Suomalaiset Latolöydöt / Metsäautot / Tallien aarteet...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 6.3.2003.

  1. HeZe90

    HeZe90 3rd gear

    Joopa joo. Kyseisellä belvellä on omistaja. Ollut vuodesta 1971 asti. Omistaja on tietoinen autosta ja sama omistaja omistaa tontin sis. Kaiken sen rajojen sisällä olevan.

    Ja nyt belve vaihtaa omistajaa. Laillisesti! Olen ollut vuosia yhteydessä omistajaan ja seurannut tilannetta. Sitä, että jengi rikkoo ja nyysii osia tästäkin vehkeestä.

    Belve siirtyy kohta uudelle tontille ja työn alle.

    Tänään viimeksi kävin ihmettelemässä Edellisestä kerrasta oli pari kk. Aikaa. Kojelautaahan siellä oli taas irroitettu.

    Hävetkää nyt hyvät ihmiset ja koittakaa snaijata, että näillä vehkeillä on aina omistaja seisone missä hyvänsä ja oli ne missä kunnossa hyvänsä. Varastelu ja luvatta vienti ei ole harrastajien vaan rottien puuhaa!!

    Ja kyllä vitutti muakin nähdä tämä ekan kerran, mutta mulla ei tullut mieleenikään ettei sillä olisi ollut omistajaa. Puolenvuoden tutkimustyön tuloksena omista löyty. Ja vehje vaihtaa omistajaa laillisesti. Ja saadaan tulevaisuudessa tämäkin liikenteeseen. Voi kurlata konjakkia takapenkillä, niinkuin Ahti Karjalainen vuonna 65


    Hyvää Isänpäivää ja olkaa fiksuja harrastajia. Ei tarvi hävetä..
     
    Muokattu: 11.11.2018
    mikkis83, tinareki, Norri ja 9 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. emil knievel

    emil knievel 2nd gear


    oikeasti helvetin hieno homma! pääasia että kapine pääsee jonkinlaiseen jatkokäyttöön.
    tosin hieman epäilen tuota -71 alkanutta omistus suhdetta... ;)
     
  3. HeZe90

    HeZe90 3rd gear

    Kaikki paperit historiasta ostokuitteineen löytyy kyseiseen peliin. Ollut valtion autoja. 80 luvun alussa alettu kunnostamaan uudestaan. ja jäänyt kesken ikävien asioiden tähden. belven koriahan on selvästi alettu kunnostamaan. kunnostettu tekniikka taka-akseli. välityksiä lukko jne oli säilössä toisaalla pk seudulla
     
  4. HeZe90

    HeZe90 3rd gear

    Ja tarkoitin siis nykyisen omistussuhteen alkua. ensimmäinen omistaja valtio
     
  5. emil knievel

    emil knievel 2nd gear

    puhutaanko me nyt varmasti samasta autosta? mun oli pakko kaivella vanhoja email arkistoja ja siellä kerrottiin auton liikkuneen 80-luvulla isolohkolla ja nelilovisella manuaalilla varustettuna... auton silloinen omistaja on tutun tutun tuttu. voihan hänkin tietenkin olla erehtynyt.
     
  6. HeZe90

    HeZe90 3rd gear

    Puhutaan samasta belvederestä joka seisoo Siirtolavan päällä josta kuviakin olit julkaissut. Olen kyllä itse aika täydellisen varma mistä puhun.

    Uskon tietäväni myös tuon isolohko belven josta puhut ja uskon, että nyt on autot menny sekaisin. Kyseinen isolohko ajoi ysärin alussa 93 ehkä. Pahan keulakolarin. Ja oli sillon harmaassa värissä muutettuna 2oviseksi.

    Toki näitä isolohkoja voi olla enemmänkin ollut kuten olen nähnyt kuvia 80luvulla olevasta isolohkosta valkoisilla etuovilla ja karjaraudalla. Mutta mulla on käsitys että se kyseinen on juuri tuo mällätty 2oviseksi muutettu. Molempia yhdistää mm konepelti puhkottu.

    Tässä Siirtolavan belvestä on mulla kantakortti historiasta jossa näkyy omistajat ja että ollut 318ryppyreunalla joka tosiaan on tallessa PK seudulla. Konepelti kyseisessä vehkeessä puhkomaton. Takaronkissa ryppiksen bensapumppu jakaja ja venakopat, sekä orkkis muokkaamaton k frame kielii myös siitä että nyt teillä on mennyt belvet sekaisin ja kyseessä ei ole tuo isolohko belve joksi luulet sen olevan
     
    Muokattu: 13.11.2018
    emil knievel tykkää tästä.
  7. Fileeraus

    Fileeraus 3rd gear

    -kk-, Juppee, Gary Grand ja 11 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Ilta-Sanomissa on mielenkiintoinen juttu junanpyörien valamisesta. Samassa jutussa kerrotaan, että kyseinen Suomivalimo teki myös lättäpään lohkoja. Onko näitä suomi lohkoja säilynyt vielä näihin päiviin?

    [​IMG]
     
    Norri, Tseitsei2, Pande_K ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Voi jospa joku tekniikan historian harrastaja (tai valimo itse) olisi säilyttänyt lohkon valuumallit...
    Voisi olla taas markkinoita maailmalla, vaikka kovempaankin hintaan.
    ...ja olisihan se hienoa mainostaa "brand new cylinder block from Finland"
     
    onoff road ja Norri tykkäävät tästä.
  10. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Itse myös luin tämän jutun suurella mielenkiinnolla. Tällainen teollisuushistoria on aina kiinnostavaa ja mukavaa että oli vielä saatu haastateltavaksi aikalainen, joskin hän tietysti oli ollut nuori poika noihin aikoihin.

    Kytkös automaailmaan oli mielenkiintoinen. Juttuahan on ollut myös kansien valamisesta Fordin koneisiin ja niissäkin taisi olla onnistumisprosentti vaatimaton, mutta kyseessä taisi olla joku muu yritys kuin Suomivalimo?
     
    Norri tykkää tästä.
  11. emil knievel

    emil knievel 2nd gear

    Lehtosen suvun historiikin mukaan valumallit on tallessa Tekniikan museossa Vantaalla.

    Suomivalimolla on valettu myös Fordson-traktoreiden lohkoja, sellaisen olen jopa nähnyt.

    Lätyskän lohkojen kanssa tais käydä niin, että sota loppui ennen kuin varsinainen toiminta edes alkoi. Tuotanto jäi siis lähinnä koe asteelle.
     
  12. Vesku981

    Vesku981 1st gear

    Z(etor)71 tykkää tästä.
  13. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ei päästä katsomaan kuvia.
     
  14. Vesku981

    Vesku981 1st gear

    [​IMG] Näkyykö nyt Impala 454 1973
     
  15. palontie

    palontie Double Gearhead

  16. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    miguelo, 4d sedan, mikkis83 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. litres

    litres Gearhead

    jestas sentään mikä löytö...good luck!

    [​IMG]

    [​IMG][/QUOTE]
     
    AnHie65, 12345678910 ja Tuplawee tykkäävät tästä.
  18. heh heh©

    heh heh© Gearhead

    Tunnista auto :eek::rotfl::odeek:
    Lenkkipolulla havaittu Kalaholmassa.
    [​IMG]
     
    z 900 ja Larry tykkäävät tästä.
  19. Onko tämä ns. haastava projekti?
     
    mikkis83 ja palontie tykkäävät tästä.
  20. heh heh©

    heh heh© Gearhead

    Akselistokin löytyy läheltä joenpenkasta:D:rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!