Kauhava. LSK Businesspark ja muutakin.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja enzo, 28.3.2018.

  1. Zege

    Zege 3rd gear

    Pientä matkailua Pohjanmaalla tehdessä tuli yövyttyä ke-to yö tuolla LentoHotelissa.
    Samalla keskiviikkona kuvattua lyhyt videopätkä tuosta alueesta. Antaa ehkä jotain käsitystä siitä tilasta niillekkin, jotka ei tuolla (vielä) ole missään asioissa käyneet.

     
    superbird, Cumminski, Herje ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Hieno Filmi!!! Puhuttiin yhtä paljon kuin kaurismäen elokuvissa, mutta monin kerroin informatiivisempi.

    Betonit kuivuu ja pinta lopulta pätkältä jyrsitty alas.
    On se komiaa.


    ah
     
  3. josu

    josu Gearhead

    Valtavan isot puitteet on tulossa,työmiehetkin näyttää ihan muurahaislta:)
     
  4. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Tuo rullausrata, vai miksi sitä kutsutaan mihin rata nyt rakennetaan, kun näyttää noin "kapealta" niin miten pirun levee toi itse kiitorata sitten oikee on?
     
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tossa varmaan pystyy vetämään mailin kisojakin katuautoille? Ettei jää vain varttimailisille.
     
  6. JC5IEDM

    JC5IEDM 3rd gear

    Ilmakuvasta mitattuna kiitorata on reunaviivasta toiseen 60 metriä leveä.
    Ja pituutta sillä on noin 2700 metriä. Lisäksi vielä kummassakin päässä 300 metriä päällystettyä "jatketta".
     
  7. AnHie65

    AnHie65 2nd gear

    Kiitotien leveys ON 60 m, joka antaa osviittaa rullausradan leveydelle.
    Pituus on tosiaan huikeat 2.700 metriä. Paikallsille viitettä antaa Rengonharjun kenttä, joka on 2.000 metriä ja kiihdytysajokäytössä startti on miltei puolivälissä. Tuossa lähempänä päätyä...
     
    Muokattu: 21.7.2018
  8. kanttiauto

    kanttiauto 2nd gear

    Been there, done that...

    Kauhava Speed Weekend 1 Mile 11.12.7 2015
    Autoja 35kpl ja pyöriä 34 kpl. tsekkaa linkki jos alkoi vaivata:http://www.sunrisecruisers.com/wp/uutiset/kauhava-speed-weekend-2015-2/
    Sää oli mitä oli ja aiotusta poiketen ja virallisia nopeuskisa sääntöjä noudattaen ei ajettu vasta tuuleen joten viime hetkillä ajosuunta jouduttiin kääntämään eli lähdöstä maali ja maalista lähtö. Tästä syystä yleisö näki huonosti ja äärettömän suurelta vaikuttava alue hukkasi ihmiset, kuskit pyörineen ja autoineen, eikä äänentoisto mitä talkoilla järjetetyssä tapahtumassa oli saatu kasaan ihan tainnut riittää. Ei siitä spekulointia sen enenmpää..
    Pointti onkin siinä että alueella on mahdollista järjestää moottoriurheilu tapahtumia ja 2015 jälkeen siellä on ajettu dritinkiä, rekkakiihdytystä ja tuo mainittu nopeuskisa.
    LSK Businespark tarjoaa sopimuksen mukaan asvaltoitua temmellyskenttää varmasti jokaiselle joka sellaista tarvitsee, hankit itse "vain" tarvittavat luvat...

    Tämä ei siis ole mainos LSK businesparkin puolesta, vain toteamus että Pohojammaalla ja Härmässä tosissaan panostetaan, nyt pääsääntöisesti kiihdyttelyyn.

    FHRA on nyt ensimmäisten joukossa nyt varannut aluetta Drag Racingiin SM kisojen tiimoilta ja mielestäni se on hyvä juttu lajin kannalta olipa kotikuntasi mikä tahtoo.



    t. Hakala
    Sunrise Cruisersin PJ.
     
    Mikkis, Pate-68 ja Araldite73 tykkäävät tästä.
  9. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

  10. kanttiauto

    kanttiauto 2nd gear

    Kiitti Miksu! Täällä Pohojammaalla ei tartte olla harrastuksensa kans yksin. Löytyy kuva toristeitakin että on koitettu vaasalaasten toimesta muutaki ku raakreisinkiä!

    VHA
     
  11. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Kuinka tuonne 10.8.2018 olevaan pääsee paikalle, pitääkö lippuja jostain hakea? Kaverin kans oltais tulossa. Vai onko paree mennä niihin myöhempiin kemuihin?

    Ja onko noi kisat ns. ammattitasoa, onko niissä katuautoille tilaa? Ku mä näistä tierä t:pohjanmaalta. En oikeen fhra:n sivuilta saanut lisäinfoa vaikka yritin lueskella
     
  12. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Käsittääkseni testipäivää pääsee katsomaan ilmaiseksi
     
  13. 1320

    1320 Gearhead

    Ajetaanhan siellä kisoissa Streettiryhmiäkin, ja testipäiville on saanut ennenkin tulla ajelemaan vaikka ihan tavallisella katuautolla, riippumatta siitä, et osallistuuko itse kisaan vai ei. Tai sitten voi ajaa testipäivillä lisenssin, niin pääsee suhaamaan itse kisaankin.:odcool:
     
    Cumminski tykkää tästä.
  14. Catiska

    Catiska Gearhead

    Ymmärsin että kysyjä ajatteli osallistua karkeloihin, ajamalla.
    Street-ryhmät siellä kyllä on mutta ei niihin ole osallistumista tavallisella harrasteautolla, katu sellaisella... Ensinnäkin turvavarusteet kuljettajalle. Ei riitä vanha pipo ja hitsaushanskat (kuten eräällä kuskilla aikoinaan ensimmäisessä kisassa ;) ). Autoon vaaditaan myös paljon muutoksia. Öljynkeräys, jäähdytysnesteen ylivuodon talteen otto, glygolit pois, pa-linjat hyväksytyillä liittimillä ja vaihteiston ohitus sääntöjen mukaisesti.
    SFI-hyväksyttyä billet vauhtipyörää jos on manuaali, automaatille räjähdyssuoja jne.
    Lista on pitkä ja siihen palaa aikaa että rahaa. Tiedän omasta kokemuksesta ;)
     
  15. kari6767

    kari6767 3rd gear

    Eli ei mikään ongelma osallistua tavallisella katuautolla,tekee tarvittavat muutokset,hyvin yksinkertaista,eikä vaadi isoa rahallista satsausta.
     
    Herje tykkää tästä.
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    SET/PET taitaa olla ainoa johon voi ihan tavis kauppakassilla osallistua ja voi voittaakkin kun se on vain kuskista kiinni.
     
    Herje tykkää tästä.
  17. Herje

    Herje Double Gearhead

    Mutta eihän se oo oikeeta kilvanajua vaan brackettia.
    :poff:
    T: Pet 1339:odwink:
     
  18. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    En ny ite ollut aikeissa yrittää suoraa kiihdytellä, mut miksei joskus.. dodge ramin puolella yks jamppa meinaa kokeilla ehkä ens vuonna varttimaileja, koetin houkutella kauhavalle joskus kokeilemaan. Imupuolelle kehuu laittavansa fhra:n vaatiman läpän esim että ehkä ihan vakavissaan on.. :eek:;) Lähinnä sillä kyselinkin että onko täällä puhe pääasiassa vai pelkästään pääasiassa ammattitason kiihdytyksistä vai saadaanko tuo suora isommankin porukan käyttöön?

    PS: pohojanmaalta löytyy kuuleman mukaan ainakin suomen ainoa yli sataa kulkeva leikkuupuimuri :D No ei vaan, kunhan nyt autoissa pysytään eikös.
     
  19. 1320

    1320 Gearhead

    Joo eihän tuossa mitään ihmeellistä ole, ja täytyy muistaa, et osa turvavarusteista tarvitaan vasta kun auto kulkee tarpeeksi kovasti, eli kaikkea ei tarvii laittaa kerralla. Ei tietysti sillä, et "ylimääräisistä" turvavarusteista haittaakaan olis...
     
    Cumminski ja Herje tykkäävät tästä.
  20. Catiska

    Catiska Gearhead

    No, Street ja SET/PET luokat menee samoilla turvallisuussäännöillä. Oikeastaan kuskin varusteet ovat ainoat mitä katsastuksessa tarkastetaan ja akun/pa-tankin ollessa takakontissa, takakontin tiiveys ohjaamoon nähden. Ja ylivuotoastiat.

    Mitään muita säännöissä olevia asioita ns turvavarusteita tai niihin rinnastettavia asioita ei katsastuksissa ole tarkastettu, sikäli ne voinee oikaista jos haluaa mennä kokeilemaan. Omani tein oikeasti sääntöjen mukaiseksi ja siihen paloi aikaa sekä rahaa. Ainakin tonni olisi säästynyt jos olisin jättänyt investoimasta "turhiin" säännöissä määrättyihin asioihin joita ei kuitenkaan valvota.

    Mutta, ei ne ole kuitenkaan vaikeita laittaa kuntoon, etenkään jos meinaa ajaa säännöllisesti. Mutta yhden kisan kokeilua varten en viitsisi. Kadunmiehen päivillä pääsee ajamaan murto-osalla kustannuksista. Jo pelkkä kilpailumaksu kattaa viiden vuoden kaikki kadunmiehentapahtumien osallistumismaksut...
     

Kerro tästä muillekin!