clion etupyörän laakeri?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja jyha, 19.1.2005.

  1. jyha

    jyha 1st gear

    elikkäs, olis tarvetta vaihtaa -95 1.4 clioon etupyörän laakeri. osa on, mutta viimehetken ohjeistusta kaipailen! prässättävä on malliltaan. mitä kaikkea joutuu purkamaan? mitä pitää varoa jne.
    viikonloppuna ois tarkotus tehdä! tarvihtee emäntä työmatkakulkinettaan ensviikolla, siks ei viittis rikkoa kauheesti. ei kuulemma aja astrolla!
     
  2. impala67

    impala67 Double Gearhead

    meillä oli aivan identtinen tilanne pari vuotta takaperin, tasan 50tkm:n kohdalla meni molemmat etulaakerit, aikani tavailin korjausmanuaalia ja totesin että ei maksa vaivaa sotkea itseään ranskanrasvoihin.
    siinä joutuu ottamaan vetarin irti. suhteellisen iso homma.

    tämä nyt ei varmaan ongelman ratkaisua auttanut, sorry.
    suosittelen korjaustoimen teettämistä korjaamolla, vaikka kirpaiseekin ikävästi.
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Rengas pois :D , napamutteri irti, satula ja levy pois, alapallo irti kartiosta ja mahdollinen kallistuksenvaimentajan pää ja vetari ulos navasta sekä iskari irti yläpäästään >>> tolppa on irti. Sitten prässätään napa irti laakerista, lukkorengas pois ja prässätään laakeri pois. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.....
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo Clio I on perso laakereiden perään.. nami nami.. Meillä meni kahdessa Clio I:sessä laakerit molemmista etupyöristä noin +/- 50 000 km..

    Clio II :ssees meni vasta toinen laakeri 145 000 kohdalla. Toinen on vielä elossa ja kilometreja on lähes 200 000
     
  5. jyha

    jyha 1st gear

    no nyt se on suoritettu!
    iskarin alapää irti, jarrusatula ja levy irti, alapallo irti tukivarresta(2pulttia), reidetangon pää irti, keskiön mutteri irti ja sitte laakerin prässäys!
    v..tu että oli kovassa kiinni kaikki! yli puolet pulteista katkes ennen ku irtos!
    muuten aika helppo homma!
     
  6. jyha

    jyha 1st gear

    lisä kysymys! voiko vaihdelaatikkoon laittaa tilapäisöljyksi jotain muuta kuin vaihteistoölppää? ajoa ennen oikeita oljyjä tulee kertymään n.70km! lähti meinaan vetonivelen sisempi kumi kertaalleen irti tempoessa!
     
  7. GM-67

    GM-67 Gearhead

    Älä laita sinne kuin "oikeaa" lootaöljyä. Tulee aikas nopeasti muuten entinen laatikko. Eli vain laatikkoöljyä. Jos haluat laittaa jotain muuta kuin ELF TRX:ää niin jotain muuta 75W-90 öljyä vain.
     

Kerro tästä muillekin!