-96 Explorer ECM hajalla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja tha022, 29.7.2018.

  1. tha022

    tha022 Gearhead

    Alkaa usko loppua ja ajatukset.
    Olisko jollain kokemusta tai ideaa mikä vikana?
    Elikkäs, Exploitti luulee olevansa Promod, ainakin tyhjäkäynnin perusteella.

    Vika:
    Tyhjäkäynti huojuu rajusti hieman joka tilanteessa, vaihde päällä tai ilman vaihdetta.
    A/C kompura kytkee päälle tämäntästä, ihan sama missä asennossa nuppi on hytissä. Vain OFF asennossa ei kytke.
    Välillä tyhjäkäynti saattaa pudota noin 500rpm pakeille, yleensä kun A/C irroittaa ja kestää kauan ennenkuin yrittää korjata sen takaisin sinne 950rpm. Jos tässä korjaus vaiheessa A/C kytkee päälle ampuu tyhjäkäynti 1300rpm tienoille ja pysyy siellä.
    Myös ilmastoinnin nupin ollessa OFF tyhjäkäynti alkaa heittämään tai käynti "rouhottaa" ihan niinkuin olisi järjetön määrä misfiring. Ei ole misfiring, seurasin lukijalla.
    Mitä kauemmin annan vain käydä näin sen pahemmaksi tilanne muuttuu.
    Mun mielestä kaikki viittaa ettei se pysty korjaamaan tilannetta/häiriöitä mitä käydessä tulee ja A/C sotkee pakkaa vielä entisestään.

    Korjattu/testattu:
    MAF - uusi
    Puola - uusi
    Tulpat/johdot - uusi
    Kaikki filsat - uusi
    PCV - uusi
    IAC - uusi
    OBD lukialla koodit - ei ole
    TPS mitattu - ok
    ECM ground circuit mitattu - 0.031VDC voltage drop (max 0.1VDC)
    Crankshaft position sensor mitattu/putsattu - ok
    Mun hermot - hajalla
    Onboard monitoring kaikki bensaan liittyvät arvot - ok (ajossa ja tyhjäkäynnillä)
    Onboard diagnostic 1/4, 2/4 ja 4/4 passed. 3/4 failed (min value 32500, tested value 0. ymmärtääkseni testaa juuri älymasiinat.

    rokkiautosta saisi uuden 230e kaikkineen muttei enää huvittaisi randomilla kokeilla.
    Tuossa on calibrointi #6-58B (cardone 786230)
    ECM F67F-12A650-DB
    Mahtaiskohan siinä mennä esim -97 exploitin ECM?
    Calibrointi #7-58B (cardone 786864)
    ECM F77F-12A650-AJB tai -AJC
    Nuo viimeiset kirjaimet on jotain emission säätöjä, en tiedä mitä arvoja pitävät sisällä.

    Ajatuksia? Kokemusta? jotain?
    Ahdistaa ja kylmän kaljan kaipuu on järjettömän kova.
     
  2. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Lambda anturi tai anturin kuoriutunut johto ottaa maihin?

    E: kaverilla voyagerissa kans sekoili tyhmä käynti ja kaiken mahdollisen ja mahdottoman puuhailun jälkeen hankki uuden ecm:n eikä vika vieläkään talttunut vaan vika löyty tosta lambdan johdosta joka otti maihin.
     
    Muokattu: 29.7.2018
  3. mika.p

    mika.p Gearhead

    Egr koko ajan auki saa epämääräisen tyhjäkäynnin aikaan ja a/c kytkeytyy melkein joka asennossa. Esim jos on tuulilasille puhallusta niin a/c on silloin myös päällä.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Paineanturin töpseli tai kompuran magneettikytkimen töpseli sammuttaa ilmastoinnin hämmentämästä soppaa jos se tuntuu häiritsevän.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Juu, ja näköjään egr kokonaan tutkimatta. Ei siitä aina koodia tule, mutta kaikkeen tuohon se voi vaikuttaa.
     
  6. tha022

    tha022 Gearhead

    Täytyypä tutkia tuo egr vielä mutta.....
    Startti pilotti kauppaan ensin.
    Käytin leimalla just ja päästöistä hylky.
    Tyhjäkäynnillä O2% 8.8
    Kierroksilla 0.51
    Ettei vaan olisi imusarjan tiipparit menny, melko normaali vika näissä kuulemma.

    Unohdin mainita että molemmat lamdat antaa satunnaisesti too lean hälyjä.
    En antanut tällä painoarvoa koska edellinen exploitti teki sitä koko ajan Kalifornia arvojen takia
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Muovinen imusarja + pilotti voi tehä yllärin. Vai onko vielä rautaa?
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  8. tha022

    tha022 Gearhead

    Muovia on.
    Varovasti pilottia sohottelin ja sieltähän tuo löytyi.
    EGR putki-imusarja liitos vuoti.
    Pikku suhaus ja räyh sanoi voortti.
    Hieman sikaflexiä ympärille ja nyt käy hienosti.
    Tuli todella kallis sikaflex palko, auts
     
    Karpov tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!