Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tämä siis koskee moottorin tukikumeja ennenkuin joku pussihousu rupee vinkumaan ettei niitä saa pikapin hytin alle laittaa :D
     
  2. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    Älä sit laita mitää divarikiekkoja...
     
    rb tykkää tästä.
  3. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    Täytyykö 8 paikkaisessa kuorma-autossa olla kuormaverkko vielä takimmaisen penkkirivin takana?
     
  4. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Lukeeko se otteessa?
     
  5. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    Ei mun mielestä lukenut. Katselin vaan tuossa yhtä '98 GMC Subbea. Kumma kun on 3 riviä penkkejä mutta rekkarin mukaan olisi 6 paikkainen. Ja onko noissa Meksikossa tehdyissä gempsuissa mitään ihmeellistä?
     
  6. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Penkkejä on mullakin ollut enemmän kuin kantavuuden perusteella sais paikkoja olla..

    Ihan samoja autoja ne hecho en mexico vehkeet taitaa olla. Koottu vaan siellä.
    Mun edellinen subbe (-03)oli tuotu Suomeen Losista ensimmäiseltä omistajalta, joka oli muuten nainen, oli valmistettu Meksikossa ja ihan samat ongelmat siinä tuntui kuittien perusteella olleen kuin jenkeissä kasatuissakin.
     
  7. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    Itse meinasin tehdä niin, että jos toi auto sattuu mulle tulemaan niin se takimmainen penkki lähtee lepikkoon, niin miten järeästi se verkko pitää keskipenkin taakse pultata? Tarviiko siitä inssille näyttää jotain kestävyysdokumentteja?
     
  8. jarona

    jarona Gearhead

    Ite osti talvella -96 suben.
    On rekisteröity viidelle mutta kolmas penkkikin oli paikallaan
    eikä minkäänlaista väliseinää/verkkoa.
    Kysyin valmiiksi katsurilta että miten suhtautuu moiseen
    kun tuon suben syksyllä katsastuksille, sanoi että hän ei vaadi
    seinää/verkkoa jos sitä ei ole merkitty otteeseen ja
    hänen puolesta kolmaskin penkki saa siten olla.
    Otteessa ja trafin tiedoissa asiasta ei mainita mitään...
     
  9. jarona

    jarona Gearhead

    Vai pitäisikö tulkita asia niin että kolmas penkki on kuormaa
    joka on lattiassa kiinni niin että estää takimmaisena
    olevien tavaroiden sinkoamisen eteenpäin?
    HÄ?
     
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    sen saa pultattua näppärästi turvavöiden kiinnikepaikkoihin.
     
  11. jarona

    jarona Gearhead

    Kun subun vasemman takaoven sähkölukko ei pelannut,
    irroitin juutuubin ohjeiden mukaan sisäpaneelin pois.
    Lukon sähköohjaushimmeli (solenoidi?) oli vallan irronnut
    sisäpellistä pop-niittien pettäessä samalla nitkuttaen sähköliittimen irti.
    Siinä samalla tuli huomattua että ikkunakaan ei nouse oven omasta
    kytkimestä, eikä noussut hanttarinpuolellakaan.
    Vika löytyi kuskin jalkatilasta sivupaneelin takaa jossa rykelmä
    liittimiä, jokaisen aukaisin ja joissakin hapettumaa havaitsin,
    niihin suihkuttelin jotain rost-offia ja rupes ikkunat pelaan.
    Muistakaa tämä ennenkuin puratta enenpää...:)
     
    Powerstroke ja fudge85 tykkäävät tästä.
  12. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Tuli vaihdettua taakse 14 bolt akseli lyhyemmällä välityksellä ja ei oo vielä muuta ku jotku minirenkaat tuohon. Pitäs pitempi reissu ajaa nii semmone pervo idea että ajais etuvedolla ku sielä on vielä 3.08 välitys.

    Onko merkitystä otanko vetarit vai kardaanin irti? Jotku tulpat joutuu kummassakin tapauksessa tekeen ettei tuu öljyt ulos.
     
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Miten meinasit normaalit ajelut hoitaa? Kun ei jäykässä nelarissa voi olla eri välityksiä edessä ja takana...
     
  14. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Takavedolla?
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  15. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Juu perhana en kyllä oo keksiny mitään ratkaisua, sitä välitystähän kun ei tietenkään ole mahdollista vaihtaa sitten kun ehtii
     
  16. Rytari

    Rytari Gearhead


    No mikä välitys siä 14b nyt on, jättää etukardaanin irti ja pysyy rakennetussa ympäristössä niin ei oo mitään ongelmaa
     
  17. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Miksi etukardaani pitäs ottaa irti? Takavedolla ois 2500rpm@80km/h ja etuvedolla 1600rpm. Matkaa tulee yhteensä joku 1700km. Uudet vanteet on jo työn alla että sais 35" kumit alle mutta ei varmaan ehi tehä loman aikana.
     
  18. onoff road

    onoff road 2nd gear

    Ota sitten takakardaani mukaan reissuun. Jos etupäässä voimaansiirto hajoaa, niin etujordaani kyytiin ja takakardaani paikalleen ja meno jatkuu...
     
  19. onoff road

    onoff road 2nd gear

    Tietty erikokoiset renkaat etu- ja taka-akselille jotta välitussuhde on sama.;)
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  20. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Oon tuotaki fantasioinu, menis aika monta kärpästä yhdellä iskulla.
    Taakse ostaa vaan 2kpl 40" renkaita, eteen löytyy valmiiksi 33" renkaita ja myös ylimääränen 3.42 välitys. Takana väsyneet jouset nii 40" renkailla sais korjattua laahaavan perän samalla. Ja olisha se pervon näkönen :D
     

Kerro tästä muillekin!