Akku

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Powerstroke, 27.10.2018.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ... on sippi.
    Kesti 16 vuotta suburbanissa.
    Interstate merkkinen, sivunapa.
    Oireili kyllä jo viime keväänä.

    Motorcraftit kesti saman, hiukan ylikin.
     
    palontie ja viikinki75 tykkäävät tästä.
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Aika hyvä suoritus akulta. Sanoisin jopa teoreettisen maksimin ylittyneen.
     
    palontie, Powerstroke, wilburi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Noh, nykyakut ei missään nimessä kestä yhtä kauan.
     
    palontie ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  4. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Faijan Focucsen alkuperäinen Motorcraft kesti niin ikään 16 vuotta.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  5. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Eppäilisin että polttoainetoimisia lämmittimiä ei ole ollu käytössä näissä kestoihmeissä.....
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Äitin passatissa on 18v vanha eli alkuperänen akku paikallaan ja suomiauto. Siinä kylläkkn ollut lohkolämmittimen yhteydessä ylläpitolaturi. Toisessa passatissa kesti 14v alkuperänen kunnes ei talvella enää jaksanut.


    Toyotan alkup akut olleet tarvikkeena myös lujia. 14v kesti yks kunnes auto vaihtui.


    Pontiacissa jussin jäljiltä myös toyota, minkä ikänen lie? -35 ei viime talvena tuntunut missään
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  7. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    TM joskus testasi alkuperäisiä ja tarvikeakkuja. Paino ero oli orggis akkujen eduksi huomattava vaikka olivat teholtaan ja fyysisiltä mitoiltaan samoja.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei oo kauheen vanha, mutta ne on ollu hyviä. Yks särky aika tuoreeltaan, mutta vaihtu takuuseen.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  9. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Ostin autoon tammikuussa 2x95ah bannerin akkuja. Niitä jossa härän kuva. Mielikuva että hyviä. Mersuissa oli aikoinaan ensiasennuksena. Tilasin tietysti ulkomaan eläviltä kotiin tuotuna halvemmalla.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mulla ei ollut.
    Ajttelin kans tilaavani uuden mutta näyttäis saavan vain hyydelöakkuja tilaamalla. Oletan kuljetuksissa olevan komplikaatiota normaalien kanssa.
     
  11. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Jottain sitte Suomessakin hyvin. Itäiseltä veljeskansalta eli metsäveljiltä halavemmalla ihan normi happoakut. Ei tarttenu kaapunkiin asti ajella vaan jonnin ajan päästä ni kuriiri soitti ovikelloa ja vassakuu tässä akkunne, sir.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  12. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    TM testeissä kannattaa olla hiukan kriittinen ja tarkistaa kuka tuo maahan jotain tuotetta mikä on testivoittaja,esim vaikka vag laitteet,takana sama taho tuo maahan kyseisiä rimpuloita.
     
  13. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    TM:n ja VW:n maahtuonnin takana sama taho?
     
  14. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Huomasin tänään että veneen hupiakku oli mennyt tyhjäksi. Huomasin sen siitä kun akku oli päistään pullistunut.. :(

    Vein sen talliin sulamaan mutta onko siitä enää akuksi??
     
  15. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Mulla on aivan ihme akku yhdessä autossa. Varta, nyt ikää 25 vuotta ja aina vaan käytössä.
     
  16. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    harvemmin se akku jäätymisestä hajoo ellei halkea.
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä se vaan tahtoo särkyä. Ne levyt sisällä vääntyilee ja alkaa murentua.
     
    Rotten ja Vuppe tykkäävät tästä.
  18. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    ^Kyllä "märkä" lyijyakku tavallisesti hajoaa jäätyessään. Vaikka ulkokuori säilyisikin ehyenä, niin lyijylevyt tosiaan vaurioituvat ja vääntyilevät. Kun kaksi tai useampi levy vääntyessään päätyy kosketuksiin keskenään, niin syntyy sisäinen oikosulku, joka ajan kanssa etenee jäljelle jääneiden kuormittuessa suunniteltua raskaammin.

    Akkuhan ei jäädy Suomipakkasissa, jos se on normaalisti varauksessa. Täyteen varatun akun hapon jäätymispiste taitaa olla alle -60C.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  19. kepuri

    kepuri Gearhead

    Tämä selittääkin monta asiaa....
     
  20. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Et huomannut kysymysmerkkiä? Mun tietääkseni VW:n maahatuoja on Kesko ja TM:aa kustantaa Otava, jonka omistaa Reenpään suku.
     
    Muokattu: 3.1.2019

Kerro tästä muillekin!