halpa mig ja kertakäyttöpullo??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Anonymous, 17.1.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo dodgee pitäs hitsata ,mut eipä oo millä hitsais. Joten mitä sanotte mikistä hintaluokkaa 250e ja siihen kertakäyttöpullo 16e. tekeekö mitään? Kallista en viitti ostaa koska käyttö on vähäistä.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    jos noin vähästä niin mis et vuokraa konetta ja pulloa
     
  3. timuli

    timuli Gearhead

    mun motto on notta köyhän ei kannata ostaa halpaa :eek:
     
  4. SlantSix225

    SlantSix225 Gearhead

    Pikku käyttöön voi ostaa ydintäytelanka koneen. Jälki on kyllä sitten sen mukasta. Kemppi hajosi kesällä ni nyton käytelty Gernin halppis konetta. En suosittele, mutta jos ei ole liian nirso...
     
  5. Aako

    Aako 1st gear

    elä osta ihan pienintä mikkiä ei tee mittää, mennee vaa hermot . vähintään joku 140A vehe kannattaa ostaa eikä ne enään niin kalliita ole....
     
  6. timuli

    timuli Gearhead

    Kemppi 160A valovirta mig alle 600€ :eek: ite myin oman Kemppi 150 sen viime viikolla hintaa 200€ :eek: hullu minäkö :eek:
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    kertakäyttöpullolla hitsaat noin 1/2 metriä-metrin saumaa :soosoo:
     
  8. amis

    amis 1st gear

    Jollen ihan väärin muista, niin olisin joskus nähnyt tarjouksen pienimmästä kempin miggeristä, hinta oli 450€, mutta tästä on kyllä jo aikaa..... Siihen ydintäytelanka niin ei tartte kaasua hommata, vaikka toki ainoastaan kaasulla saa kunnon jäljen. Sen verran voin kertoa bilteman ydintäytelankakoneesta, että siitä ei katkea virta langasta ollenkaan, liipaisin ohjaa ainoastaan langansyöttöä. Ja pitkiä saumoja sillä ei hitsata, mutta autopeltihommiin kyllä riittänee... Miinusta on myös puutteellinen virransäätö, vain yksi kaksiasentoinen kytkin. Mutta ei kai tuolla vajaalla parilla sadalla voi mitään ammattikonetta saadakaan, joten kyllä hintansa väärti on. Toki kyllä se oli taas hienoa palata oman kempin ääreen bilteman tinakolvin jälkeen :wink:
     
  9. amis

    amis 1st gear

  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Millainen kone on Telwinin BIMAX 152? Oli juuri ilmestyneessä K-Raudan mainoksessa myynnissä 329€? 140A valovirtakone. Olisin kans kiinnostunut ostamaan jonkun perushitsin, olisiko tuossa parempi vaihtoehto Gerneille ym. kiinanpommeille.
     
  11. Yogi

    Yogi Gearhead

    Äskeinen olin minä...

    Osaako joku sanoa sen ominaisuuksista. Koitin lukea Telwinin sivuilta, mutta ei siellä mitään kelapainoista / letkun pituuksista ym. mitään sanottu.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    mulla on ollu jostain vuodesta -94 Kempin kempomat 150A valovirta kone
    ..hyvinhan toi on toiminu, mutta jos nyt olisin konetta ostamassa niin sijoittaisin
    kylla 3-vaihe koneeseen. merkkinä vois edelleen toimia Kemppi tai sit Esab.
    esabin uus 280 on duuni paikalla ja hyvä konehan se sekin on, kylläkin pikku kempin
    kahvan ku sais vielä siihen.
     
  13. timuli

    timuli Gearhead

    Kukin taaplaa tyylillään ,tarviiko sitäkin jonkun vielä täällä arvostella :soosoo:
     
  14. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    osta KEMPIN halvin kone ja vuokrapullo (tai lainaa kaasua joltain kaverilta) paras yhdistelmä tähän mennessä, vai onko jollain jotain pahaa sanottavaa KEMPIN koneista. tai sitten ostat WALLIUKSEN jos rahaa on. TM testin voitti aikanaan; tais olla muuten noit 140 a/230v koneita; wallius toinen oli huomattavasti halvempi kempin migger.
    tulipahan purkauduttua, ...kele

    t: itellä toi migger, ja parempaa konetta tossa hintaluokassa ei löydy !
     
  15. amis

    amis 1st gear

  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitä erilaiset pullot maksavat vuokrapulloina? Ajatellaan nyt esim. tuollaisen pikkukoneen kokoista, jossa ei kärryä tarvi?
     
  17. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    Nimenomaan sinä sen sanoit, mutta huomasitko että topicin aloittaja erikseen mainitsi että ajatuksena on ~250€ hintaiset koneet ja "Yogin" kysymys 400€:n koneesta.Minun vastaus oli minun mielipide halvemmista laitteista.Aioitko joka topicissa puuttua toisten mielipiteisiin,vai onko se vain jos kyseessä on kannustava kommentti halvempien vekottimien harkinnassa?


    Tällä palstalla on tullut kerran jos toisenkin eri työkaluista tai laitteista keskusteltu osa pärjää hyvin halvoilla ja osa ei.Useimmiten nämä laatu työkaluilla harrastavat ovat jo pidempään harrastaneita henkilöitä joilla alkaa olemaan jo perustyökalut ym. hankittuna sekä muutenkin kokemusta ja taitoa,jolloin ehkä tarve paremmille välineille on.Unohtamatta että mahdollisesti talouskin saattaa olla hiukan vakaampi.
    Yleensä vaan me aloittelevat harrastajat joilla on vielä muitakin ostoksia ostoslistalla eikä välttämättä budjettia hirveästi,kysellään tyhmiä näistä halvoista.Kun tarvitsisi samaan aikaan ostaa varaosia ja työkaluja sekä hitsauskone ja on vaikka 1000€ budjetti niin jotain laskentoja täytyy tehdä.
    Pointtihan oli se että kun viisaat viljelee "ei tee mitään" kommentteja siirtyy ne suoraan meille nuoremmille "esson baari" kinasteluun.On sitä kerran jos toisenkin kuullut selityksen että se reikä ei poraudu sinne koska porakoneena ei ole makita tms..

    Vai oletko sitä mieltä ettei näillä halvoilla tosiaankaan tee mitään?Perustele toki hiukan.

    Niin ja edelleen olen itsekin ostamassa "paremmat" laitteet kunhan opiskelut asunnot yms rasitteet on ensin hoidettu ja silleen. :wink:
     
  18. timuli

    timuli Gearhead

    Edelleen pysyn mielipiteessäni notta köyhän ei kande ostaa halpaa ,enkä kyllä oo väittäny että rikas oisin . onkos Cristoffer koskaan hitsannu "kunnon migillä" en halua väittää notta olisit väärässä ,mutta kuten sanoin kaikki taaplaa tyylillään toiset hitsaa halvemmilla (huonommilla) ja toiset kalliimmilla(paremmilla ) vehkeillä ,lopputuloshan on pääasia.Ero taitaakin olla siin että kunnnon vehkeillä saa parempaa jälkeä aikaan huonomminkin osaava hemmo (kuten minä),kuin halvoilla vehkeillä :D elä nyt tästä herneitä vedä ,mielipiteensä kullakin ,jooko :eek: Ja olenko tosiaan joka Topicissa puuttunut toisten mielipiteisiin? :eek: Jos oikein "kiristää" lähetä toki email ,mun osoitehan on näkyvissä :D
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    itse ostin tuossa syksyllä kempakin olikohan 140A. Täytelangalla on, Täytelanka ihan kelvollista kun hitsaa -navassa. SIIS TÄYTELANGALLA YLEENSÄ HITSATAAN - NAVASSA, ja plussa maihin
     
  20. HEAVYDUTY

    HEAVYDUTY 1st gear

    vuokrapullo on ainakin mulle paras vaihtoehto,pitkällä sopimuksella halpa ja uuden pullon saa vanhan tyhjennyttyä heti mukaan,toisin kuin oman pullon kanssa,täyttöä saa odotella viikkotolkulla :-?
     

Kerro tästä muillekin!