Mopar 440 kaasari vs E.F.I.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jora78, 21.9.2018.

  1. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Tosiaan mulla Chargerissa jo kohta neljä vuotta ollu toi MSD Atomic, ei pahaa sanaa siitä.
    GTX:ssä hemin päällä taas 1050 dominaattori ja ku aikansa sitä ruuvannu niin kyllä senki kans hyvin pärjää. Kylmäkäynnistys jopa pirun hyvä, vähä aikaa lipsuttelee kaasun kans niin jää käymään tyhjää. Ja on seoksetki suht ok kaikilla alueilla.
    Eli oli kaasutin tai kaasutinrunkoruisku niin jos perehtyy säätöjen saloihin ajan kans niin kumpikin pelaa.
    Vähä niinko et "kumpi ja kampi tappeli, kumpi voitti":D
     
    Hai ja Pexi1979 tykkäävät tästä.
  2. 3964

    3964 3rd gear

    Välillä tulee haaveiltua tuollaisesta ruiskusta juuri kylmäkäynti ominaisuuksien vuoksi ns. Pitkän kesän käyttittikseen.

    Ei sillä voimaa lisää saa jos kaasutin on säädöissään.
     
  3. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Videon kohdassa 7.05 on pääosin syy miksi itse haaveilen ruiskusta... Kokemusta on yhdestä pikkulohko moparista vastaavalla ruiskulla ja on se kyllä aika kiva käyttää ja kaasuun vastaavuus on mahtava.
     
  4. Pexi1979

    Pexi1979 1st gear


    No joo kyllähän kaasarinkin yleensä saa toimimaan luotettavasti, mutta tuommoisen ruiskun saa toimimaan joka tilassa ajamalla. Tosin pitää muistaa että sen saa toimimaan vain ajamalla.

    En itse kadu ruiskun hankintaa ja itse kun ajelen Tämmöisellä pikku kylällä ni halusin sen toimivan samantien jotta tulee maidon hakureissuille edes vähän hintaa. Ennen tuli aina mietittyä joku reissu että tuli käynnistettyä mut nyt tulee kaikki vapaa-ajan ajot vedettyä dodgella vaikka kyl se kaasarillakin ihan hyvin toimi. Nyt se vaan toimii heti joka alueella.
     
  5. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    ^Tämä just, toimii aina ja joka alueella. Nykyään noiden hinnat on sen verran kohtuullisia että hintaero kunnolliseen kaasariin on kaventunut..
     
  6. soppa79

    soppa79 Gearhead

    Itsellä olisi tarkoitus laittaa c-bodyn perään vaunu ja lähteä reissaamaan eurooppaa.
    Koneena tod näk joko vakio tai lähes vakio 400 kone. Ajatuksissa oli että Holleyn Sniper Efi olisi varmempi ja taloudellisempi joka on ihan oleellinen juttu ainakin itselle kun aletaan vetää montaa tuhatta kilometriä vaunun kanssa.

    Onko kellään kokemuksia/ajatuksia tästä vinkkelistä?
     
  7. timant

    timant 2nd gear

    https://www.hotrod.com/articles/travelling-europe-1973-roadrunner/

    Tuo jamppa luotti holikan kaasuttimeen ;)
     
  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Se miks ported vacuum source yipäätään on "keksitty" johtuu päästöjutuista. Myöhäsempi sytytysennakko on päästöjen kannalta parempi. Jos ei siitä ole huolta in intake vacuum.
     
  9. saresks

    saresks Gearhead

  10. MudMax

    MudMax Gearhead

    ^Jos toi eci:n yhden suuttimen kapasiteetti riittää E85:lle, niin bensakaasarin alle eci, viinaa tankkin ja kustannuksiin hieman muutostukea valtiolta.....
     
  11. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Siinä saakin sitten molempien huonot puolet kerralla yhteen kasaan
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

Kerro tästä muillekin!