poverpack

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja rekkules, 17.12.2004.

  1. rekkules

    rekkules 1st gear

    Terveex!...onkos täälä tietäjää tälle asialle.autossani on sb327vettestä vm67,tei kansirempat ja huomasin etteivät kannet olekaan alkuperäiset,vaan 832numeroiset...ns poverpackit.mistä tuo sana tulee?.minkä koneen ne on alunperin olleet..283? :eek:
     
  2. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    kansista

    katsopas uudelleen, olisko 882 eikä 832, mittaa venakoot, onko 1,94 ja 1,50. 882 on 70-80-lukujen sippimallien peruskansi isoilla 76cc palotiloilla eli tasapäämännillä 8,5:1 350 koneessa. Jos sinulla on nämä pienemmässä koneessa, ei ole puristusta tämänkään vertaa. Tutkipa vielä onko kone edes sen kokoinen mitä sanottiin.
     
  3. rekkules

    rekkules 1st gear

    kansista

    tarkistin kannet,muistin tosiaan luvut väärin.896 ovat oikeat numerot,venat ovat mitkä sanoit ja palotilat 64. kyllä kone on 327 joskin nyk 331. mutta nämä kannet. mistä tulee sana POWERPACK? mitä eroa tavan kansiin 8)
     
  4. tapio

    tapio Gearhead

    Mortec kertoo:

    3795896....63-65...283......60cc chamber
    3795896....62-64...327......60cc chamber

    Kyseessä olevat kannet ovat siis lähes museotavaraa. Kansia toimitettiin ainakin pienillä 1.72" imuventtiileillä (entä 1.9" venoilla?). Jos ne ovat hyvässä kondiksessa, niin kyllä niitä voi käyttää, mutta suorituskyky jäänee varmasti modernien kansien alapuolelle.

    Pidä ne jemmassa ja myy ne jollekin entisöijälle, joka tarvitsee juuri tällaisia kansia omaan retro-projektiinsa.
     
  5. rekkules

    rekkules 1st gear

    kiitos vastauksesta :wink:
     
  6. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    power pack

    Ai nii, se power pack juttu on pikkulohkon 55-62 265 ja 283 tehokkaampien mallien nimitys. niissä oli puristus korkeampi, mekaaniset nostajat ja kaksi nelikurkkuista kaasaria.
     
  7. Tylsä Rautasaha

    Tylsä Rautasaha 3rd gear

    niin, kirjat väittää että noissa olisi pienet venttiilit mutta mun tuonnumeroisissa kansissa on 1.94"/1.5" venat.
    nämähän on ne -^- kuvioiset kannet mitä 283:sissa ainakin usein näkee.niin usein kuin 283:sia nyt yleensä näkkeepi.
     
  8. sataplus

    sataplus Gearhead

    Yritin löytää, onko tarinaa 2x4bll kaasareista ja törmäsin edelliseen tekstiin. Buick Rivieran -62 mallin 425cid:ssa oli kaksi nelikurkkuista Carteria. Corveten -60 mallin 283cid oli myös 2x4. Varmaankin ne oli eri kokoisia. Osaako joku kertoa, millaisia virtauskokoja ne olivat? Spreadbore/squarebore?
     
  9. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Jotain tietoa löytyy kun jostain kirjastosta lainaat tollaisen kirjan https://vaski.finna.fi/Record/vaski.2670969

    Viime talvena lueskelin koko sarjan,tosin mopareista kattavin tieto... Siis sarjaan kuuluu omat kirjat:mopar,GM,Ford-porukka ja muut merkit.
     
  10. LPV

    LPV 3rd gear

    Mulla on noi kans! Noilla aloiteltiin tutustuminen aiheeseen Muskeli Jenkit. Silloin ei ollu mitään nettiä mistä kaivaa asioita...
     

Kerro tästä muillekin!