Honda Monkey

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja WBBC, 25.4.2018.

  1. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Jaa, kyllä muistelisin että mitattiin minun soliferille 95km/h ja pv jäi sitte vähän. Kiihtyhän se pienipyöräisenä vähän paremmin. Mitattiin 2:lla 50, 3:lla 70 ja nelosella 80. Vitosella sitte ne huiput. Ts125 suzuki naapurin pojalla jäi aina jalkoihin mutta sehän kulki sillä just porattuna 110km/h ja hetken päästä alle satasen ku väljisty.
     
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Aikanaan oli Suzuki PV50 -84 keltaisena, Monkey ei ollut silloin edes vaihtoehto, ensinnäkin aivan liian pieni, mutta alkuperäiseen topicciin...

    Tuo uusi Monkey 125 on kyllä erittäin onnistunut ja tyylikkään näköinen laite, kelpaisi kyllä jos olisin 2-pyöräistä vailla...olisi varmaankin kätevä laite pyöriä lähi nurkissa, käydä pikaisesti kaupassa tai muilla asioilla.
    Keltainen on minusta tyylikkäin, ei punainenkaan ole hullumpi

    [​IMG]
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Jonkun vanhan piikin ostamalla saa paremmat ominaisuudet mitä tollasessa, 2t koneen ja saman "kätevyyden" lähinurkkiin päälle neljännesosalla tollasen hinnasta.
     
    stealth tykkää tästä.
  4. urho3

    urho3 Gearhead

    Mut se on sitten vanha,vaatteet haisee ja lutraat sen öljyn kanssa. Tuolla hinnalla saa myös lumilingon tai keittiökalusteet mutta niillä on hankalampi ajella hyvänä kesäpäivänä.
     
    J.J. ja rb tykkäävät tästä.
  5. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Muistaako kukaan Martikaisen Ollin 80-luvulla rakentamaa Honda Monkeytä?
    Olli oli jo silloin tekijä Mies
    Sitä tuli kuolattua lappeenrannan säästöpankin? näyteikkunassa. Siinä ford kaupan vieressä
     
  6. stealth

    stealth Gearhead

    Mites vanha Jawa, kunnon kaks tahti öljyllä ei haise eikä savua mutta, aikas tyylikäs peli esim.353 tai 354.
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    jos 1000-1500km välein öljyn lisääminen on kynnyskysymys niin varmaa kannattaa mennä julkisilla nii ei tartte lutrata pensojenkaan kanssa. Se onko jossain paperissa vuosluku -73 tai 2018 ei ainakaan mulle kerro muusta kuin niiden osien vanhuudesta millä ei ole mitään merkitystä.
     
    stealth tykkää tästä.
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ei voi kun urhot käyttää jotain 70- luvun perintö-öljyjä ja valittaa kun vaatteet haisee.
     
    stealth tykkää tästä.
  9. urho3

    urho3 Gearhead

    No miks joku sitten ostaa uuden,siinä on esim takuu. Ja tuskin tuon Mankin ostaja miettii vaihtoehtoja vaan se ostaa ja sillä hyvä. Kyllä niitä vanhoja romuja voi ostaa tuon monkeyn lisäksi ja vaikka ostaa isomman pyörän toiseksi. En minäkään millään järjellä pysty enkä edes halua perustella miksi tommosen tilasin,oisin voinu yhtä hyvin ostaa vaikka 5 käytettyä kevaria mutta nyt on näin.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pikkusen kun löytyy mankiin viriboksia tai jotain fiiluuta niin hyvä tulee!
     
  11. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Niin, kaikki ei vaan halua jotain rämisevää ja pärisevää kakstahtipäkätintä missä on matkatelkkarin kokoinen ajovalo vaikka siks koska ne on niin helvetin rumia. En mäkään tainnut penskana pv:tä edes harkita vaan ostin apina-Hondan vuosimallia -82, oli vissiin hyvä ostos kun se on mulla vieläkin... Varmaan ainoa ajoneuvo jonka arvo on oikeesti noussut, nykyään sais varmaan euroina saman summan minkä markoissa maksoi.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No pv:n ja mankin ero ei niin huima ollut jos mietitään vakiokoneita tai viritysmahdollisuuksia nykyään.

    Mutta muuten 2t ja 4t kevarien ero on ollut huima. Moni 90-luvun alun japsipyörä oli ajoltaan ja teknisiltä ominaisuuksilta huippua siihen nähden mitä ne kulki. Ja kyllähän ne kivasti kulki.


    Nelitahtisissa sai yleensä laiskan suorituskyvyn, +- 100kmh huippunopeuden ja kompromisseja tekniikassa jarruists lähtien.


    Mutta joo ei se tähän liity. Tollanen manki saa multa ainakin täyden siunauksen, ripauksen kun siihen sais lisää tehoa. Ei sen 200 tarvi kulkea mutta jos pääsis joka nopeusrajoitusalueella sopivaa vauhtia :cool:
     
  13. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Elettiin vuotta 1984 ja kaverilla oli puoliautomaatti manki (itsellä pv) niin testattiin toistemme
    mopoja ja hän oli "onnistuneesti" virittänyt sitä ja sen kierrokset laskivat hitaasti, no minä
    ykköseltä kakkoselle vaihtaessa en odottanut kierrosten laskua jonka johdosta keula ylös ja
    minä sarvissa kiinni juosten perässä kuin mikäkin Lasse Viren, muutaman metrin jälkeen
    jouduin irrottamaan ja polvilleni asfalttiin, muistan vieläkin sen että jalassa oli uudet farkut
    joihin polvien kohdille reiät ja mopo ojaan, ei tullut kiitosta kotoa... Mutta kaikesta selvisi
    rahalla ja kavereiden pilkalla :odoops:. Niin, onneksi silloin ei ollut kamerakännyköitä :odeek: :rotfl:.
     
    rika tykkää tästä.
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    on ja oli varmaan sillon joskus vielä hurjempi jos pysytään vakiolohkoissa. PV:n kone on vaan aika kova luu voittaa viritysrintamalla, rabasa/am6 tosin taitaa viedä sitä pevukan konetta mut mankin kone jää kauas taa, jopa tunturin koneessa on enempi potentiaalia mitä mankissa.

    Jos ei pysytä ja aletaan koneita vaihtelemaan on molemmissa ihan samat mahdollisuudet.

    ne 4t kevarit on edelleen paskaa moottoriltaan, tosin ajoltaan ja muuten ihan ok. Ajoin just joku aika sitten uudehkoa dukea, korttini ajoin sillo joskus cbärrällä. Ihan hyviä ajaa mutta aika surkeita koneita.
     
    Muokattu: 22.10.2018
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    jokanen juu ostakoon mitä huvittaa, itte en ostanu mitään pienipyörästä. Break tunturi oli vähän aikaa joka oli perseestä. Purin sen ja otin koneesta sen pidemmän ykkösvaihteen talteen.
     
    Muokattu: 22.10.2018
  16. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Jotenkin noin tarkoittanet...

    "First off, the little Monkey’s displacement has been pushed up to 181cc, using a 4-valve super head and R booster kit – and is complimented by a big throttle body kit, 4-fin oil cooler kit, injection controller, special clutch kit and updated muffler."

    https://www.morebikes.co.uk/46980/takegawa-181cc-honda-monkey-custom/


    [​IMG]
     
  17. urho3

    urho3 Gearhead

    Eikös joku tonninen GSX-R ole hyvä jos tarvii ripeämpää peliä,tuskin mitään kevaria kannattaa ostaa. Tietty nää junnut jotka myy itseään vanhemmille sedille niin hankala mennä jollain tonnisella itseään myymään,pitää olla aito 2-t haju että irstaat ukot kiihottuu kun kevaripoika sössö kaivaa hikistä lerssiä kontallaan alepan nurkalla.
     
  18. rb

    rb Double Gearhead

    Joo......

    Oikein mikään Honda ei ole mussa herättänyt omistamisen halua......... Paitsi Manki..

    Jotenkin se on vaan sympaattinen, varsinkin jäykkis.

    [​IMG]

    Ja kaduttaa, kun semmoista ei ymmärtänyt aikoinaan nurkkaan jemmata...
     
  19. stealth

    stealth Gearhead

    Minä voin, enkä käytä perintö öljyjä eikä vaatteet haise, tosin tuli tuota käyttö jawaa kyllä hiukka viriteltyä kun se on niin helppoa, senkin takia käytän kunnon 2-tahti öljyjä.
    Pyörä on jo 58v. Ja sekin on puoliautomaatti, tosin en kyllä halveksu Hondaakaan.
    Miltähän valmistajalta tuo honda muuten osti lisenssin tuolle automaatti kytkimelle, moniko tietää:D
     
    Muokattu: 22.10.2018
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei nyt mennä heti toiseen ääripäähän. Ei kai se liikaa kevarilta oo pyydetty, että se kulkee moottoritienopeutta?
     
    Nikuzai, sdfsd ja viikinki75 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!