454 750db aina vaan laihalla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Skigu, 22.8.2018.

  1. 401

    401 2nd gear

    Tämmöset jaarittelut on mukavia lukea ja näistä voi jotain oppiakkin!
     
    Filth ja Kalu tykkäävät tästä.
  2. xarper

    xarper Gearhead

    Kuulostaa aika höpöhöpöjutulta moinen kyllä, kai sinne semmoset kannattaa laittaa vaan millä se toimii? Iskän Impalaankin mennään jo 100 puolella toisioissa, etanolilla kylläkin mutta. 383 alukansilla ja jollain 300 ast/.540 nostot nokalla, Demoni kaasarina.
     
  3. max

    max Double Gearhead

    Mulla on arkistotkin niin saatanan hujan hajan,että ei mitään määrää.Pitää varmaan ruveta kahlaamaan projekteista "Super Sportti" osastoa,siellä olen kyllä suutin koot maininnut.
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Kirjanpito ois näissä varmaan ihan jees ja vähän jotain infoo koneesta mukaan, liekkö tässä joskus viisastuis ja osais arpoo hatusta jo lähelle suuttimet?
     
  5. max

    max Double Gearhead

    Sanos muuta,pitää varmaan ryhdistäytyä.Info omasta motista ei liity paljon tähän Skigun mottiin jossa se ongelma.
    Skigu,mulla on ensiöpuolella 72 ja toisiopuolella 76 suuttimet.Tuntuu pieneltä,mut noilla eväillä oltiin lähellä 600 hp.
    Imusarja on Single Plane Weiand Team G Rect Port.Imusarjakin saattaa vaikuttaa suutinkokoihin.

    Ja mitä sitten tulee kaasuttimen kokoon,niin 750 ei ole liian pieni.Omasta kokeilusta Santala totesi,että 750 pensa DP tulee toimimaan kadulla huomattavasti jouheammin kuin myös kokeilun alla ollut 950 XP E85 sotkija.
    Tämä arvio kaasuttimen oikeasta koosta nojaa täysin Santalan asiantuntemukseen,ei omaani.
     
    Muokattu: 31.8.2018
  6. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Mulla 5.7 ls1 victor jr imusarja ja Edenin 2216 nokka, 4779c 750 dp 70/81 suuttimet 8.5 pv, seosruuvit 3 varttia auki, 31 35 squirtterit ja siniset nokat pumpuissa. Näillä säädöillä tuntus pelaavan hyvin ilman mitään iab porailuja jne. Vissiin toi ls1 varsinkin 1 taso imarilla tykkää sinisistä pumpun nokista että saa bensaa välittömästi. Seosmittaria ei tosin vielä ole mutta väittäsin että kohallaan on. D päällä jarru pohjassa jos laittaa kerrasta kaasun pohjaan ja ylös niin ottaa jenkaa ja jää käyntiin, silloinhan se on jo aika hyvä
     
  7. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Mulla tosiaan jäi nyt paikalle 75/86 suuttimet. Onko sulla Max toisiossa voimaventtiili? Jos on niin olis suuttimet liki samat.

    Kun vertaan tätä mun mottia ennen ja jälkeen tätä kaasarin mulkkausta, on ero ihan älyttömän iso. Varsinkin se ajofiilis, ajat 60km/h, läpät selälle ja se vaan piirtää. Ai ettien että. Mulla oli penkissä se 511/750, nyt vasta tuntuu pelaavan noiden numeroiden mukaan. Olis jännä käydä näillä säädöillä uusiks dynottamassa.
     
  8. max

    max Double Gearhead

    Vähän outo homma.Mulla on puristuksia 11.5:1.Nokkaa on 276/282@0.050 eli mainos asteita kuinka paljon mahtaakaan olla yli 300.Nostoa 0.67.Nokka on Crower 01350 mekaaninen laahuri.Alipaineista ei sitten ole tietoakaan(mulla on vahva pohje).
    Täysin katukelpoinen,tosin parku alkaa 4000-8000rpm.PW on myös toisiopuolella.
     
  9. Väne

    Väne Gearhead

    Jos pienennät ensiö suuttimia niin isonnat pvcr suuttimia.
    Vieläkin kiinnostais ne ilmasuutinten ja emulsiosuuttimien koot ja lukumäärä, kun kaikki oireet viittais liialliseen emulsioon/korjausilmaan.
     
    saresks tykkää tästä.
  10. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

  11. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Emulsioreikiä mulla on kaks per puoli ja niissä ei vaihdettavia suuttimia, eikä myöskään vaihdettavia ilmasuuttimia.
    Eikä myöskään vaihdettavia voimaventtiilin suuttimia, niitä tekisi kyllä mieli vähän kairata..
     
    Muokattu: 1.9.2018
  12. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Tämä koko suutin- ja stumppausralli lähti käyntiin siitä että tehot ja seokset menivät perseelleen, kun termostaatti aukesi ja päästi lämpimät vedet syylariin ja kaikki konehuoneeseen tuleva ilma tulee syylärin läpi.

    Tämä ei aluksi stumpannut niin pahasti, kun ilmanputsari oli konehuoneessa, mutta täyskaasulla oli aina laihalla, vaikka suuttimina oli 80/90 ja niiden vaihto ei vaikuttanut mitään.

    Huomasin kun konepellin ja putsarin poisti seokset meni kohdilleen ja tehot oli hyvät. Tämän jälkeen tuli kokeiltua montaa erillaista ilmanottohässäkkää, esim spectren plenumilla ja putkistolla ei stumpannut, myös täyskaasulla seokset ihan priimat, tehot vaan puuttui.

    Ongelman kanssa tuli pari kuukautta tahittua ja viimein kaljan voimalla reikä peltiin ja putsari läpi kiihdytyssuppilon kanssa. Tämän jälkeen alkoi vasta ilma liikkua ja tehotkin hyvät, myös suuttimien vaihto alkoi vaikutta. Sitten kun ilma rupesi liikkumaan tarpeeksi rivakasti, alkoi polttoaina loppumaan äkisti avatessa, mistä myös starttasi tämä topicci...
     
    Muokattu: 1.9.2018
    xarper tykkää tästä.
  13. xarper

    xarper Gearhead

    Hyvä tietää että käytännön kokemusta jollain ton reiänkin kanssa, ite tein ihan suosiolla heti alkuunsa kun alko tää touhu koska en halunnu mitään dropbase putsareita sinne syömään tehoa tai jotain 2" korkeita elementtejä vielä siihen päälle. Nyt saa sen putsarin elementin vähän korkeemmalle suoraan kun pelkästään kaasarin tasalle ja mahtuu vähän spaceriäkin kaasarin alle vielä. Ja saa sitä raitista ilmaa sit moottori.
    Onko se sit liian raitista talvella E85 kanssa? jää nähtäväks.
     
  14. marko84

    marko84 2nd gear

    Dropbasesta sen verran et penkissä kun kokeiltiin niin dropbasen poistamisella saatiin 1.5hv lisätehoa, mut kyseessä olikin ~400hv mopo.
    Topicin autoon sen verran et itse ehkä tässä vaiheessa kokeilisin varmasti riittävällä uudella kaasarilla;)
     
  15. xarper

    xarper Gearhead

    Eihän sitä koskaan voi liikaa olla ;)
     

Kerro tästä muillekin!