Olds 350B koiranpaskatiiviste probleema

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja speedy, 17.8.2018.

  1. speedy

    speedy Double Gearhead

    Ei saakeli saa konetta pyörimään kunnolla tuolla felproon sarjan koiranpaskalla, vaikka kuinka sen oon kokeillu naputtaa ja hieroa uraan, ilmeisesti sen pitäis olla kapeamman mallinen, TAIKKA sitten korvaava 2-osainen huulitiiviste , mutta mikä sinne parhaiten sopii korvaajaksi ? Jossain oli vinkki Fordin Y-blogin tiivisteen sopivuudesta eli esim. Fel-Pro BS6141 taikka AMC/jeep BS13879
     
  2. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Jos se pyörii kunnolla ilman sitä tiivistettä, ei muutako tiiviste perään ja kasaan. Toki voit esim Fordin huulitiivisteenkin asentaa. Mutta se hannaava ( likimain kuiva) paskatiiviste ei mitään hajota.
     
    speedy tykkää tästä.
  3. speedy

    speedy Double Gearhead

    Tässä tuo kakka hannaa niin perkeleesti, olettaisin kuitenkin että se ei se oikein oo hyväks, jos se oikein pirusti vänkää ..
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Uita se kunnolla öljyssä ni se helppaa kummasti :)

    Ja tossa kaverin 307skaan tuli joku rokkiauton hinnat alkaen setti ni siinä on se 2-osanen "stefa-mallinen" ni se oli kyllä varsin asiallisen olonen. ;)
     
    speedy tykkää tästä.
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei toikaan saa olla liian piukka. Mulla oli joskus -90 luvulla sorvattuna kampuran mitoilla oleva kalikka jolla moukaroin ton tiipparin monttuunsa ja sen jälkeen ~1mm pätkät molempiin puoliskoihin toimis ihan hyvin.
     
    speedy tykkää tästä.
  6. speedy

    speedy Double Gearhead

    Täytyy koittaa huomenna vielä asetella niitä. Semmosella nelivetoseen tarkotetulla napahylsyllä sai hyvin kyllä paukuteltua niitä pohjaan. Mutta jos ei huomenna luonnistu, niin narut menee roskiin.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Soita uspartsiin siellä on niitä kumihuulitiippareita.
     
  8. Achti

    Achti Gearhead

    BS6141 felpro tai JV748 victor reinz pikkulohkoihin. Tiivistehuuli kohti konetta tietysti. Jos haluaa varmistella niin ei laita katkoksia tasan lohkon/pukkien reunojen myötä, vaan katkokset esim klo 10/4kohdalle ja snadi tippa liimaa katkoksiin. Kampurasta se röpelö osa sileeks stefan kohdalta ettei se syö sitä kumia rikki.
     
  9. speedy

    speedy Double Gearhead

    Milläs tuon röpelön saa kotikonstein pois ? Ompas muuten suht arvokas kumihuuli us-partsisa .

    Tuommonen lista löyty :
    Rear Main Seal -- "Best Gasket" 3772 -- First Generation 1949-1956 303-324cid Neoprene
    Rear Main Seal -- BS6141 -- Small Block Neoprene Ford Type (Y-Block 239, 256, 272, 292)
    Rear Main Seal -- BS13879 -- Small Block Neoprene AMC / Jeep Type (196, 199, 232, 258)
    Rear Main Seal -- QBS40032 -- Big Block Neoprene Ford Type (460)
     
  10. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Vaikka hiomapaperi-nauhalla pyörittelet sen sileeks, hienolla.
     
    Achti tykkää tästä.
  11. speedy

    speedy Double Gearhead

    Myö aattelin että se on niin kovaa kamaa, ettei käsipelillä silene .
     
  12. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Silenee kyllä, eihän se oo kun rautaa. Myö ollaa hiottu töissäkin monia akseleita käsinauhapaperilla ettei tarvi ulosvetäjää laakerinvaihtoon, vaan pultit vaan auki pitolaipasta ja vanha pois, uus tilalle. Eli ei o mikään ongelma.
     
  13. speedy

    speedy Double Gearhead

    Akselin pyörimisherkkys oli ilman shittiä ihanteellinen :) Ostin tämän puolikoneen peruskorjattuna mutta pistin päreiks, ku oli vähän huolimatonta jälkeä tehty, onneks oli laakeroinnin ja rengastuksen jälkeen ajamaton vielä .
     
    Inlinee tykkää tästä.
  14. speedy

    speedy Double Gearhead

    Sinne se paska vaan uppos ku usko itteensä oli luja ja perkele pyöriiki vielä :D ei muutako maamoottori pyörimään! katotaan sitte vuotaako vai nou :D
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Sopinee tähän... Vuotavan koiranpaskan syy on lähes aina väärin tehty, tai kokonaan tekemätön oikea huohotussysteemi. Myös muut öljyn ulospyrkimykset muuten ehjästä vehkeestä viittaa samaan syyhyn.
     
    dbltrbl ja artsiracing tykkäävät tästä.
  16. speedy

    speedy Double Gearhead

    Totta turisee! huomasin tuon joskus -90 luvulla kun 5.7Dx vuoti öljyä, mutta eipä vuotanu enään senjälkeen kun huolsin huohotustsysteemin .
     

Kerro tästä muillekin!