Autot, joita et löydä customoituna?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja toyopet, 22.10.2018.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Pussihousut tutisee?
     
    KajS ja Karpov tykkäävät tästä.
  2. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Juu, näin taitaa olla.
    Kustomoija varmaankin tarvittaessa kertoo itse lisää.
     
  3. ata

    ata Gearhead

  4. ata

    ata Gearhead

  5. exchevelle

    exchevelle Gearhead

  6. miguelo

    miguelo Gearhead

    Taisipa Juha745'n rakentama olla myös eräs vanhemman mallinen Toyota Hilux, joka sekin oli saanut herran käsittelyssä hieman persoonallisemman ulkoasun.
     
  7. rb

    rb Double Gearhead

    [​IMG]
     
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Aijaa?
     
  9. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Onko ne stailattu sitten?

    Hei! mehän voitaiskin sopia että missä menee kustomoinnin, stylingin ja tuningin rajat. Sivu-pari niin eiköhän se ole määritelty. Jatketaan sitten aiheesta.
     
    mikkis83, KajS ja Karpov tykkäävät tästä.
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vaikka ottas tuningin aiheeksi niin silti suurin osa muailman autoista ois tuningvapaita
     
    Impalas tykkää tästä.
  11. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Kyllä noita tusinamalleja voi hyvin käyttää aihioina. Kyllästymiseen asti näkee vakiokuntoisia.:D
     
    mikkis83, KajS, 12345678910 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ryssät on aina osanneet customoida tekeleitään, ihan piikkinokasta lähtien, ja onhan maailmalla muutama kupla ja Amazonkin kokenut muodonmuutoksen, puhumattakaan, mitä hurrit ovat vääntäneet munkkipusseista ;)
     
  13. xarper

    xarper Gearhead

  14. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    '63 Belvederen valot, eessä perinteinen putkimaski. Frendin tekemä, lähti mattasinisenä täältä eteepäin.
     
    12345678910 ja xarper tykkäävät tästä.
  15. electra1

    electra1 Gearhead

    Ainakin yks löytyy ihan suomesta. On erinäistä modernisointia, tummat lasit ja metalliväriä. Jos se nyt rodiksi lasketaan.
     
  16. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    KajS tykkää tästä.
  17. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    jotenkin itselle tuo virittely eli/ja hot roddaus on eri tyylisuunta kuin customointi. ja tuning on vielä enemmän eri asia.

    vaikka tuning onkin käytännössä vain moderni versio hotrodding/customizing jutusta. ne vaan keskittyy usein ihan modernin kaluston virittelyyn eli 90luku ja uudempi, ja itselle myös vuosiluvut hieman rajoittaa auton rakentelun tyylisuunnan nimitystä.

    karkeasti: customoitu pt cruiser on silti tuuninki peli minulle, vaikka olisikin tehty ihan samoja kikkoja sen siistimiseen mitä on käytetty esim vanhastaan jonkun 30-40luvulta olevan auton customoinneissa. (ja joo.. mä oon aina jotenkin tykänny pt cruiserista juuri siksi koska se vähän näyttää 30-40luvun autolta jo uutenaan.)

    oon nähnyt siellä sun täällä linttatyyliin rakenneltuja autoja monistakin "harvoin customoiduista" autoista jota tässä ketjussa on jo mainittu (jeepit, pitkäkatto 80lukulaiset) ompa niitä lowrider tyylisesti rakennettujakin niistä tehty ja ne katsoisin kustomoiduiksi autoiksi. kun taas tuo lintta tyyli ei minusta ole "oikeaa" customointia.

    ns. lintta on karu ja kolhuinen jne.. minulle ne kustomit ovat aina siistejä olemukseltaan. vaikka olisivatkin mattamustalla jne tehty. kustomeissa ei ole rähjäisyyttä, kuluneisuutta, ei tanssin tai elämän tuomia tarkoituksella tulleita kolhuja, ei ole rebeli lippuja tai kirkkovene töherryksiä siellä täällä. joten itse erottelen chopatutkin karut kuljettimet eri kategoriaan kuin customoidut.
     
    isalmela ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  18. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Kai 80-luvun alun kompaktijenkkejäkin lie kustomoitu?

    Joskus saunailloissa on harmiteltu, että "meiltä" eli Fiiattipiireistä harvemmin tulee mitään kivaa kustomia. Toisin kuin vaikka volkkaristeilta.

    Eikä nyt Opelit tai Forditkaan ole kovin korkealla listoilla.

    Osasyynä merkkien historia kilpapuolella, niin kaikki rakentelee vaan rallityyliin, abarthia, Irmscheriä, Cosworthia jne. Mutta ei mitään persoonallista.

    Joskus tulee jotain kivaa, mutta yleensä niitten rakentajat ei olekaan kyseisen merkin hardcore-harrastajia vaan enempi ulkopuolisia jotka valitsee merkin sattumalta.
     
  19. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Hannu_L ja Pertti K tykkäävät tästä.
  20. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Joskus 90-luvulla Vantaalla pyöri varsin vahvasti - hmmm - "personoitu" Citation. Kuka sen on nähnyt, muistaa varmasti.
     

Kerro tästä muillekin!