Helpotuksia valosäädöksiin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Robot Riot, 24.8.2017.

  1. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Juu ok. Mulla on tossa työn alla tapaus, jossa alkup peruutusvaloihin on tehty vilkut. Täytyy järjestää se peruutusvalo johonkin.
     
  2. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Mikä ja minkäikäinen auto? Olen hyvinkin moneen jaappanista tuotuun jenkkiin palauttanut
    katsastuksen jälkeen takavalot toimimaan niin kuten ne ovat tehtaalla tehty. Japanissahan on
    pakollista oranssit vilkut ja he ovat onneksi tehneet ne peruutusvaloista eivätkä lisänneet
    erillistä oranssia takavilkkua, mutta sitten pakkivalo on tietenkin erillinen. Ruåttissa ainakin
    yhteen aikaan lisättiin erillinen oranssi takavilkku.
     
    Teemu T. tykkää tästä.
  3. mcmies

    mcmies Gearhead

    Näkemättä kuulostaisi mun mielestä kanssa järkevältä palauttaa se alkuperäisille Amerikanvaloille eikä lisäillä pakkivaloa.
     
    Teemu T. tykkää tästä.
  4. DslCat

    DslCat Gearhead

    Wink-wink

    Mulla on F250:n takapäässä samanlaiset switchback ledit (or/w) kuin keulassakin (vilkku/dlr/parkki) yhdessä vilkun umpiossa yhdellä polttimolla.
    [​IMG]
    Takana pakkivalosta tulee oranssia vilkkua ja valkoista peruutusta.. katsurille on kelvannut.:)
     
    Inlinee, Saetkae ja Teemu T. tykkäävät tästä.
  5. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Tää on -07 Jeep, usa-malli vielä. Toin juuri Ruotsista. Tarkoitus olikin palauttaa, mutta en keksi miten ruotsalainen on tuon systeemin toteuttanut. Jarruvalon signaali on ryöstetty normisti lisäjarruvalolta. Mutta alkuperäistä johtoa pitkin tulee vain vilkun signaali. Takavilkkua ei ole ryöstetty etuvilkuilta. En tiedä, että onko tuo jarrun signaali katkaistu ohjelmallisesti jotenkin tuosta alkuperäisestä johdosta. Olen muutaman muutostyön tehnyt uusiin jenkkeihin, mutta tämä ei nyt aukea. Täytyy tutkia lisää...

    On tää erikoista. Ennen mietittiin , että kuinka näitä saatais muutettua. Ja nyt mietitään, kuinka nää saadaan muutettua takaisin...
     
    Norri ja Carpenter tykkäävät tästä.
  6. ramtouch

    ramtouch 3rd gear

    Otas sulakerasian pohja ylös. Mulla tuli aikanaan ruotsista -07 Rami ja siellä toteutettu suht samalla lailla, että jarrusignaali tuli lisäjarruvalolta. Muistaakseni yksi piuha oli katkottu sulakerasian pohjassa.
    Persiiseen oli vielä luntattu semmoset helvetin hienot neliön malliset oranssit vinkkarit...
     
    Teemu T. tykkää tästä.
  7. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Ratkaisu löytyi juurikin sieltä sulakerasian pohjasta. Johto katkaistu ja samalla oli vaihdettu parin pinnin paikkaa. Nyt toimii punaiset vilkut ja perrausvalot.
     
    Norri, Nikuzai ja isalmela tykkäävät tästä.
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Sit jos kuvastusta mitä tehty ja mihin
     
  9. Rotten

    Rotten Gearhead

    Pitäis ton korollan keulaa fiksata, joku löytänyt jonkun tolpan??!
    Sitä tiiä mimmoinen homma siinä on, mut jos jaksais paskarrella siihen tuosta gräänd voijjakkerista tuliterät umpiot, ei tosin taida olla "tieliikenne sallitut???" Minkähän takia??
    Onks siinä se ainut pulma, tekemisen lisäksi, vai pitääkö ettii jotkuut toiset vetävämmän näköiset umpiot?!
     
  10. artz

    artz Gearhead

    Pari viestiä ylempänä oli mainittu että takavaloja muokattu ruotsissa niin että sulakerasian pohjalta katkaistu johto ja parin pinnin paikkaa vaihdettu. Olisiko tästä kenelläkään tarkempaa tietoa mitä pinnejä on vaihdeltu? Ja onko tuo katkaistu johto jätetty selvästi näissä yleensä näkyville, eli näkeekö tomppelikin mitä on katkottu? Pitäisi varmaan tehdä vastaava operaatio jotta saisi takavalot toimimaan kuten kuuluu.
     

Kerro tästä muillekin!