Vanin ruostekorjaukset

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Vesa_H, 15.8.2018.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Niiden parempien ydinjätelankojen (jotka ei räi yhtään) kanssa käytetään kaasua.
     
    Rotten tykkää tästä.
  2. Vesa_H

    Vesa_H 2nd gear

    Mitä pyydät noista?
     
  3. Rotten

    Rotten Gearhead

    On miullakin mig mag kone, ja ydinjätteellä ILMAN KAASUA,
    ei mitään 1,2 dwa 50
    heppailin pohjaan ja pakoputkea.
    Mut siinä satasen koneessa ole kuin min ja Max säätö ja päälle ja pois, virta kokoajan langassa!
    Miusta nähden hitsatkaa vaikka rutiili puikoilla ja muuntajan kanssa! Mie en vaan suosittele! Se sitten tehdään se oma päätös minkä hommaa ja sillä mennään!!

    Kattelin tuossa aiemmin noita mikä lankakone tjsp topiikkia, aika vahasti, on voimavirta kemppi. Joo varmasti hyvä ja ammatti peli. Itselleni ei oo voimavirtaa eikä tiloja säilyttää ja hitsailla tallin / hallin suojissa, joten ostin 500 euron halpis koneen, kevyt kantaa, voi vetää sitä ydintäytettä ilman kaasua, ilman tuulen suojia, tai kun itse nousen massarajan yli, voin ottaa pikku pullon mukaan siihen ja rakentaa teltan ja saada omaa silmää miellyttävämmän jäljen!
    (Tai no, just tuolla koneella, en oo vielä kaasun kanssa kokeillut, mut eiköhän se siihen taivu)

    Jos ois ollut löysää rahaa pari tonnia, oisin ostanut esabin Rebel, mut köyhän on pakko pärjätä halvemmalla! Tai jos ois ollut vitusti enemmän rahaa, oisin ostanut, kempin valovirta migin ja tigin erikseen ja sit vielä halvemman ydintäyte koneen, kun pitää saada nopeasti pihalla reikä umpeen!
     
  4. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Sitä voi välillä tullakin hukkaportista.
     
  5. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Isäukolla ei ole tallia, sillä puiden väliin viritetty pressu ja siellä on Kempin 250A voimavirta-mig ollut jo 21v. Ja toimii.
    Aina viimeisessä hädässä siirretään meille, kun ei mitenkään muuten onnistu. Nyt pitäisi käydä hakemassa, kun ei invertterillä ja rutiilipuikolla jostain syystä autopeltien hitsaaminen onnistu.

    Mutta Wallius i1800, mig/mag ja puikkoinvertteri, hinta netissä vajaa 700€ ja on pieni.
    Jos ei olisi tuota puikko-invertteriä, niin voisi ostaa tuommoisen.
    Eihän sillä hitsaa kuin ohuita lankoja mutta ei kai peltien kanssa paksuja tarvitakaan.
     
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Walliuksen jotkut mallit on aika kötöstyksiä mut varmasti pärjää sellasellakin.
     
  7. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    mihin koppaan palat ovat?
     
  8. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    minkään asian opettelulle ei ole olemassa väärää paikkaa. käyt vain härkää pikkuhiljaa sarvista. järkkäät ensinnä "härälle" pressu tms. katoksen.
     
  9. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    kovat jätkät vetää ydinjätteen ja seoskaasun combolla:eek:
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  10. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    mulle on viisaiden klubi kertonu, että walliukset eivät kelpaa edes painoiksi yhtään mihinkään...
     
  11. Rotten

    Rotten Gearhead

    Hieno homma et rokkaa, en vain itse ole raaskinut sijoittaa oikeeseen vehkeeseen paria tonnia, mun ei ole lämmintä tilaa säilytykseen! Noo nyt ei kyllä oo rahaakaan siihen enään, lepäilkööt tuo Telwini tuossa eteisessä, kunnes taas jotain heppailen!

    Niin ja edelleenkään ei itselläni ole voimavirtaa käytössä! 3*10 nallit, saanee riittää miun harrasteluun!
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ilmeisesti todellisia ongelmia on varaosien saanti joihinkin malleihin, sitte tottumiskysymyksiä on langansyättö systeemit jotka ainakin jossain vähän alkeelliset.
     
    kalvetinhet tykkää tästä.
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ei se hitsikone lämmintä säilytystä kaipaa. Meillä ainakin just tommonen ~35v vanha kempin migomag ja aina ollu vaan tallissa missä välillä 30 pakkasta josta sit lämmitellään plussan puolelle kun aletaan tekemään jne. Ja hyvin skulaa ;)
     
    xarper tykkää tästä.
  14. 69

    69 Gearhead

    Eikö lanka ruostu?
     
  15. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ei ainakaan meillä oo ja on ihan peruslangalla. Onhan niissä jonkinlainen pinnoitus että kunhan nyt ei vesiämpärissä säilytä niin hyvin toimii :)
     
  16. g-series

    g-series 1st gear

    noi palat käy g-sarjalaiseen chevy vaniin eli siihen "perinteiseen" vanhakoppaseen
     
  17. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

  18. hantta

    hantta Double Gearhead

    Itse harjoittelin 150 Datsunin helmapeltien kanssa, seurauksella, ettei kuskin ovi auennut enää, lyheni koppa toispuoleisesti noin sentin :(
     
    Jussi289 ja kalvetinhet tykkäävät tästä.
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Pakko myöntää, et ne ensimmäiset oli näin jälkeenpäin ajatellen jotain ihan hirveen ja sikasurkeen väliltä. Niinku myös sen homman jatkotoimet.
     

Kerro tästä muillekin!