3

    urho3 Gearhead

    Ois kannattanut kaks kertaa miettiä alttarilla mitä sanoo.
     
    virta, passerby, fordgranada ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Tämä em. henkilö ei ole naimisissa vaan on lievästi kehitysvammainen. Ei sanonut puhelimessa nimeään, hiukan puhetta kuuntelin, että onko humalassa vai mitä mutta sitten kun tuohon pihaan tupsahti, niin asia selkisi.
    Vaikka itse haluaisi kovasti auton ostaa, niin en usko virkaholhoojan suostuvan.
     
  9. onoff road

    onoff road 2nd gear

    Lukeekohan ostajat ollenkaan noita chattiauton ilmoituksia, vai katselee vain "kauniita" kuvia?

    Ilmoituksessa lukee "Ei tieliikennekelpoinen", "vaihteisto ja jakolaatikko irti", "projekti."
    Ensimmäisen soittajan ensimmäinen kysymys. "Onko ajokunnossa" ...noh, kyllä sitä alamäkeen voi ajaa...
     
    Catrik tykkää tästä.
  10. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Noon noita älyluurin räplääjiä, se lisätiedot kenttä linkin takana piilossa mutta soita nappi kyllä pomppaa silmille...
     
  11. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Myin laatikkovaivaista civicciä, kysyttiin aina samat kysymykset, yksi kyseli kovasti monikos ovinen tämä oikein on, siinähän ilmoituksessa kerrottiin auton olevan viisiovinen ja kuviakin oli riittävästi. Meinas monesti käpy palaa, kun ei viitsi edes lukea ilmoitusta saati katsoa kuvia.
     
  12. multsi

    multsi 2nd gear

    Osaako joku selittää mulle, että millainen ihmeellinen ostaja maksaa tällaisesta 550€ ja hintahan ehkä nousee vielä:

    https://www.avk.fi/ajoneuvot/volkswagen/crafter/648742/volkswagen-crafter-2-5tdi-3665mm-van-2-1-2d

    Mä olen aiemminkin ihemtellyt näitä täysin palaneiden hylsyjen myyntiä avk:lla, sillä yleensä mikä tahansa työkoneen/traktorin/auton raato menee palaneenakin kaupaksi, vaikka nähdäkseni nuo ovat aivan pelkkää romurautaa.

    Mitä noilla tehdään? Tuostakaan Crafterista ei saane kuin ehkä jonkun alustan tukivarren, jos sille käyttöä on.
     
  13. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Kilohinnan Stenalta tai sitten runkonumeron varastettuun vastaavaan.
     
  14. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Eipä maha varastettuunkaan mennä jos trafissa lukee että myyty purettavaksi.
     
  15. multsi

    multsi 2nd gear

    Romuautoista taidetaan maksaa jotain luokkaa 50€ tonni ja tuo on poistettu lopullisesti suomen rekisteristä. Ehkä kyseessä on vaan huutokauppailmiö, eli pakko huutaa kun mahis on.
     
  16. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    WV1ZZZ2EZXXXXX250

    Toi ja paprut on ne mitä ne ostaa

    Hyvä korjattu crafter suomesta suoraan Puolaan

    Joku helmut saksassa vaan ihmettelee mihinköhän hänen krafteri katosi



    Tekasiskohan ne noilla euroopassa vakuutus petoksia

    Valtraan vakuutus se piiloon pressun alle halliin ja halli tuleen kato mun valtra kärventy tallin kanssa


    Tai sitten se on se huutokaupan kiima pakko huutaa ettei kukaan muu saa
     
  17. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Mutta kun siihen ei saa papereita. Vai olisko rekisteröinti noissa Baltian ja lähivaltioissa helpompaa?
     
  18. signet

    signet Gearhead

    Ei onnistu sielläkään ilman papereita.Mutta korjattavaksi myytävien papereita on pualassa käytetty varastettujen kilvittämiseen.
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  19. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Tuo ei ollut mikään yllätys... :D
     
  20. virta

    virta Gearhead

    Avkn laitteista nyt yleensä maksetaan liikaa,,itse miettinyt usein että mistä se johtuu.Kai sen isänän joka ei hinnoista niin tiedä pitää sitten sitä suulia näillä vehkeillä täyttää...
     
    Karpov tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!