Darttin levyjarrut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja 69, 29.1.2018.

  1. 69

    69 Gearhead

    Elikkä toi mun 69 kaipaa eteen levyjä, jotta saisi jarrut muiden ominaisuuksien tasolle.
    Nyt siinä on 10" rummut joka nurkassa.
    Haluan kuitenkin säilyttää edessäkin 5x4 pikkujaon koska takana on a-bodyn lukollinen 8 3/4.
    Mitä mä tarviin?
    Miten on palikoita saatavilla, saako uutta osaa?
    Tai jos ehjää/hyvää käytettyä niin saa tarjota.
     
  2. Jsp

    Jsp Gearhead

  3. 69

    69 Gearhead

    Pikkujaon
     
  4. Jsp

    Jsp Gearhead

    Wheel Bolt Pattern (app):5 x 4 1/2 in.
     
  5. JTE3

    JTE3 Gearhead

  6. SBM

    SBM 2nd gear

    Mancini myy ainakin MBM jarruja 5x4" jaolla, tossa etu/talalevy kitissä taka levyissä tuplajako. Hinta 1000$, laatu?.
    Osa nro: MBMDBK6272834A-40-B

    Takajarrut eivät sovi 14" vanteeseen.
     
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  8. Jsp

    Jsp Gearhead

    400 euron luokkaa jos haluaa halvimman ostaa.
    Mut vaikka se on halvin setti niin kyllä ne silti paremmat on kun ne orggis rummut.
     
  9. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Ni,us Partsilla pelkät levyt oli luokkaa kalliit vs.normit.
    Mutta pikkujako on kuitenkin hienoa nähdä edes jonkun a-bodyn alla.
    Mulla oli aikoinaan 69 Swinger,missä takana kapeaperä, pikkujako,näytti hyvältä 10"Centtereillä.
     
  10. 69

    69 Gearhead

    Kiitti, mancinilta ajattelin pistää palikoita tilaukseen.
     
  11. 69

    69 Gearhead

    Mbmämmän levyt paikallansa, kevyesti joutu satuloista ohentaan että mahtu vanne pyöriin.
    Riittääköhän pelkkä levyjarrullisen pääsylkkä, ei oikeen olis tehostimelle tilaa.
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Riittää, kun käytät vielä tehostamattoman jarrupoljinta. Noissa polkimissa on välityseroja riippuen onko tehostetut vai ei jarrut.
     
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Pääsylintereitä löytyy eri vuotisista ja korisista useammalla eri kokoisella porauksella. Ja rummuista levyihin muutoksessahan voi käyttää originaalin sylinterin kun vaan poistaa sylinterin etupiiristä takaiskun pitämästä jarruissa peruspaineita.
     
  14. 69

    69 Gearhead

    Ok. Hyvä tietää, täytyy sitten koettaa poistaa takaisku ja varautua poljin muutokseen.
     
  15. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ja pääsylinteri myös vaihtoon, jos on rumpujen pääsylinteri.
    Baerilta löytyy ainakin 4 bolt pääsylintereitä ja varmaan muiltakin.
    Ja jos on todella tiukkaa, niin laittaa vaikka off-set palan vielä väliin.
     
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Rokkiauton sivuilta voi vertailla pääsylintereiden tarjontaa. Oon muistaakseni itsekin vaihtanut pykälää pienempiporauksiseen kun tuntuivat nuo originaalityyppiset levy/rumpujarrut kovin tehottomilta pikkutehostajalla varsinkin kun lisäsin asiaan kuuluvan proportionaaliventtiilin takalinjaan. Mut jo olevalla sylkällä pääsee ottamaan tuntumaa tarvitseeko jarrutasapainolle ja/tai voimalle tehdä jotakin.

    Mulla ne on nyt jotenkin niin että takana on suurehkot sylinterit jotta takajarrut olisivat jo pienissä jarrutuksissa mukana ja sitten propolla on rajoitettu takalinjan maksimit ettei menisi takaset ennen etusia lukkoon. Jotenkin toimii.
     

Kerro tästä muillekin!