Ford Crown Victoria

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 13.2.2007.

  1. kpj

    kpj Gearhead

  2. sikaprice

    sikaprice 3rd gear

    Pelasi muuten nätisti se nettiauton valkoinen 2003 Town Car mustalla katolla.
    Ilmastointi puhalsi kylmää ja lämmintä, meni suoraan ja pysähtyi suoraan eikä mitään tärinöitä jne.
    Oudot asiat oli että kun painoi jarrupoljinta niin se tuntui paikalla kun että se vähän tärisi? Sattaisikohan imusarjavika olla että se välilä ei reagoinnut kaasuun oikein kunnolla ennen kun painoi enemmän?
    Näissä on ilmeisesti vain takana ilmajouset, minkä hintaiset ne on vaihtaa?
     
  3. Beach

    Beach 2nd gear

    Mulla alkaa olemaan ajokausi lopuillaan. Nyt syksyllä alkanut kuulumaan vaimeaa laakerin hurinaa. Ei pysty paikallistamaan mistä se tulee. Nosturilla sitten sorkkaraudalla nostelin vasenta takapyörää, niin pientä välystä siellä tuntuisi olevan. En tiedä miten paljon sitä kuuluu olla, mutta enemmän kuin oikealla puolella. Eli laakereita taidan päästä minäkin vaihtamaan.

    Tässä nyt pohdin, että ne korjauslaakerit, joista tässäkin ketjussa oli puhetta. Vai uudet vetarit ja alkuperäisen kaltaiset laakerit.

    Tämäkin oli odotettavissa, mutta elättelin toivoa, että olisi jo tehty aiemmin. Tai jos onkin, korjauslaakereilla, jotka nyt tulleet tiensä päähän? On tässä talvi aikaa pohtia ja korjata. :)
     
  4. sikaprice

    sikaprice 3rd gear

    Tänään vaihtui käyttis E Mersu vuoden 2000 Mercury Grand Marquiseen.
    On se mukavaa ajaa autolla taas :odsmile:
    Mistäköhän saisi tällaiseen vehkeseen uuden avaimen? Onko kenellä tietoa.
    Sekä pitäisi hommata talvivanteet ja renkaat, mistä muut ovat hommanneet?
     
    Beach ja isalmela tykkäävät tästä.
  5. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Talvivanteiksi kelpuutin CVPI:n alkuperäiset 17" peltivanteet, kun kesä mennään 19" Bullitteilla. Renkaista voin sanoa, että tällä puolen Atlanttia aika harvinainen semi-citymaasturikoko, eli helposti jos haluaa niin kaupasta uudet...
     
  6. Beach

    Beach 2nd gear

    Suutari teki mulle vara-avaimen Viciin. Vaikka kai ne avaimetkin voi erota automallin mukaan.
     
  7. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Hain Motonetistä W-Light Typhoon 220 ledipitkät sekä asennussarjan (rele, johdot, nappi). Noissa valoissa tuli matkassa kahdenlaista jalustaa, matalampi jonka saa kiinni vaikka yhdellä keskipultilla ja korkeampaa jolle täytyy porata kaksi reikää ja täten samalla lukita vastaus valojen säätöön sivuttaissuunnassa. Päädyin tuohon ekaan vaihtoehtoon, mutta tekaisin niiden alle sorvissa 35mm pätkät putkea jolloin valot saadaan oikealle korkeudelle maskin taakse. Porasin tuohon puskurin runkoon 10mm reiän, korilaatta nyloc-muttereineen vastapuolelle ja M10 pultilla raudat kiinni. Asennussarjaa käyttäen vedin herätepiuhan kojelaudessa jo ennestään olleen katkaisimen kautta....oisko siitä vilkkuvalot ja sireenit lähteny aikoinaan päälle. Täytyy tarkemmat kohdistusammunnat suorittaa tässä joku ilta, kirkkaat nuo valot tuntuu kyllä olevan :)
    [​IMG]
    [​IMG]

    Pesaisin auton vaihteeksi, johan se kaksi päivää on ehtinyt jo olla puhtaana, huomenna sataa taas... :mad: Moottoriöljyt ja suodattimen vaihtelen lähiaikoina sekä talvirenkaat. Poppivehkeitäkin tähän pitäisi alkaa talven mittaan asentelemaan kun varsinaisten harrasteautojen kanssa tulee joku sopiva sauma.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Jape105, Tseitsei2, jar ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Tseitsei2

    Tseitsei2 3rd gear

    Eilen tulleessa päätöksessä 2004 CVPI 1242,41€
     
    masafi tykkää tästä.
  9. masafi

    masafi 1st gear

     
  10. sikaprice

    sikaprice 3rd gear

    Minulla on vain yksi avain Mercuryyn, onko joku teettänyt avaimia suomessa näihin? Missä ja mitenköhän se onnistuisi?
     
  11. kpj

    kpj Gearhead

    Viimeksi lukkoseppä teki avaimen ja sitä ennen toiseen teki ihan normi suutari marketin yhteydessä. Toki molemmilla kerroilla miulla on ollut avainaihiot mukana omasta takaa. Kai löytyisi valikoimasta sopivakin avainaihio, mutta olen halunnut pitää alkuperäisen avaimen mallin, jossa on se muovinen musta peräosa.
    Jos muuten joku tarvitsee Vicciin alkuperäismallista Fleet-keytä, niin miulla löytyisi muutama tyhjä aihio, josta voi suutarilla teetättää avaimen. Avain pitäisi käydä kaikkiin -96 vuodesta ylöspäin. 10 € sisältäen postikulut, jos etukäteen maksaa ja kelpaa kirjaamaton 1.luokan posti. Jos ei kelpaa, niin sitten täytyy miettiä muita toimitustapoja.

    Eli alemman linkin sivulla kun kelaa sitä alas, siellä lukee Fleet/exterior locks ja kuvan avaimen näköisiä aihioita.
    https://www.ford.com/police-vehicles/features/
     
    sikaprice tykkää tästä.
  12. masafi

    masafi 1st gear

    Taitaa olla akku finaalissa.Onko suosituksia.Suunnitelmissa on ajaa läpi talven omalla 2007 cvpillä.
     
  13. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Amerikan ihmemaassa myyvät siihen 7.37" x 12" eli noin 18,5cm x 30,5cm akkua, eli niillä mitoilla joku...? Motonetista joku mahdollisimman tehokas exide tai varta tai bosch tms,,,
     
  14. Vic

    Vic 1st gear

    Onkos kenelläkään ollut katalysaattorien kanssa ongelmia? Auto vuosimallia 2004 eli tyyppivikana katit joista irtoaa sisälmykset. En ole vielä tutkinut tarkemmin, mutta kalkatusta tuntuisi kuuluvan molemmilta puolilta tyhjäkäynnillä ja taaempia katteja koputellessa. Ilmeisesti ne on nuo takimmaiset mitkä menee? Voisiko takakatit jopa korvata suoralla putkella, koska etummaisethan sinne vielä jää? Taitaa Kalifornia päästövaatimukset olla kovimmat mitä Suomessa eli saattais vielä kelvata täkäläiselle katsurille? Toisaalta jos noi vaihtais niin oiskohan helpoin vetää putki poikki ja vaihtaa vain rikkinäinen katti vai vaihtaa koko pätkä pakosarjan ja y-haaran välissä missä on molemmat etu- ja takakatti? Onko kokemusta esim. noista rokkiauton crown vic mallikohtaisista kattipaketeista tai irtokateista mitä löytyy sieltä generic parts osiosta?
     
  15. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Vaihoin vaimon 04 voortiin pari viikkoo sit katit, ko alko ruostua niin ettei viittiny enää hitsailla.

    Vanhoista oli taaemmat purkit poistettu jo ameriikassa ja leimalla ei ollu ongelmia koskaan.

    Itte päädyin rockauton halvimpiin eastern catalytic (pääsiäiskissa:) merkkisiin.
    Käypäset ovat ne. Kandee tilata happianturit samaan kasaan 3 kpl ko vanhoja ei saa ehjänä irti. 1 lambda asuu kuskin puolen pakosarjassa eikä näinollen poistu kattien mukana autosta.
     
  16. sikaprice

    sikaprice 3rd gear

  17. Vic

    Vic 1st gear

    Ahaa kiitos varmistuksesta! Tarviikos sinne pakosarjan päähän jonkun tiivisteen ja löytyykö se rockautosta? Itellä ei ainakaan sattunut silmään. Voikohan vanhan käyttää uudelleen? Ajattelin ottaa ton kattiputken irti ja rälläköidä sen taaemman katin pois ja laittaa sitten tilalle putkea.
     
  18. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  19. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Vähän myöhässä vastaan. Ei oo tiivistettä. Semmonen kartiojutska yläpäässä ns. bolt on.

    Jos aijot ottaa taaemmat katit pois, ni sahaa ne auton alla. Trust me, et halua ottaa pakosarjan pultteja / lambdoja irti alkuperäsistä putkista.
     
  20. sikaprice

    sikaprice 3rd gear

    Mitä moottori öljyä muut on käyttänyt näissä? Mercuryn ohjekirjassa oli mainittu joku erikois öljy...
     

Kerro tästä muillekin!