millä lämpöä riesaan?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja lennu, 21.1.2005.

  1. lennu

    lennu 1st gear

    talviautona riesa -83,nyt kun lunta tuli oli kiva sladitella mutta hiipi pelko pakkasista kun muka talvi kalenterin mukaan pitäis olla :wink:

    Sierra kun puhaltaa hyvin sellasta kädenlämmintä vaikka säätimet on kaakossa?

    Onko tämä ominaisuus vai vika? Jäähdytysnestettä tappiin asti ja kone käy normaalilämmöillä :(

    Lämpöä vaan ei pukkaa,riittää pitämään ikkunat auki mutta jos ne pakkaset tulee pitänee asustautua pilkkihaalarilla työmatkalle :x
     
  2. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    ihan normaalia sierralle... Omaani tapaan talveksi laittaa syylärin eteen pahvin se auttaa vähän.. Lisäksi kovimmilla pakkasilla voi koittaa ottaa tuulitunnelin flektin ympäriltä pois(jos ei sähköinen), mutta tällöin pitää tosiaan tarkkailla lämpöjä..
     
  3. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Kenno tukossa? Lämppärin koppa vuotaa lämmöt konetilan puolelle?
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vaihda termostaatti jos se on vanha.
    Lämppärinkenno on vain huono,motonetista sai aikaisemmin kahdenlaista kennoa ja noista tuo mitä ei tietenkään enää myydä oli vissiin ihan hyvä.
    Mutta kyllä se loppujenlopuksi on ihan Sierran ominaisuus:kylmä ja lämpenee hitaasti.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Työkaverilla riitti korjaukseksi lämppärin kennon putsaus.
     
  6. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Onkos meidän talvikottero-Sierrassa sit jotain vikaa kun se lämpiää suhtkoht nopeesti ja meinaa välillä tulla oikeen kuuma?? Vm.-88 ja 2.0 mosa... 1.3 tai 1.6 tuottaa tietty vähemmän hukkalämpöä...
     
  7. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Kyllä mullakin sierra lämpenee ihan mallikkaasti, ei mitään ongelmia. Koneena tuo 1,6l. Tarkista se kennon kunto...
     
  8. Kimi

    Kimi 1st gear

    Kyllä riesa on ihan tavallisen lämmin auto (yhtenä autona Sierra 2,0 vm -86). Lämpiämisnopeudessa peittoaa kevyesti Capricen ja Tauruksen, joihin olen livenä päässyt vertailemaan. Eikä siinä mitään pahveja tai muita kaihtimia tarvita. Mutta mikä tahansa auto on kylmä, ellei ole kunnossa.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    lämpö

    Emännällä olleet molemmat sierrat 2,0 ja 1,6 on olleet riittävän lämpöösiä tosin 1,6 puhallin pyöriessään väärinpäin ei oikein lämmennyt (tuli johdot vahingossa väärinpäin). Äläkä vaan harrasta mitään pahvileikkiä syylärinkans. siitä pitää ilman mennä läpi ja jos kennot/termarit/puhaltimen lämpökytkimet on kunnossa saa auton lämpimäksi. Ei kuitenkaan jenkin voittanutta
     
  10. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    no sehän nyt on taas ihan mihin verrataan.. kyllä esim Volvo s70 on mielestäni huomattavasti lämpöisempi auto kuin sierrani ja kaikki on kunnossa siinä.(tiedän koska auto ollut sen verran kauan että kaikki on tullut oikeestaan vaihdettua mitä autossa on kiinni)
     
  11. Kimi

    Kimi 1st gear

    Vertailenpa vain noita kahta pihassaolevaa Fordia, ja Sierrassa tarkenee Taurusta paremmin ainakin lyhyemmillä matkoilla. Eli kylmyys ei ole mikään Sierran ominaisuus, kuten joku aiemmin väitti.
     
  12. JPK

    JPK 1st gear

    Jos sulla on kennossa ilmaa niin eipä se paljoa lämmitä...
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    minulla oli sierassa sama vika,vaihdoin termarin ja putsasin kennot ja ilmasin,mut ei auttanu.vika löyty niissä säätö vivuissa ne ei toiminu kunnolla.läpät ei menny kiinni/auki.sain korjattua vian kiristämällä vaijereita
     
  14. SlantSix225

    SlantSix225 Gearhead

    Onko Sierren koneessa ohivirtausventtiili termostaatin kotelossa?

    Cvh koneissa on sellainen ja se jää aika herkästi auki. Tällöin jäähdytysneste kiertää aina termostaatin ohi kanavan kautta. Tämä siis etuveto escojen vika. Tuo on tarkoitettu tilanteisiin jos termostaatti menee jumiin.
    Tuon voi korjata tukkimalla sen kanavan.
     

Kerro tästä muillekin!