Chevrolet astron käynti propleema?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Ruma_juzzi, 7.9.2018.

  1. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ja jousi mahdollinen, ei silti ehdoton. Ollut myös tbi katkenneella jousella, kävi hyvin, hieman tehoton.... silloin se ei primerois, starttaus olis pitempi. Kauanko starttaa ekalla kertaa?
     
  2. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Tosin ei välttämättä edes pidennä starttia.
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Egr vena auki jumissa ja hetken jaksaa käydä, kun on starttihetken rikastukset päällä?
     
  4. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Tällä hetkellä pistäisin listalle sen suodattimen ja tbi:n korjaussetin. Saa paskat pois, ja mahdollisen jousen ehjättyä. Jouseen en sinänsä usko, koska ei käy edes tyhmäkäyntiä. Jos jousi poikkeaa, se harvemmin katoaa sieltä, eli jää jonkin näköset paineet, mutta kierrokset kärsii. Jos jousi kokonaan tuhoutuis, ettei paina yhtään kalvoa, se ei primerois, eli alussa kun pumppu käynnistyy, löpöt kiertäis suoraan tankkiin, eikä painetta jäis startille. Nyt jää, joten luulis jatkuvaan pyörivän pumpun pitävän edes sen paineen, mikä oli startatessa. Egr ei vaikuta bensansaantiin?
    E: jousi siis voi olla poikki, eli monta vikaa, mutten usko että se tyhjäkäyntiä vie....
     
  5. 3964

    3964 3rd gear

    Nyt sattui sopiva aihe,itsellä elämäni ensimmäinen tbi ja oireina pitkähkö kylmä startti ja väittäisin voimattomaksi kierroksilla.
    Ennen starttia pumppu surisee joten yrittää praimata.

    Voiko tuo jousen katkeaminen aiheuttaa tuon,sessi ei vilku ajossa ja muuten toimii ihan ok.

    Onko tuo jousi vaikea tarkastaa? Jostain löytyy varmaan räjäytys kuva.
     
  6. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Tbi pitää purkaa, et tarvii räjäytyskuvia, se on todella yksinkertainen, käytännössä muutama ruuvi ja se aukeaa, ei ole mitn pieniä sinkoilevia osia. Kauanko on pitkähkö startti?
     
    Muokattu: 9.9.2018
  7. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Tai korjataan, että jousen takia ei tarvii ihan koko tbi purkaa, riittää ottaa kuppi tbi:n takaa irti, mutta itse purkaisin ja putsaisin ym...... eli korjaussarja tilaukseen, rockautosta halvalla, tai suomesta rahalla.

    E:muutama vuos jo, mutta oliko niin ettei korjaussarjan mukana tullut jousta? Eli tilaa sen erikseen.... jos tarvii, niitähän saa esim ebaystä jäykempääkin....
     
  8. 3964

    3964 3rd gear

    N.3sek mielestäni pitkä verrattuna noihin monipiste ruuttiin mitä ollut.
     
  9. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Se on aikalailla tuplat mitä mulla on aina ollut, tai 1.5-2sec itellä. Jos sulla tehottomuutta on, niin kannattaahan se tarkistaa, niissä suuttimissa on pienet siivilät mitkä olis hyvä vaihtaa, et se ei varmaan sullekaan pahaa tekis se korjaus sarja?
     
  10. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Tosin suutinkuvio kertonee myös aukasu tarpeesta?
     
  11. Ruma_juzzi

    Ruma_juzzi 1st gear

    Nyt ois tuo tbi purettuna pöydällä ja kaikki silmämääräsesti ehyttä. Kalvo ehyt toisin ruoste oli tehnyt tehtäviään ja jousi ehyt. Bensa suodatin irrotettu ja putket puhallettu paineilmalla puhtaiksi. Huomenna kuitenki lähtä kyseleen tuota tbi:n korjaussarjaa suodattimia ym.
     
  12. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Suuttimia voi "napsutella" 9v patterilla, eli niitä voi koittaa putsailla vaikka kaasarinpesu nesteessä ym jos jaksaa eikä ole esim ultraääni pesuria tms. Napsut sit napsuina, eli vain lyhyet kosketukset.....
     
  13. Ruma_juzzi

    Ruma_juzzi 1st gear

    Nonii.... Ois tbi:n korjaussarja laitettu paikalleen ja hep....sehän alkoi toimimaan. Toisin hetken aikaa teki tuota aikaisemmin mainitsemaa vikaa mutta pikku hiljaa rupea käymään kunnolla. Koe ajolla kävin nii paukutti kaasuttimessa nii maan perkeleesti niinku ois sota ollut käynnissä mut sitten se loppu ja kävi hienosti. Iso kiitos kaikille jotka osallistu kyseiseen keskusteluun auttamaan että saa chevyn taas tien päälle. Pienenä vinkkinä alan asian tuntijalta että tyyppi vikoina näissä astroissa on myös tankin sisällä siinä missä pumppu on kiinni eli se pieni pätkä kumiletkua nii se tuppaa näissä haljeta ajan myötä josta voi johtua Bensa paineen häviö.
     
    caprice305, 12345678910 ja KajS tykkäävät tästä.
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kannattaa nollata ecm (akun kengät irti vaikka vartiksi) niin ainakin oppii uusille tavoille.
     
  15. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Kiva kun kerroit miten asia ratkesi. Kovin usein apua pyytänyt ja sitä saanut vain häviää palstalta kertomatta miten ongelma ratkesi. Kun tarina viedään loppuun asti saattaa joku muukin oppia jotain uutta.
     
    caprice305 ja Karpov tykkäävät tästä.
  16. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Hyvä että saatiin happy ending, taas saatiin yks kuningasruiskun jäsen pelastettua kaasaroinnilta.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Toistaiseksi
     
  18. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Sinäkö se olit mun unessa? Joku tumma hahmo tuijotti tien vieressä pikuppia kaasari kädessä :eek: kostaja takki päällä.
     
    Jussi289 ja Karpov tykkäävät tästä.
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Minäpä minä.. ja repussa imusarja nelireikäselle...
     
    caprice305 tykkää tästä.
  20. jampero

    jampero 1st gear

    Astro-91 Tbi. Sammuu rattia kääntäessä ja ei kestä mitään vaihdetta. Tyhjäkäynti on hieno ja tasanen. Mistä etsiä vikaa. Kaikki on jo tiivistetty uudelleen. Egr:n liittyvät osat vaihdettu. IAC vaihdettu. ilmansuodatin vaihdettu. maf vai map anturi vaidettu. uus virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu. Ei siinä, astrossa on ihan mukavan kuulonen tyhjäkäyntikin, mut ois kiva päästä liikkeellekkin sillä.
     

Kerro tästä muillekin!