Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. tsipi

    tsipi Gearhead

    Eipä oo öljyssä yhtään vettä seassa. Eli öljyt näytti oikeastaan tosi hyvältä.

    Eilen vaihtelin joutessani jäähdytin nesteet. Siinä ilmaillessa oli suppilo kii syylärissä että saa järjestelmän täyteen, ni eipä pukannu ollenkaa ilmakuplaa. On kyllä parista vehkeestä kokemusta, ja toisessa tuli ainaki kuplaa ku ois perunoita keittäny. Katellaan hetken aikaa minkä väriseks nuo uudet jäähysopat menee.

    Minun tapauksessa, kansipahvin vaihto aiheuttaa kopan noston irti.. Eli vähän isompi operaatio ku valtaosalla cumpparikuskeista

    Edit: nii ja ahtoja sen 35 psi ja ajotukseen en oo koskenu. Ei kyllä meikäläisen ajossa ahdot nouse ku harvoin 20 psi päälle. Pakolämmötki 100 km/h vauhdissa alle 500 F. Muista ees oonko nähny mittarin menevän kertaakaan yli 1000 F
     
  2. simu_l

    simu_l Gearhead

    Oliko se 3v kuivana nesteistä? Jos oli nii ei muutako vaihteleha alkuun nesteet niin monesti että on kirkasta, puutarhaletkulla voi koittaa huuhdellakki. Yllättävää miten nopeasti tuota ruostepaskaa kertyy... on säikäyttäny monta kertaa, mutta toistaiseksi aina selvinny huuhtelemalla.
     
  3. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Minä mistään mitään tiijä mutta yleensä ne on ollu harmaat ne öljyt jossa on vettä seassa. Voipi koittaa silleenkin jos ei usko että lorauttaa tippakannusta öljyä jäähdytinneste/vesi seokseen. Väri on eri minusta silloinkin kuin mitä on käyttäjä tsipillä. Luultavammin on ruostetta vaan tosiaan riskisti. Minä olisin laskenu tyhjäksi järjestelmän ja laskenu puhdasta lämmintä vettä täyteen. Sitten hakenu rismasta semmosen maitotölkin kokosen ruokasoota tölkin. Siittä ensin vettä oikeestaan pitäs laittaa reilusti korkin reiästä sisään ja ajamaan. Pikku japsiin laitoin muutaman ruokalusikallisen joten reilusti enemmän sitten fordin pellin alle. Sitte tyhjäksi ja uudet veet ilman sootaa ja ajoa. Tällä viisiin huuhtelee jonkun kerran vedellä ja sitten vesi/glykoliseos maun mukaan. Tai onhan niitä puhdistusaineita varaosaputkissa myytävänä jos haluaa niitä käyttää. Rohkeimmat miehet on laittanu pesukoneen pesutablettejakin. Ruokasooda on kyllä turvallinen ja halpa. Otan sitä itekin närästykseen veden kanssa ni kai cumminsikin sen kestää.
     
  4. smgt

    smgt 3rd gear

    Astianpesu tapletti on hyvä. Melko mustan veden saa sillä irtoomaan jossai tapauksissa. Iteltä oon molemmat autot huuhtonu. Ripulikiikusta sain hytin lämmönsäätimen pelaa pesussa, kun takerteli ja jäi kuumaa puhaltaa :D
     
  5. tsipi

    tsipi Gearhead

    Joo 3 vuotta meni ja heikosti pysy jäähynesteet sisällä ku ei ollu mitään letkuja kii.

    Mä vuos sitte ennen ku otin käyttöön ni käytiin tuolla sitruunahapot sisällä ja pata lämpimäks. Heti pihalle ettei syö mitään osia ja huuhtelu käyttämällä pari kertaa lämpöseks.

    Saattaahan tää olla joo taas yks paskahalvaus... Täytyy seurailla tilannetta.. Tuo pata on kyllä saattanu seistä kerran aikasemminki, koska se on jo kolmannessa kopassa :)
     
  6. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Ot: ei sit kellään vissiin oo suomenmaalla sitä drb3-lukijaa..? Jeepin kanssa oisin tarttenu, vai onko pakko ostaa oma :poff:
     
  7. simu_l

    simu_l Gearhead

    Pyykkipulveria minoon laittanu jäähytinnesteen sekaan ja ajellu kunnolla lämpimäksi, sitte huuhtelua vedellä, antanu jäähtyä välillä ja uutta hanasta, se pitää tehä yleensä semmosen 5 krt niin alkaa olla puhasta vettä.
     
    tsipi tykkää tästä.
  8. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Merkkiliikkeillä pitäisi olla. ;)
     
  9. musta pässi

    musta pässi Gearhead

  10. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Eipä olluna. Soitin Seinäjoen Jeepin toimipisteelle joka nykyään on ESS autotalolla (ennen Käyttöauto). Sanovat ettei oo enää niitä vanhemman mallin vehkeitä. Sama kuulemma Vaasassa. Pitää kai Elekmalta ostaa halvempi malli että näkis mitä anturit oikeesti sanoo ennenku alkaa harkitteen tilin tyhjentämistä siihen drb:hin. Jeepissä kun turbiinin lukko kytkeytyy vasta 125km/h kohdalla, en oo keksinyt millään syytä siihen, vika vai ominaisuus. Ramissahan se on jossain 80-90km/h kohdalla yleensä. Jeeppi on 3.1 diesel
     
  11. tonska

    tonska Gearhead

    Itse itseäni lainaten. Nyt uudessa k0koonpanossa rosteriset liekkirenkaat mittatilaustyönä urien mukaan, niin alkoi rokkaamaan. Nyt ajeltu alta 4bar sisäänajopaineilla, jahka vironreissusta selvitään, voidaan syöttöä lisätä. :rotfl:
     
  12. nasu74

    nasu74 1st gear

    Moro lens -05 2500 ramista ns koiranluun yläpää johonkin eli meni poikki (kun kuulu ajaessa et jotain tippu)mistäköhän sais uudet molemmille puolille
     
  13. tsipi

    tsipi Gearhead

    Luulis rockautosta löytyvän, jos sun lähivaraosaputka myy "ei oo":ta...

    Ainaki lahessa täytyy kehua varaosaexpertin tarjontaa amerikan jenkkien osien suhteen.
     
  14. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Pystyykö uv taskulampulla paikallistamaan ilmastointijärjestelmän mahdolliset kylmäaineen vuotokohdat ja miltä se tuossa valossa näyttää?

    Täytätin vuosi sitten dodgen järjestelmän ja silloin sinne lisättiin väri-aine sekaan. Tällä kaudella lykännyt kylmää aika huonosti ja nyt enää haaleaa.

    Ei viitsi enää romuilla mennä vuotta kerrallaan kun toi kylmäaine nyt tällä kertaa maksaa oikeen, joten kai niitä pitää alkaa laittamaan kuntoon..

    Mitkä etukardaanin jakolaatikon puoleisten ristikoiden mitat mahtaa olla? Etuakseliin menevän mahtuu mittaamaan, mutta pitäs ottaa keppi pöydälle, että pääsee mittaamaan ne kaksi sieltä jakotoosalta. 1997 2500 raimo.
     
  15. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead


    Tästä kuulisin mielellään lisää?
    Onko kannessasi siis O-rengasurat vai varsinaiset liekkirenkaat, ilmeisesti O-renkaat kun materiaali rosteri rinkuloilla?

    Näitä tässä kans pähkinyt, kun joutui tekemään O-rengastuksen hieman erilailla kun alkuun olin suunnitellut, nyt 2mm urat lohkossa ja tulevat 0,2-03mm ulos dekin pinnasta. Kone ei ole käynytkään vielä mutta lähellä alkaa olla kyllä, että näkee pitääkö ne edes puristuspainetta?

    Varsinaiset liekkirenkaat on sitten se toinen vaihtoehto jos noi ei toimi, mieluusti en sellasiin kyllä mene, kilometrien kesto ilmeisesti melko huono varsinaisilla liekkirenkailla.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tuon näköiset mulla.
     
  16. tsipi

    tsipi Gearhead

    Minkälaiset ennakot ja ahdot teillä alkaa olemaan, että tuommoset touhut alkaa olla välttämättömiä? Tuleeko öljy/vesikanava ongelmia?

    Kellään kokemuksia mihin lukemiin päästään jo ihan arp studeilla? Esim ne käsittämättömän hintaset 625? Onko sitten pahveissa eroja, vai onko ihan sama mitä sinne laittaa väliin ennen ku ollaan tuolla liekkirenkaille uria tekemässä.

    Alkoi vähä mietityttää tämmöset asiat ku hetki sitte oli vielä köntsä housussa että kansinahka on kaputt... Ei oo tapana tehä samanlaista ku mikä on saatu hajalle, joten mielenkiinnolla kuulisin muiden kokemuksia ja kokoonpanoja.
     
  17. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Käyttäjä tappokintaalle: Uv-lampulla ja niillä keltaisilla laseilla. Tuttu kylmäasentaja sanoi että jotkut liimat ym voi näyttää erehdyttävästi vähän samalta. Sellainen vihertävänkellertävä hohtava oliko fluorisoiva se. Jos vuotaa sinulla noin hitaasti, aivan kuten minullakin niin vaikea löytää. Pitäs täyttää, tutkia heti tuoreeltaan. Saattaa olla vaikea löytää edes vuosi sitten täytetystä järjestelmästä. Kato lauhdutin nokasta, siihen lentää kiviä. Putket, liitokset, kompuran akseli vuotaa helposti, matalapaine ja korkeapaineventtiilitkin voi falskata, kondensiovesiletkun sisälle kurkkaa mistä vesi tippuu helteellä maahan niin näät jos höyrystin eli sisäkenno vuotaa kuten ilmeisesti minulla. Se kestää 5-6 tuntia purkaminen joten jäi ainakin vielä minulta.
     
    Muokattu: 24.7.2018
    tappokinnas tykkää tästä.
  18. dually

    dually 3rd gear

    Maahantuontiasiaa väliin.
    Ois tulossa - 06 RAM 2500 4X4 4 tuuma korotuksella ja 20 tuumasill pyörillä. Ja dieseli.
    Mitä muuta ku nopeudenrajotin tarvii katastuksee, tarviiko lavan etureunaa sermin jos on kova lavasuoja laitojen päällä?
     
  19. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Vuosikatsastuksessa ainakin riittää farmikate ku on päällä. Katastusmiäs mulle sanoi niin. Minulla on myös lavakaari jossa on väliritilät, mutta ovat kuin sälekaihtimesta. Vääntelin sormin suoraksi niitä lamelleja kun ajelin puita vähän aikaa sitten.
     
  20. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    katsastusmies ei ole laki.

    eli paikasta ja katsastajasta kiinni..lain mukaan ei riitä. ei siinä säännössä ole mitään poissulkevia ehtoja etteikö tarttis olla.

    kokeilemalla se selviää :) Typerä lakihan se on.
     

Kerro tästä muillekin!