Chevy sammuu renkaat käännettynä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Big_Rocker, 3.8.2017.

  1. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Nyt saattaa tulla tbi-guruilta turpaan, mutta otetaan se riski. :poff:

    Jos on epäilys että tyhjäkäynnin ruuvisäätö on puslittamisen tai jonkun muun syyn takia aivan pielessä, ja sen takia et saa sitä edes käymään säätöä varten niin tee seuraavasti:
    -Avaa säätöruuvia niin että läpät on täysin kiinni
    -Kierrä ruuvi takaisin kosketukseen (apuna voit käyttää vaikka hyvin ohutta välysmittaa, paperia tms.)
    -Säädä ruuvista yksi täysi kierros läppiä auki

    Nyt koneen pitäisi jaksaa käydä tyhjää iac kiinnikin ja voit säätää sen oikeaksi (käyntilämpöisenä)
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Multa saa apua kaasarointiin jos alkaa tuntua siltä, että tbi vie miestä eikä mies tbi:tä :D
     
  3. Big_Rocker

    Big_Rocker Gearhead

    Vikahan oli jo ennen tuota puslitusta.Pitää viikonloppuna kokeilla tuota säätöä uudelleen.Kyllä tuossa tbi:ssä ajattelin pysyä,tuota sen ohjausta olen ajatellu jos joskus päivittäisi "helpommin" säädettävään malliin jos tulee tehtyä pientä käyttö viritystä/ahtamista tuohon varalla olevaan 4,3 v6 projekti moottoriin ennen kuin sen laittaa paikalleen.
     
  4. Big_Rocker

    Big_Rocker Gearhead

    Lisää infoa tähän tilanteeseen,ei kerenny edes aldl piuha tulla jenkeistä kun vika tuli ilmeisesti ja toivottavasti ajettua pihalle.Yhdessä sylinterissä sen verran jo kulumaa että polttanu öljyä ja keränny ajan kanssa karstaa pakoventtiilin väliin jolloin nyt viimein poltti pakoventtiilin->eli känti häiriö on ilmeisesti voinu johtua tuostakin ettei venttiili ole sulkeutunut kunnolla.Nyt on kone pikku hiljaa menossa kasaan päin tosin vain kone autossa kiinni tehdyillä elvytys toimenpiteillä (kauluksen poisto,hoonaus,männänrenkaat ja kangen laakeri+venttiilit),riittää että kestää talven yli (n.4000-6000km) kun talven aikana tarkoitus vihdoin ja viimein käydä varakone täysin läpi ja vaihtaa se keulille ensi kesänä,mukavampi vaihtaa pihalla kun ei ole pakkasta :) Tosin riskillä mennään jos sylinteri onkin jo soikea niin saattoi vaan öljyn poltto pahentua.
     
  5. Big_Rocker

    Big_Rocker Gearhead

    Nyt alkaa mennä hermot ei tuo vika poistunut tuollakaan....WinAldl näyttää iac:n arvoksi 0 tyhjäkäynnillä D-päällä ja rattia kun kun kääntää heittelehtii 45-68 ja viimeinen lukema oli 145 ja sammui eikä lähde enää käyntiin.
    Tps voltit 0,51V ja poljin pohjassa 3,61V
    Kierrosluku kone lämpimänä P asennossa 700rpm ja D asennossa 575rpm
    Mulla on n.47tkm ajettu kiinan jakaja pitää katsoa onko siinä magneetit ehjät kuten toisessa topicissa oli ollut juttua niiden halkeamisesta.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    0 on täysin kiinni ja olikos 145 täysin auki vai? Nyt ei joku skulaa.

    Tps oli muistaakseni tbissä tollanen eikä 0.45. tosin kaasu täysin auki piti olla +4v?

    Muistin varassa mennään

    E: mulla iac lämpimänä 28 kun katoin ottamaani kuvaa 540rpm idle vapaalla.
     
  7. Big_Rocker

    Big_Rocker Gearhead

    Perskeles sehän lähti toimimaan kun vaihtoi sytytys puolan,iac:n toistamiseen ja tps-anturin.Eikä sammu enää renkaat käännettynä D-päällä vaan kestää käynnissä,mitään säätöjä en läppä rungosta ruuvaillu.Vaihdoin tuon iac:n 8tkm sitten kun vika ilmestyi eikä ollut vaikutusta sammui silti ,nyt kun kokeilin taas uudella niin toimii, molemmat ovat standardin tekeleitä.Tuo puolakin aiheutti harmaita hiuksia->antoi kipinän jakajalle menevän johdon päästä muttei jakajalta sytytys tulpille asti,vaikka oli uutta osaa välissä.Korjaus kirjassa olevien mittaus ohjeiden mukaankin oli kunnossa ja antoi vielä samat arvot uudesta puolastakin kun mittasin ja vertasin,mutta vanha puola (n.50tkm ajettu standard) ei vaan antanut ilmeisesti kipinää tarpeeksi.Mutta pääasia on että toimii tai ainakin toistaiseksi toimii :)
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aivan juu. Tuon olen itsekin huomannut että paskaa on usa osien nykylaatu. Uuteenkaan ei voi luottaa.
     
    Big_Rocker tykkää tästä.
  9. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Noista standard-merkkisistä osista olen todennut saman, ne ei toimi uutenakaan.
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ei varmasti olleet usa osia nää Standardit vaan kiinapaskaa.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Usa osilla tarkotin usa-autojen osia vähän harhaanjohtavasti. Totta, että kiinasta nykyään suurin osa. Meksikoakin on ikävä jo. On sieltä silti made in usa paskaakin löytynyt.
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Jaa juu joo, näin on.
    Mikä made in USA osa oli paskaa, osais välttää?
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ac delco yksi mikä pettänyt. Esim tulpanjohdot kesti 8tkm ja hirveä läpilyönti. United joku, vanhaa varastoa oleva usa made tulpanjohdoilla 2tkm ja yksi hajosi: irtosi sielu.

    Chevyyn aikanaan tilattu icm oli made in usa, valmiiksi sökö.


    Kaikkia en edes muista, yleinen mielipide on että mikä vaan saattaa olla paskaa. Made inin olen katsonut sekä paketista että rokkiauton kuitista.


    Tarkoituksella halvimmat made in china quick steer raidepäät sekä monesti normimallina heikoksi kehuttu idler arm on kestäneet jo 20tkm. Delcoon oli hintaeroa viidennes näiden hyväksi.
     
  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No joo, onhan usa osien valmistajatkin joutuneet tiukoille kiinanpaskan halvan hinnan takia. Useimmat kuitenkin katsoo vain hintalappua.
    Toki pitää lisäksi muistaa että delco on gm leiriä.
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Taitaa olla aika tuuripeliä nykyään noissa osissa, mitä saa. Oli ne "hyvää" tai ei. Merkin perusteella ei uskalla arvioida kovin luotettavasti.

    Ainoo paikka, jossa olen kokemuksen perusteella valmis maksamaan suosiolla sen orkkiosan 5x hinnan, on nelikon jäykän etuakselin nivelet. Siis ylä- ja alapallo. Sitä jumppaa ei viitti ihan hetikään uusia. Ja oon kokeillu. Vain orkkis kestää.
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Orkkis tai oem on sitten jo kaiken huippu, onhan esim alustassa varmasti usalainen Moog parempi kuin jokin bingbong vaikka "tarvike" onkin?
     
  17. Big_Rocker

    Big_Rocker Gearhead

    Muistaakseni Made in Taiwan taisi lukea Standardin osissa mitkä laitoin nyt paikalleen.Sytytysmoduleita meni Standardia ja Unipointia+ne kiinan jakajissa mukana tulevat mutta tuo nykyinen Mobiletron tai joku sinnepäin on kestänyt kaikista pisimpään.
     

Kerro tästä muillekin!