ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Vois mennä ihmeellisiin myyjiinkin varmaan, mutta... taas yksi nimetön tekstariosakysely, +372 alun mukaan ilmeisesti virulaisia ... joten mä tekstasin takasin "Igor, is it really you, after all these years?"
    En tiiä oliko, ei vastannu.
     
    1purehell, onoff road, mikkis83 ja 14 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

  3. virta

    virta Gearhead

    Osien ostajista ihmeellisempiä on ne jotka kysyy #onko vielä myynnissä# ,sitten ei heistä kuulu enää koskaan mitään
     
    Peeaa tykkää tästä.
  4. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Tänä kesänä ollu mulla myynnissä kaikennäköistä kun vaihtelunhalu iskenyt. Kyllä alkaa väsy tulemaan ihan oikeasti.

    *savolainen vanhempi mies. Vaihtokauppa, kaikki sovittu välirahasta lähtien paikka ja aika ok. Kyseisenä päivänä saan textarin, "annetaan olla"
    Pohjois Karjalasta vanhempi mies. Soittaa autosta, ilmoituksessa mainittu, ei vaihtoa. Käy läpi kaikki omistamansa autot tarjoten niitä vaihdossa. Lopuksi ottaa esiin maasturi mersunsa tarjoten sitä vaihdossa minulta väliä pyytäen. Ei ota kuuleviin? korviinsa kieltäviä kommenttejani. Puhelu loppuu oudosti. Saiko sydärin..?
    Etelä suomalainen keski-ikäinen wannabe jenkkimies. Lupaa reteästi käteismaksun. Saapuu vaimonsa kanssa. Heittää huutokauppakeisarit ja lähtee vaimonsa kanssa kotiin. Goodbye.
    Pohjalainen, suora ja rehellinen. Saapuu kaukaa pe iltana vaimonsa kanssa. Koeajo, reiluhko tinkiminen, jaa mietitään, pois paikalta, ei koskaan kuulu mitään.

    Jatkuu...
     
  5. AnHie65

    AnHie65 2nd gear

    Sulla kävi sitten 3 henkeä tuon mukaan?

    AHi
     
    Dataviilaaja tykkää tästä.
  6. Vani76

    Vani76 Gearhead

    Itse olin ihme ostaja eilen, Oldsia kävin katsomassa ja kiersin autoa painien itseni kanssa ostaako vai eikö osta. Lupasin sitten kuitenkin ostaa, kaupat kylläkin vasta ensiviikolla.
    En käynyt edes koeajolla.

    Ei kannata mennä katsomaan autoa "huvikseen".....
     
    eilhik ja isalmela tykkäävät tästä.
  7. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Joo. Taitaa yli puolet omistuksessa olleista autoista olla tällaisia...
     
  8. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    No onneksi noita ostajia on vielä olemassa.

    Sovittiin juhannuksena että tulee katsomaan ja tuli luvatusti koeajoi ja tarjosi hintaa joka oli pyynnistä jonkin verran alaspäin ja silti oman ajatusmaailmani hintapyynnin sisällä maksoi netissä mutta pankkipäivistä johtuen haki seuraavana päivänä.
    Luotto ei oikein pelaa jos yli 10k€ kikottimista kyse.

    Viikko eteenpäin ja autokuume iski.

    Piti katoton auto taas hommata talliin ja löytyihän se viestittelyt mailitse ei ainuttakaan puhelua.

    Katsomaan koeajo ja kulkuneuvo oli se mitä myyjä kertoi maileissa, kauppahan siitä syntyi 5% tinkaus ja auto oli kumminkin chättiauton halvin kun seuraavan vastaavan pyynti oli 9000 enempi ja vuoden tuoreempi ja 12tkm vähempi ajettu , ei kehdannut enää tingata enempää kun hinta oli jo sopiva.

    Nyt vain jenkki vaihtui sumujensaaren autoteollisuuden tämän vuosituhannen tuotokseen.
     
    isalmela tykkää tästä.
  9. Make.S

    Make.S Gearhead

    Ostin kans camaron ajamatta. Sen verran testasin, että auto käynnistyy (6 mukilla ), vaihteet menee päälle ja paperit on ok.
     
  10. 188

    188 3rd gear

     
  11. 188

    188 3rd gear

    Niin, tällästähän se tuppaa olemaan, mielessään ajellaan katsomaan hienoa autoa ja hintakin kuvitellaan saatavan kohdalleen, sitten perillä petytään joko autoon tai pyyntiin tai molempiin, aivan normaalia, oli sitten osto tai myynti puolella, autoja riittää ja hinnat elää.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Harvemmin ostaja pettyy jos myyjä osaa realistisesti ja rehellisesti kertoa mitä myy. Poikkeuksiakin tosin on.
     
  13. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Joo. Jatkuu
    Soitti mieshenkilö Varsinais Suomesta. Kerroin tasan samat asiat kuin edellisillekin. Tuli koeajolle. Kyseli asialliset tarkentavat kysymykset, teki tarjouksen. Sovittiin kauppa kättä päälle. Muutama päivä myöhemmin tuli ja maksoi ja kaikki ovat tyytyväisiä.
    Näin.
     
    miguelo, onoff road, Pertti K ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Mulla oli avomersu nettiautossa, tarjos prätkää vaihdossa ja minua kiinnosti. Soitti ja sanoi että loma alkaa viikon päästä, tulee sit tiistaina.
    Tiistai iltana hurautti poikki suomen tohon pihaan, onneksi olin kotona kun ei edes soittanut.
    Avasi suunsa ja aavistuksen sulki sitä 30minuutin jälkeen kysyäkseen välirahan määrää, heti perään tarjosi 400€?
    Kävin koeajamassa prätkän, se oli kunnossa. Pyysin että käy kokeilemassa Mersun, mutta ei kuulemma tarvitse. ?
    Rohkenin pyytää lisää välirahaa ja sitä sainkin, jätin miehelle lompakkoon bensarahaa, kymppejä, että pääsee kotiinsa.

    Tottapuhuen, en uskonut että tulee koko äijä ja olin varautunut että pyytää mielumminkin minulta välirahaa.
    Puhutaan hieman vajaan 10t€ laitteista.
     
    Sounderi, isalmela, Catrik ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. leemu

    leemu Gearhead

    Myin traktorin justiinsa.
    Äijä kävi maanantaina katsomassa, tinkas hiukan. Lyötiin kättä ja lupas maksaa tilille.
    Tänään soitti päivällä, että sopiiko hakea. Sanoin jotta sopii jos on maksanut, mutta mitens paperit?
    Ehtii kuulemma myöhemminkin:odeek:
    Tulin kotio, niin raktorista oli jäljellä pyöränjäljet. Ukko on samoilta kyliltä, mutta silti..
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No maksoko?
     
  17. leemu

    leemu Gearhead

    Juu, oli aamulla laittanu rahan tilille.
     
    Norri, Pertti K ja Karpov tykkäävät tästä.
  18. jariha

    jariha Double Gearhead

    Eikaise oo ku ilmottaa rafin sivuilla myydyksi ko. janpalle? Loppuu vakuutusmaksu pyörimästä? Vai vaatikse hetun?
     
  19. leemu

    leemu Gearhead

    Tuskin papereista ongelmaa tulee, kuten mainittua niin vaikutetaan samoilla kylillä.
    Ihmetytti vaan ylimalkainen suhtautuminen, mies ei ole siis nähnyt rekisteriotetta ollenkaan.
    Itse olen ostajan ominaisuudessa halunnut paperit aina heti mukaani kun kauppa on tehty.
     
  20. leemu

    leemu Gearhead

    Näinpä.
    Äijä poikkesi tänään ja tehtiin paperit pois.
     
    Norri tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!