SBC. Veneen öljypohja autoon.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja atobee, 20.10.2018.

  1. atobee

    atobee Gearhead

    Mites tollainen veneen öljypohja sopii autokäyttöön, on käsittääkseni syvempi ja tyhjennysroppu pohjassa joten raapiiko maata G-bodyssä?
     
  2. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Jos on ns corvettemalli eli three-step pohja niin ei mahdu yhteenkään etupalkilla varustettuun autoon.
     
  3. atobee

    atobee Gearhead

    Siis kyseessä marine 305 jossa syvempi öljypohja verrattuna autoissa käytettyyn. Öljypohja sopii muodoltaan mutta sen syvyys tyhjennyspultteineen mietitytää autokäytössä.
     
  4. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Onko siinä pohjassa itsessään loiskelevy?
     
  5. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Eiköhän kaikissa veneöljypohjissa ole loiskelevy?
    Onhan autoversioissakin, ainakin näin arvelen, mitä olen omin silmin nähnyt...
     
  6. paja1

    paja1 Double Gearhead

    No ei ole.
     
  7. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    No, niin arvelinkin, että olen vain nähnyt pohjia, joissa on loiskelevy. Kuva olisi kiva, levyllä ja ilman.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos se on ton mallinen eli c-3 niin sopii g-ruumiiseen.
    [​IMG]
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Aina ei ole roppukaan pohjassa.
    Vaihto yläkautta pillillä. Ropun reiässä putki ylös.
     
  10. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Silläkään ei ole merkitystä koska itse pohjan malliin se ei vaikuta. Se putki banjopultilla on siinä orkkis propun reiässä.
     
  11. peltsi

    peltsi Gearhead

    Eli ropu on pohjassa
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mitäs te nyt kyykytätte...

    Aloittaja oli huolissaan maavarasta öljypohjan syvyyden ja ropun takia, jonka hän oletti olevan "pohjassa", millä minä ymmärsin hänen tarkoittavan öljypohjan alapintaa. Totesin että roppua ei ainakaan kaikissa venekoneen öljypohjissa ole alapinnalla. Asia on hoidettu pultaamalla vaihtoputki öljypohjan sivussa olevaan ropun reikään.
     
    Muokattu: 21.10.2018
    Jussi289 tykkää tästä.
  13. atobee

    atobee Gearhead

    Tyhjennysroppu on öljypohjan alapinnassa.

    Kasataan nyt tolla öljypohjalla, katellaan sitten myöhemmin täytyykö vaihtaa.
     
    isalmela ja Powerstroke tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!