Cougarin lehtijousen eristin kumet, tarpeelliset vai ei?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Jukkis82, 2.8.2018.

  1. Jukkis82

    Jukkis82 1st gear

    Onko kokemuksia, ideoita, vinkkejä. 1970 Cougarin perä tuntui olevan hieman lintassa. Vaihdoin orkkis jouset Scott Drake 4-lehtisiin takajousiin kaikkine tarvikkeineen. Perä nousi 1-2cm uusilla jousilla mutta on yhä mielestäni hieman lintassa. Onko kukaan ottanut lehtijousen ja akselin välistä kumit pois, vaikuttaako ajoon vai onko mitään väliä? Sillä pelin saisi perää jonkun sentin ylemmäksi ja ryhdikkäämmäksi. Ymmärtääkseni Mustangit on ilman kumeja (jousi suoraan akselilapussa), joten voisi kuvitella että ne ei ole aivan pakolliset tässäkään?
    [​IMG]
     
  2. Jukkis82

    Jukkis82 1st gear

    Ei merkitystä, tärinät tai metelit ei kasvaneet yhtään. Voi olla himpun topakampi (voi olla henkisellä puolella). Jousen aluslaput melko hintelät, alkavat vääntyä, kun u-pultit tiukkaa kunnolla. Kovasti oli kumet keränneet kosteuksia joten silläkin voi olla perusteltua poistaa. Kumien välissä vettä, ympäröivät raudat ruosteessa, 3kk sitten vaihdettujen jousien keskinaulat samoin. Auton perä nousi n.2cm ylemmäksi eli ei sekään valtavia. Omasta mielestä kuitenkin parempi ilman.
     

Kerro tästä muillekin!