Zil-V8 salat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 1.2.2003.

  1. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Legenda.
     
  2. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Maardu, Zil ja Ural on eri auto, PV:llä on molempia. Tekniikasta ja rungosta en tiedä mutta ohjaamo/konepellitys on ihan erilainen, Ural on pikkusen isompi. Noiden neuvostobensakuorkkien kulutus on tosiaan litran luokkaa kilometrille, mut maastossa. Maantiellä ei nekään vie niin paljoa, nätisti ajamalla "vaan" n. 40 litraa sadalle. Noista jutskista että mikä on minkäkin kopio en osaa sanoa juuta enkä jaata. Niin tai näin niin on Zilttoni aika amerikkalaisen näkönen, ainakin hytti. Koneet niissä kuulemma kestää 30-40 tuhatta kilsaa, se kun on sen verran alitehonen ja tiiveys on surkea (ei kunnon stefoja).
     
  3. eeko

    eeko Gearhead

    venäläiset

    http://www.autosoviet.altervista.org/index3.htm
    tuolla on mainio sivu näistä vehkeistä, riittää lukemista
    moneksi päiväksi. by the way, ural on 650 ksm (kansivenat) ja k-750
    (yllätys, yllätys.....) 750 ksm (sv). 8)
     
  4. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Re: venäläiset

    ural on myös puna-armeijan versio zilistä
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    No voi persus. tosta autosoviet linkistä löyty venäläinen dragsteri vuodelta 69.
     
  6. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Vau mikä itäkulkupelilinkki - suosikkeihin!!
     
  7. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Ai hurja Ai hurja! Zaparo Nami Coupe :eek:
    [​IMG]
     
  8. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Jumalauta mistä ryssät on saanu inspiksen tohon? Esikuva on oltava muskeleiden ykkönen eli 68 Charger! Kattokaa nyt, pienet pyöreät äärivalot tai sivuvilkut, takaikkuna samalla tavalla upotettu ku Chargereissa, neljä pyöreätä takavaloa ym. HARASOO!
    Mua puhuttaa 4 pyöreätä takalamppua aina, oli kyseessä Corvette, Manta, 68 Charger tai mikä vaan. Avot, myös toi.
    Kuka tietää niin kertokoon lisää tosta. Vieressä olevaan Volgaan verrattuna toi näyttää aika matalalta, vaikka Volga aika korkea onkin.

    Onks sulla J-M Partanen kuvaa sivusta tosta? Akseliväli ja vanteet kertois aika paljon. Ettei ois takatuuppari tsatsin alustalle tehty? Kaiken näköistä viritelmää olen siellä nähnyt, kun on siellä paljon aikanaan tullut oltua, mutta tuollaista en. Taitaa olla aika uniikki yksilö?? KERRO LISÄÄ!
     
  9. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ei aukee toi linkki. Norman viruksen torjuntaohjelma herjaa ja sulkee koneen. Tsatsiks mä tota epäilin jus ton takapään takia. Puolimoottori siellä on eli V4, kätevä ryssä vois laittaa niitä kaks yhteen ni ois V8!
    Sivulinjan pokkauksessa on piirteitä mun 61 Rellu Floridesta, AARGH!!
     
  11. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    http://www.autosoviet.altervista.org/tat603.jpg

    Näissä Tatroissahan on takaluukussa ilmajäähdytteinen V8 joka taitaa olla peräti jonkinlainen "neuvostohemi" (ainakin tulpat on keskellä kansia) Muistaakseni mulla on jossain Mobilisti, missä oli juttua Tatroista oikein kunnolla.
     
  12. Kimi

    Kimi 1st gear

    Tatra on tsekeistä.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kerrankin kunnon virusohjelma ! Torjuu itäpaskan automaattisesti... hjuva hjuttu...
     
  14. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    No onpas hyvä linkki!
    Onko sulla rebel58 vielä se rellu floride?
     
  15. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Onhan mulla. Perintökalleus millä ajetaan vain pari kertaa vuodessa. Faija vainaa sitä teki tinkimättömästi yli 20 vuotta. Toissa kesänä ajoin sillä vähän enemmän, koska se rupes antaa merkkejä ettei pelkkä seisonta tee hyvää autolle pitemmän päälle esim venttiilinohjurin kumit ym kyllä niitä pitää pyörittää ja vähän ajaakin välillä. Forssassa olin sillä mutta viime kesänä ei ajettu metriäkään.
     
  16. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    Menee nyt pahasti ohi aiheen, mutta muinoin junnuna sämpylä Gordineita kiusatessani nuo Floride ja Caravelle oli haaveissa ja pysyikin, hinnat oli silloin liikaa ja taitavat taas nykyäänkin olla arvossaan.
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    HÄ! Tunnetaanko? Sämpylä Gordineita ollu meilläkin. Ja yks ladollinen osia löytyy. Meidän Floridesta oli juttu Mobilistissa viitisen vuotta sitten. No vähä ohi aiheen, mut menköön..
     
  18. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Tuohon venäläisten kuorma-autojen muotoiluun palatakseni. Jostakin muistaisin kuulleeni Jenkkien toimittaneen venäjälle vanhoja kuorma-autojen prässejä ja kokoonpanolinjoja pian toisen maailmansodan jälkeen. Jenkeissä alkoi teollisuus puskea uusia malleja markkinoille ja ennen kylmääsotaa olleelle liittolaiselle tarjottiin apua jälleenrakennukseen. Sitä en muista oliko kyseessä vastikkeellinen vai vastikkeeton avustus. Siksi vanhoissa venäläisissä kuormureissa on tuttuja jenkkiläisiä piirteitä.
     
  19. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Varmasti ovat toimittaneet, mutta sodan jälkeen ja ennen sotaa ihan rahaa vastaan. Sota-aikana toimittivat ihan valmiita Stude, GMC, Letukka ja International kuorkkeja Lend and lease-sopimuksen perusteella. Niiden uudennahkeiden kuorkkien lavoilla sai sitten moni virolainenkin alkuosan kyydistään Siperian junaan 1944-47..

    Itse satuin keväällä 2002 Tartossa paikalliseen pussihousukokoontumiseen . Esilla oli pari "Molotov" AA -kuorkkia, jotka ovat lähes 1=1 Ford AA:n kaltaisia maskin ford-merkin muotoista tehtaanlogoa myöten. No ei hän se enää salaisuus ole, että Fordin Henkka myi vanhat AA linjat venäläisille :rotfl: . Samoin "GAZ" teki Ford 1933-34 korista 4 ovista (foudor) henkilöautoa Fordin lisenssillä ja vanhoilla koriprässeillä. Kone vaan taisi olla sivuventtiilinelonen (?), eikä kasi. Suomikin sai noita politrukkiautoja sotasaaliiksi, mutta ne jouduttiin lähettämään takaisin 1944.

    Myöhemmin mm. Packard kunnostautui vanhojen malliensa koriprässien myymisessä N-liittoon. mm. Vanha ZIL -limo 1940-luvulta on 1930-luvun Packard-korinen. Myöhemmin 1958-70 Tshaika sai myös vanhat 55-56 Packardin koriprässit. Autohan on 1=1 1956 Packard päällepäin.

    Packard-puljun loppuvaiheessa muistaakseni Stude ja International olivat samassa nipussa? Oliskos Studen/ Internationalin kuorkkihyttien vanhat prässit löytäneet tiensä samoihin aikoihin Idän ihmemaahan? Zilissä kun on kovin samanoloinen hytti? Ja tämä on ihan arvaus..
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Rebel58 ei kai sun faija vaan ollu Askistosta päin?
     

Kerro tästä muillekin!