Tänne Chevrolet Caprice sedanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja NPP, 21.9.2008.

  1. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Tää on vissiin tää lahti cruisingeissa nähty? Noin kohdasta 9:40. Hyvin pyörii!!!
     
    chevy-kane ja tammercity tykkäävät tästä.
  2. tammercity

    tammercity Gearhead

    Thanks.. etsinkin tuota.
    Juu sama chevy se on.
    :)
     
  3. tammercity

    tammercity Gearhead

    "Vinkkinä" tuulilasia etsiville.
    123tuulilasi ainakin myy Capriceen uutta lasia.
    Tampereella muut paikat nauroivat ulos, kun seiska-seiskaan lasia kyselin.
    123tuulilasi.fi
    Hintaa tuli 375 euroa ja auto 4 tuntia laitossa.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    12345678910 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  4. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Pohjoisempana asuville vinkkinä, että Keminmaan Lasi möi uuden lasin asennettuna 1990 Capriceen ainakin vielä viime vuonna 400:lla eurolla.
     
    Muokattu: 20.7.2018
    12345678910 tykkää tästä.
  5. gm dealer

    gm dealer Gearhead

    Mulla parissa purkuautossa ehjät lasit.Itse irroittaen 120€/lasi.
    p:0400-42o1o1
    Irroitustyökalu löytyy.
     
  6. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Muistaakseni oman 84-Capricen lasin teki Saint Gobain ja myi Lasipalvelu E Eskola, Uusikaupunki
    320€, liimasin itse (liima Motonetista joku 10€)
    Tämä pari vuotta sitten.
     
  7. chevy-kane

    chevy-kane 2nd gear

  8. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Minkälaisia ratkaisuja porukka on kehitellyt näihin pakoputkiksi?

    Mun sedanissa oli valmiina tuplaputket joissa on nähtävissä jonkin asteinen käsityön leima. Toinen putki roikkuu liian alhaalla ja koska toisen putken kannake on hitsattu vaihelaatikon palkkiin kiinni ja molemmat päättyy auton alle taka-akselin taakse, niin jytinä on melkoinen. Valmiita settejä en ole lyhyellä googlaamisella netistä löytänyt, mutta varmasti esim. Marteliuksella on orkkiskaavat joiden mukaan olen kuullut putkistoja näihin tilattavan; toinen puoli peilikuvana kun alkujaanhan näissä putket yhdistyy.

    Tavoite olis, että tuplaputket tottakai mutta ei mitään racehommia koska kyseessä on alkuperäishenkinen kunnostus erittäin lievällä hotroddingilla. Eli ääni saa kuulua mutta sivistyneesti. Kenties X- tai H-yhdysputkella. Valusarjat varmaankin pysyy ja koneessa nykyisellään jerkkua ehkä 250+hv.
     
    Muokattu: 5.11.2018
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    Vaihteiston palkki rajoittaa tuplaputkiston rakentamista ;)
     
  10. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Se palkki vaatii vaan vähän muotoilua kuskinpuolelle.
    Omassa farkussa on prässissä painettu sopivaa muotoa laatikon kannakkeeseen ja edellisessä sedanissa oli katkaistu kannakkeesta pätkä pois ja laitettu tukeva U-profiili ylösalaisin putken kohdalle.
    Jälkimmäistä käyttäen tekisin itse.
     
  11. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Se palkki tuossa on aivan fiksusti lovettu valmiiksi ja siten olis varaa jo nyt tuon toisen putken kulkea ylempänä. Onhan se vaihtoehto korjata tuo putken linjaus ylemmäs, jatkaa molemmat piiput takapuskurille asti ja korjata muutamia kiinnikkeitä, mutta tyylikkäimmän ratkaisun sais ku ois jotku mahdollisimman valmiit putket joihin ei tarvis itse juuri viritellä muuta ku lambda-anturin paikka ja mahdollinen H.
     
  12. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ne Marteliuksen tuplat ei ole edes pahan hintaset, jos ei putkikoolla ala hulluttelemaan! Pyysin niistä tarjouksen joskus puoltoista vuotta sitten, mutta eihän sitä heti löytyny sposteista.
    Silloin vaan putkihomma ratkesi muuten niin jäi ostamatta.

    Ja se kuskinpuolen peilikuva taka-akselin ylitys istuu kuin valettu, mitä yhdessä farkussa oon nähnyt.
     
  13. Holley

    Holley Gearhead

    Mä aikanaan hankin '79 sedaniin ihan 94-96 Impala SS:n putkiston ja ainoastaan siihen alkupäähän jouduin tekemään itse putkea ja samalla muovaamaan sitä vaihteiston palkkia vasemmalta puolelta. Eli ne Impalan orggisvaimentajat riittävät kyllä perheviritteiseen pikkulohkoon, äänet auton sisällä ovat hiljaiset - sehän oli mulla käyttöautona ja ajelin sillä esim. Tampere-Helsinki -väliä ja ulospäin kuuli, että monikosylinterinen auto oli kyseessä.
     
    Petri R. tykkää tästä.
  14. Holley

    Holley Gearhead

    http://s1044.photobucket.com/user/aa_350/media/Walker_tuplaputket_zpsw4z78u3j.gif.html?sort=3&o=0
     
  15. La_mar

    La_mar 1st gear

    Moi!
    Mulle tuli viime syksynä Sodankylään tuo Petri R:n mainitsema Ylivieskan - 85 Caprice.

    300tkm lukee mittarissa. Kone on vaihdettu El caminosta ja hieman piristetty. Auto rokkihenkisessä käyttökunnossa. Alunperin ollut ruskean värinen, joskus ylimaalattu.

    Itselle ensimmäinen Jenkki. Tarkoitus on huoltaa, katsastaa ja ajella kesällä menemään. Isompiin rassailuihin ei aika eikä taidotkaan riitä. [​IMG]
     
    riviera56, SauliK, Petri R. ja 1 muu tykkäävät tästä.
  16. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Tässä muuten muutama mun ottama kuva tosta sun autosta toissa keväältä:
    https://x10sion.kuvat.fi/kuvat/2017/American+Car+Show+2017,+Oulu/IMG_5357.JPG
    https://x10sion.kuvat.fi/kuvat/2017/American+Car+Show+2017,+Oulu/IMG_5358.JPG
    https://x10sion.kuvat.fi/kuvat/2017/American+Car+Show+2017,+Oulu/IMG_5360.JPG

    Oon törmännyt siihen tuolla Oulun näyttelyn pihalla joskus aiemminkin, löytyy joku kuva tuolta samasta kuvapankista... :)

    Toi sun autohan on ollu suht. uutena Janne Louhivuoren omistuksessa, eli yksi Hurriganesin kitaristeista. Aiempi omistaja oli saanut asianomaiselta jopa kuvan jossa Remu ja kumppanit oli kaljalla joskus 80-luvulla ja tuoreen Capricen avaimet kiilteli pöydällä (vai roikkuvatko vyöllä).

    Voitas pitää joskus sellainen kahden Capricen miitti jossa nää kaks yksilöä saatas samaan kuvaan, ne tuskin on tuon pitkän laivamatkan jälkeen samassa paikkaa enää olleet :D Autojahan ne vain, kasa peltiä, mutta ajatuksena ois jotenkin hauska. Kemissä asustelen ja Kemijärvellä tulee kotosalla joskus käytyä niin siitähän Pyssykylässä kävis vaikka iltakruisinkina. Tällä hetkellä on keulan pellit purettuna maalausta varten, sähköjä olen siistinyt ja moottorista pitää vielä kansi käyttää irti öljyvuoron takia. Koneen remppasin ja vähän viritin viime talvena. Kyllä tää liikenteessä ainakin 2020 kesällä on, jos ei ens kesänä (ajatus oli ottaa vuorostaan Nova liikenteeseen). Tässä video viime syksyltä: https://x10sion.kuvat.fi/kuvat/Muut...e+Classic+1985/Videot/VID_20181102_161230.mp4

    Minä kun olen tähän historiapuoleen hurahtanut niin tässä lyhyesti ne neljä Capricea jotka ovat tulleet samalla laivalla:
    - Minun musta, alkujaan hopea, Oulujoki Oy 1985-1990
    - Sun ruskea alkujaan kuulemma Aro Yhtymän jonkun johtajan auto, sitten mm. Janne Louhivuorella
    - Toinen sininen meni Turun kaupungille uutena, Trafin tietojen mukaan myyty ulkomaille 2003
    - Toinen sininen nykyään Oulussa, 1985-1988 omistushistoria tuntematon (sen jälkeen yksityishenkilöitä)
     
    12345678910 tykkää tästä.
  17. La_mar

    La_mar 1st gear

    Auton entinen omistaja kertoikin auton historiasta ja lähetti ne kuvat myös jossa näkyy auton omistaja Remun ja Cissen kanssa.

    Katselin tuota autoa jo pari vuotta sitten kun oli Ylivieskassa myynnissä, mutta en silloin viitsinyt ostaa kun ei ollut tallia. Caprice kävikin sitten parin vuoden reissun turun lähistöllä josta ostin sen syksyllä.

    Täällä Sodankylässä voi tulla käymään ja minäkin varmaan autolla tulen Oulussa käymään niin samallahan on helppo piipahtaa Kemissä.

    Meinasin itseasiassa sieltä lähistöltä ostaa yhden toisen Capricen. Kesällä seurasin noita myynnissä olevia ja arvelin että kun sopiva sattuu kohdalle niin ostan pois. Mulla ääliöllä oli nettiautossa hakuagenteissa alle 300tkm ajetut capricet. Torniossa tuli myyntiin jollakin ylilääkärillä Torniolaisen harrastajan rakentama - 89 caprice joka oli tosi siistissä kunnossa ja kohtuu hintainen. Kaveri mulle siitä huikkasi että mikset tuota osta pois joka tullut eilen myyntiin. Auto ei hakuagentissa mulla näkynyt koska ilmoituksessa ei ollut kilometrimäärä ilmoitettu. Soitin saman tien ja sitä oli eräs toinen Markus ostastelemassa Sodankylästä, niin en kehdannut kiilata väliin. Nyt meitä on kaksi Markusta joilla on Caprice sodankylässä.
     
  18. La_mar

    La_mar 1st gear

    Sullahan on räyhäkkään oloinen peli. Mulla ei aivan nuin rajulta kuulosta
     
  19. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    En ole vielä päässyt tolla uudestisynnytetyllä koneella sen enempää ajamaan ku nosturille ja takasin, mutta kyllä se ainakin kuulostaa vakiota terävemmältä. Perusrempan lisäksi siihen tuli World S/R -rautakannet, Lunati Voodoo 256/262 -nokka ja puristuksia uusilla männillä ~9.5:1. Mutta vakioturbiini ja valusarjat on, koneelta lähinnä tavoittelen sellaista mitä näiden ois pitäny alunperinkin olla.
     
    La_mar tykkää tästä.
  20. Catiska

    Catiska Gearhead

    Viime Sunnuntaina aamuyön pikkutunteina tilasin taksin ja sieltähän kaarsi Sedan Caprice minua hakemaan. Siis juuri se komea kanttilaatikko. Mukava ja tunnelmallinen kyyti joten annoin pyydetyn 36,- sijaan 50,- eikä edes harmittanut aamulla selvin päin.
     
    redneck1, miguelo, leivonharri ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!