Autoja Kanadasta -- onko tarvetta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Powerstroke, 4.11.2018.

  1. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Kato pirtana ku on iso semi


    No voi hemmetti tossa on ainakin rekka


    Ja tossa taas täysperävaunu rekka



    Ny ei jaksa ettiä sitä missä noudetaan ja pudotetaan pihaan kattoa myöten täyteen puuta mätetty 40jalkanen ford f800 sarjasen näkösellä ja 2 akselisella kärryllä


    Joillain vaan tahtoo unohtua et powerstroke ei budjaa suomaliassa.
     
    Muokattu: 12.11.2018
  2. urho3

    urho3 Gearhead

    Eikös noita kontteja joku aja suomessakin.
     
  3. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Tottakai ja itekkin vaihtolavallisella autolla kuskannut merikontteja

    Ketju alanurkasta alanurkkaan ja vaijereilla kontin päätyä ylös, et sai lankkuja alle.
    Sit lavan reuna työntää kontin reunan alle ja vaijerit ketjuun kiinni ja kontti lavalle, molemmille kyljille ketjut taka ylänurkasta lavan etunurkkaan vanteilla kireelle ja kuorma liinoilla riittävästi kiinni.
    Lava kyytiin ja 800km pohjoseen

    Se kontti oli vaan pakattu lattiallisella koneita ja vaihdelaatikoita sekä 15 hylly metriä apulaitteita ja tais siellä oli iskaritolppiakin seassa ja muistaakseni vielä puolen kuutiota lattiakaakeleita ja useempi säkki betonia


    Mut ei sitä ite kyenny mersulla kuormaamaan eikä kuljettamaan :poff:


    Saas nähä kun kontit pitää joskus siirrellä skippaanko taas koko lava homman ja vedän kontit tyhjänä suoraan vaihtolavalaitteiden rungolle :p
    Oli helpompi asetella kontit paikalleen, ilman lavaa kun ei tarttennu lavaa kiskoa alta pois
    Cargossa tosin helpotti kun vaihtolava laitteet nousi/see ~80° kulmaan sai nostettua kontin etupään riittävän korkeelle et oli jo rungon päällä, sit vaan veti sen kyytiin
    Pikkasen liinoilla kiinni ettei tipahta kyydistä ja siirto paikalleen samalla sai ovet oikeaan suuntaan, kun kyytiin piti ottaa "etuperin" ja perillä asennella paikalleen "etuseinä" mettään päin


    Mut eihän se onnistu ku ei ole semi;ä

    Eikä sekään onnistunut et kahdella nosturilla purettiin 40ft kontti rekan perävaunusta ja vielä siirrettiin 10m se paikalleen, nuorna ja hurjana ei osannut olla osaamatta tai onnistumatta :poff:


    Edit:
    Onhan suomessakin myynnissä sellaisia vaihtolava kiskoja jotka saa merikontin alle ja sit vaan kontti kyytiin
    Jenkeillä näkyy olevan autoja joissa on suoraan jo kyseinen ominaisuus, et ottaa kontista päästä kiinni ja vetää sen kyytiin
     
  4. pantera

    pantera Double Gearhead

    aika moni ajaa...

     
  5. Tuommosen mää oon aina halunnu. Poliisit peukuttaa kun tuommosta vetää kohti noiduttua pohjanmaata.....

    Onneksi meillä on vielä containershipit ja muut jotka hoitaa homman sopivasti, eikä laki salli tuommoisia virityksiä maanteillä. Toki toisihan se vähän jännitystä tähän kaamosaikaan pikkuliukkailla vedellä konttia tuommosilla irtorattailla.

    En jaksa lukea näitä kaikkia sivuja tässä aiheessa. Jos joku sanoo tiivistelmän? Onko se autojen rahtaaminen kanadasta järkevää ja kannattavaa vai ei? mikä on essonbaariraadin päätös?

    Aulis
     
  6. urho3

    urho3 Gearhead

    Mites onnistuu 40 Jalkainen kontti vaihtolava kuorma-autolla vai onko ajettava rekalla?
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    40 jalkanen tarttee rekan paitti jos koppalakit ei osu kohdalle

    Vaan 4-6 autoa ja pari konetta 40ft kontissa taitaa känädässäkin liikkua sillä kalustolla joka kärryä vaille löytyy powerilta pihasta
     
  8. pantera

    pantera Double Gearhead

    Aika ässä pitää olla että laittaa 6 autoo nelkytjalkaseen... :rotfl: ja pari konetta
     
  9. urho3

    urho3 Gearhead

    No ihan riippuu minkäkokoisia autoja laittaa ja moneenko kerrokseen. Älä epäile nikun laskutaitoja.
     
  10. Onnistuu. Onhan Pohjois-Korean kansan valitsema demokraattinen johtajakin pelannut koko 18 hole kierroksen golfia hole in one set upilla.
     
    urho3 tykkää tästä.
  11. urho3

    urho3 Gearhead

    Tommonen kontti painaa sen 5t ja 6 autoa sen 10t et eiköhän se parempi oo jättää ammatti rekkakuskeille kuskattavaks.
     
  12. pantera

    pantera Double Gearhead

    en epäile :D
     
    urho3 tykkää tästä.
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    onko kanadassa farmarien takapenkkejä tai sikaosaston penkkejä olemassa vielä johonkin järkevään hintaan?
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Vähän alko sit tämäkin harhailemaan asian sivussa.
     
  15. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ullatus.
     
  16. Eiköhän se ole niin että 95% aiheista on turhanpäiväistä jaapaamista, joten mitä väliä sillä on että alkaako keskustelu vähän rönsyilemään. Yleensäkin jos aiheet on ylimakaisia tai ympäripyöreitä, silloin on vastauksetkin niitä.

    Tässäkin tuli ongelmaksi konttien siirtäminen, joten voi puhua vaikka heinätöistä ja golfin pelaamisesta samassa. Jokainen tietää että konttien siirtämisen hinnat ovat aika vakioita kullakin mantereella tai mantereen osassa ja homma hoituu joka paikassa, siihen ei tarvi keksiä pyörää uusiksi eikä tarvi itse hommata rekkaa kanadaan tai Pudasjärvelle.

    Hankala on alkaa yrittäjäksi ostamaan tavaraa, jos tulee semmosia kysymyksiä että löytyykö taunuksen keskikonsoleita, oisko 78vani halvalla, ...... kuka jumaliste tietää löytyykö noita vaikka asuisi paikanpäällä. Ne tulee eteen jos on tullakseen, mutta ei ole amerikka eikä kanada paikkoja johon mennään vain portista sisään ja valitaan tavarat käytävän molemmin puolin oli ne sitten uusia tai vanhoja.

    Onneksi nyt sain tämä topikin taas pois harhailemasta,... kovasti piti kammeta takaisin raiteille.
     
    Powerstroke, sdfsd ja palontie tykkäävät tästä.
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No niin päivitetään tätä, en ole alkamassa rekkakuskiksi vaikka se olis kuinka hauska ajatus.

    Rahtien hinnoista suuntaa antavia arvioita, 40 jalkanen kontti vancouverista helsinkiin noin 4500CAD. Montako autoa siihen mahtuu on eri juttu, kunnon pikuppihan on 20 jalkaa pitkä.

    Maakuljetuksista edelleen suuntaa antavasti esim Calgary - Vancouver on noin 600CAD, lähempää esim BC sisämaasta noin 450CAD per auto. Paikoista joissa on rekkaterminaaleja. Jos auto pitää hakea jonkun ladosta asti niin se maksaa lisää.

    Lisäksi on joku "destination charge" 300-500CAD suomeen.
    Vakuutukset päälle maksaa 2% arvosta.

    Jatkossa mietin kannattaako investoida kärryyn millä vois tehä noutoja ja siirtoja terminaaliin.

    Tarkoitus olis keskittyä autoihin eikä niinkään osiin erillistoimituksena.

    Tämä mun sijainti on osoittautunut eri tahojen kanssa keskusteltua jossain määrin kehnoksi autokaupan käymisen kannalta. Onhan se kivaa asua kaukana isoista kaupungeista, mutta mutkistaa asioita. Jos täältä löytyy jotain mitä ei kerta kaikkiaan muualla ole ja siitä on valmis maksamaan niin sitten, mutta muuten on varmasti helpompiakin paikkoja.

    Niin paperihommista, ainakin world cargo kenen hintoja tossa pääasiassa oli, hoitaa kaiken kunhan on kauppakirja ja omistusoikeus on siirretty joko uudelle suomalaiselle omistajalle tai väliaikaisesti välittäjälle. Kontit lähtee heiltä viikottain ja heiltä saa seurantatiedot jne.
     
    Muokattu: 16.11.2018
    palontie, Jussi289 ja Mokaman tykkäävät tästä.
  18. pantera

    pantera Double Gearhead

    Toi kaukana kaikesta sijainti voi olla ostajan etu kun jenkit ja ehkäpä kanukitkaan ei ole kovin innokkaita ostelemaan leluja hankalista paikoista ja suomesta katsottuna kaikki atlannin takana sijaisevat paikat on hankalia.
    Toki maarahdista tulee lisää cadeja
    Ostin jokuvuosi sitten super hienon -69 javelinin utahista, ja kun soitin myyjälle ekakertaa se sano ensimmäiseksi että "meiltä on 60 mailii lähimmälle highwaylle". ja kukaan ei ole tullut kattoon autoa , vastasin et ei kiinnosta, mä oon toisella puolella palloo... ja teimme kaupat puhelimessa.
    Jos auto olis ollu joissain "huudeilla", mun näkemys on että hinta olis saattanu olla 10k$ korkeempi.
     
    z 900 ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  19. pantera

    pantera Double Gearhead

    ostat jonku vanhan rollbackin,
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tätäkin olen ajatellu, 100% realistinen vaihtoehto ja menee sopivasti vielä omankin harrastamisen piikkiin.
    Lisäksi suhteellisen edullisia.
     

Kerro tästä muillekin!