Kadulle tms. hylätyt harrasteautot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Kaj S. LaHurri, 12.12.2004.

  1. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Helsingin Vartiokylässä yhden rupsahtaneen mökin pihalla on jo useamman vuoden seissyt kauhtunut mutta ehjän näköinen musta - ehkä vuoden 1976 Dodge Coronet farmari.
    Auto on ihan orkkiskuntoisen näköinen, pölykapseleita myöten.
     
  2. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    joskus vuonna 96-98 omistajan mukaan siinä oli 402 kone.Hieno vekotin
     
  3. kartsa

    kartsa 1st gear

    :eek: olisko saatavilla tarkempaa ositetta,iski kiinnostus :p
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  5. kartsa

    kartsa 1st gear

    :eek: kelpais tuokin,osoite missä :argue:
     
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Raitamäentie, numeroa en nyt muista. kun käyn kävelyllä niin katson.

    Se katiska ei näy ihan tielle asti vaan viereiselle kävelytielle.

    Talossa asuu joku puolispurgu, (ainakin talon kunnosta ja siisteydestä päätellen). Mä voin panna sulle yv:nä osoitteen ja auton rekkarinumeron kun kävelen seuraavan kerran paikan ohi
     
  7. mörkö

    mörkö Gearhead

    No hyvä että toi Bel Airi viimeinki pelastui, siitä oli takavuosina kuva Mobilistissakin ja Mörkö on sitä seuraillu noin 92 vuodesta asti...
     
  8. moparmaniac

    moparmaniac Gearhead

    Keravalla keskustassa olisko Killan aluetta isolla parkkiksella makaa -67 ? Belvedere farkku rekkari UK-510. Soitin omistajalle, mutta ei ollut yllättäen myytävänä, laittaa sen itse joskus kuntoon vielä. Joopa joo
     
  9. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    moparmaniac: "laittaa sen itse joskus kuntoon vielä."

    Tuo lienee yleisin kommentti kun puhutaan noista ikuisuusprojekteista.

    Kartsallekin tiedoksi että tuo vartsikan plymoutti on seissyt nurmikolla ainakin 7 vuotta taivasalla. Voi olla jo alusta aika ruosteessa, tai sitten ei.

    Rahaa siihen menee jokatapauksessa ennenkuin on katsastettu.
    Kannattaako nähdä moinen kallis vaiva on jokaisen oma asia.
     
  10. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Noi haaveilijat ei yleensä ole saanut muuta aikaan kuin rikottua toimivia pelejä. Pyynti voi olla jokin tähtitieteellinen ja menee muutama kuukausi niin tukkisaksilla nostaa romu-ukko kyytiin kun parkkiksen pennut on ensin hyppiny katon sisään. :mad:

    Onhan se tietysti katkeraa kun taitaa stadissa olla tallit sen hintasia että monilla jää projektin laittaminen haaveeksi...
     
  11. MK1

    MK1 Gearhead

    No,kertokaas ny viisaammat että jos löytyy joku hylky mistä ehkä vahingossa saattais päästä jopa kauppoihin,niin mitä kuponkeja siitä pitää täyttää että se varmasti vaihtaa omistajaa??
    Tarkotan siis sitä että kun on esim.kilvet palautettu jo vuosia sitten eikä peli tällöin ole rekisterissä joten ei ole nk.ilmoitusosaa mitä täytellä??
     
  12. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Vakuutusyhtiöiltä saa luovareita, mutta jos ei sellasta satu olemaan, kirjottaa vaan lapun jossa kerrotaan että auto X(runkonumero) on myyty henkilö Y:lle omistajan Z toimesta. Allekirjoitukset molemmilta ja se on siinä.
     
  13. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    + päiväys
     
  14. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ja siinä alareunassa on paikat todistajille, kannattaa vähänkään epäselvässä tapauksessa hommata nimet niillekin riveille.
     
  15. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    "Todistajat" vahvistavat vaan allekirjoitukset eivät kauppaa. Eikä nykyään todistajia vaadita, mutta voihan ne varmuuden vuoksi... Niin ja myyjän henkilöllisyydestä on syytä varmistua aina.
     
  16. MK1

    MK1 Gearhead

    asia valkeni huomattavasti,kiitoksia vaan kaikille!
    saatanpa olla tämän kevään aikana -65 stw impalan omistaja,tämäkin maannut kohtalotovereidensa tapaan samassa ruudussa jo toista kymmentä vuotta,joten vaatii täydellisen läpikäynnin mutta eipä tässä valmiissa maailmassa ole mihinkään kiirus...
     
  17. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Oheinen ohje AKE:n sivulta on syytä huomioida, jotta uudelleenrekisteröinti sitten joskus sujuisi kivuttomasti

    "Ajoneuvon omistusoikeusselvitys tulee olla rekisteriin merkitystä omistajasta lähtien. Jos kyseistä selvitystä ei voida antaa, tulee ajoneuvon vaiheista Suomessa esittää omistusoikeusselvitys vähintään viimeisen kymmenen vuoden ajalta"

    http://www.ake.fi/
     
  18. MK1

    MK1 Gearhead

    Joo kyllä mulla on kolmekin edellistä omistajaa tiedossa tämän viimeisen lisäksi(kun vaan sais herran kiinni),joten historia on niitä myöden tiedossa.
    Pelissä on jostain syystä vanha suomi kilpi kiinni takaluukussa,vaikka selvitysten jälkeen on ainakin kerran muutoskatsastettu ja uudelleen rekisteröity....
    Mikä lie välivuosien tarina mutta onneksi oli edes joku lähtökohta mistä alkaa kaivaa nykyistä omistajaa(ARK:n arkiston mukaan)
     
  19. gmc63

    gmc63 1st gear

    Taidanpa tietää kyseisen auton ite yritin ostaa sitä jo 90-luvulla mut oli hankala jo silloin saada sitä kaveria kiinni :( Hyvähän se olis et sen sais pelastettua on ihan hienon näköinen peli 8)
     
  20. Mr.Speed

    Mr.Speed Gearhead

    Täällä Jyväskylässä seisoi keskellä kaupunkia Mercury Cougar vm.'74(?) auto oli väriltään keltainen valkoisella vinyylillä. Jotkut oudot ulkomaan kilvet siinä oli, ja siirtokehoituksia ja pysäköintivirhe lappuja ikkunoissa vaikka kuinka. Kävin autoa sen verran ihmettelemässä että hyvässä kunnossa se vaikutti ainakin ulkoa päin olevan. Ruostetta en nähnyt missään ja sisusta näytti olevan hienossa kunnossa. Monta viikkoa se kerkesi siinä seisoa, ja en tiedä mihin se lopulta hävisi. Ehkä joku osaisi kertoa, että kävikö omistaja hakemassa Mercuryn pois vai korjasiko kaupunki sen hylkyautona pois...?
    Entä miten auto oli ylipäätänsä joutunut siihen...?
     

Kerro tästä muillekin!