Centerforce kytkin ja hydraulinen painelaakeri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Lintta cruiser, 21.10.2018.

  1. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Oon laittamassa LS koneen perään TKO600 manuaalia. Palikat on hommattu ja nyt törmäsin seuraavaan: Mcleodin hydraulisen painelaakerin ohjeissa sanotaan että ei saa käyttää Centerforce tyyppisen painoilla varustetun kytkimen kanssa.

    Ohjeissa käsketään poistamaan painot.

    Oman mietinnän pohjalta veikkaisin että kierroksilla keskipakoavusteiset sakarat saattavat työntää painelaakeria kauemmaksi kytkimestä jolloin seuraavalla kytkimen polkaisulla kytkin ei irroitakkaan ja tulee vaihdemissi?

    Onko kokemuksia tästä setupista?
     
  2. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Ei tästä mutta LT + Centerforce. Hyvä huomio, jota minäkään en ole tullut ajatelleeksi. Mutta luulen ettei ole ongelma mikäli painelaakerin sylinterissä on riittävästi liikevaraa. Vaikea mitattava homma koska miten saat selville sakaroiden taipuman.
     
  3. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Joo taidan kokeilla painojen kanssa. Ens kesänä selvinnee kuinka toimii.
     
  4. rodhot

    rodhot Gearhead

    Mulla oli centrforcen dualfriction kytkin painoilla ja howen painelaakeri (munchie22 aski).
    Ohjeissa taisi olla ,että shimmataan millin(?) päähän. Hyvin toimi mulla rata käytössä ja uudella omistajalla viellä kadulla. Shimmilevyjä löytyy jos joku tarvitsee (Howen laakerille)
     
  5. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Luettuani ajatuksen kanssa, nyt vasta tajusin mitä yrität sanoa. Painelaakeria liikuttava sylinteri on yleensä sellainen että sisällä on jousi joka pitää huolen siitä että laakeri on aina käpäliä vasten, eli laakerin EI kuulu olla irti käpälistä. Voit olla ihan huoleti kunhan vaan sylinterin mäntä liikkuu riittävästi molempiin suuntiin.
     
  6. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Muokattu: 18.11.2018

Kerro tästä muillekin!