Kauhava. LSK Businesspark ja muutakin.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja enzo, 28.3.2018.

  1. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Me oltiin sitten John varmaan eri kisoissa. Enemmänkin kahvi - ja bissetarjouksia siellä huudeltiin ja käskettiin tulla busseihin tai katoksien alle pitämään sadetta.
     
  2. z 900

    z 900 Gearhead

    KYLLÄ TULOO LAPUALTAKIN !!!!!
     
  3. pile

    pile Gearhead

    Siis ketäs sieltä on hääretty pois?
     
  4. 383

    383 Gearhead

    Ne jotka oli tulossa sunnuntaina ajamaan testi lähtöjä !!!! Niin ne häädetiin lauantaina pois varikolta !!!
     
  5. josu

    josu Gearhead

    Oot erehtynyt päivästä testiajo oli sunnuntaina,lauantai oli SM tapahtuma ja maksullinen,turha sinne koittaa pummilla mennä sisään,järjestäjällä on ihan syystä tiukat säännöt tämän suhteen. Ens vuonna uudestaan paremmalla infolla kohti uusia enkkoja
     
  6. 383

    383 Gearhead

    Kyllä oli tiedossa tuo että testipäivä on sunnuntaina.meillä oli kyllä liput jo varattuna lauantai päivälle.pointti oli ettei tarvitsi jätää autoa portin ulkopuolelle missä eräs vähemistö porukka pyöri !!!
     
    superbird tykkää tästä.
  7. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Noi lienee sellasia järjestäjän koordinaatio ja kommunikointiasioita, yks hoitaa yhtä osaa, toinen toista. On nois hakemista viel, eikä varmaan täydellistä maailmaa luoda tuollakaan jo siitäkin syystä et se täydellisyys tarkoittaa yhdeltä kantilta yhtä, toiselta toista. Aika moni asia kuitenkin jo toimi ihan ok.
     
  8. pile

    pile Gearhead

    Niin tuo ei varmaankaa johtunut millään muotoa siitä että varikko olisi väljästi asustettu vaan sinne ei vaan kilpailupäivänä ole asiaa siviili autoilla. Ehkä tuossa on tai olisi hiukan miettimistä kuinka ja koska sinne päästetään testaajat.
     
  9. JuhaKuu

    JuhaKuu Gearhead

    Juu, niille testipäiväautoille olisi voitu osoittaa vaikka oma parkkialue johon jättää kalusto yöksi, kaveritko jotka tuli lauantaina katsomaan yöshowta ja ajoivat sunnuntaina testiä käskettiin viedä auto trailereineen muualle. Mutta nämä on semmoisia asioita jotka ovat nätisti hoidettavissa ja varmasti korjaantuu.
     
  10. pinemankustom

    pinemankustom 3rd gear

    Hmm,eikö se Kauhava ollutkaan hyvä.
    [​IMG]
     
  11. Herje

    Herje Double Gearhead

    Ens kesänä ajellaan ainakin 4 kertaa Kauhavalle. :)
    Oli se sen verran hyvä.:cool:
     
    Araldite73 tykkää tästä.
  12. MJF

    MJF Double Gearhead

    Helsinkiläisten harrastusko tämä olikin o_O Alastarossa en kerennyt ikinä käymään, mutta Kauhavalle pitää ens kesänä lähteä.
     
  13. Mitähän tuo Laurell oikein horisee. Taitaa olla tuulen huuhtoma äijä. Yleensä toisesta päästä tulee sitä ittiään, mutta tuolta tyypiltä tulee sitä molemmista päistä. Varmaan on LSK Business parkin omistajat ja muut iloisia kun lukevat tuon Mäntsälän sanomat. Äijä horisee 10kisasta eli veisi Kauhavalta kisat pois , jäisi joku yksi hikinen kisa. Vai bensaa palaa kun kulkee Hki- Kauhava väliä. Eihän siinä bensaa pala kun on diesel vehkeet ja niitäkin voi säilyttää paljolti kauhavalla. Jos herran omat rahat loppuu, se ei ole meidän jäsenten ongelma.

    Tai sitten tuo tyyppi on semmonen että käy kumartelemassa joka suuntaan. Siinä on vain huono homma se että kun toiseen suuntaa kumartelee, pyllistää toiseen suuntaan, siitä ei täällä pohjanmaalla tykätä. Helsingissä voidaan tykätääkkin, siellähän on niitä sateenkaarimarsseja ja kaikkia mahotonta meininkiä.

    Sitten kun herra tulee seuraavan kerran tänne kauas , pyydän ottamaan viimeisimmän 3vuoden ajalta kaikki yli 5000e puhdasta rahaa FHRA:lle tuovat diilit mukaan. Haluan nähdä mitä tuommoinen tosi ammattilainen on saanut aikaan. Ei tarvi tuoda "tavarapalkinto" diilejä, vain rahadiilit kiinnostaa, siitähän sitä on aina eniten FHRA:llakin pula ja rahalla voi ostaa mitä haluaa/tarvii.

    Osoite, jonne voi tyyrätä jos sattuu liikkumaan täällä, jos ny sattuu niin, että se bensa ei ole tuhottoman kallista: Jarrumiehenkatu 5 , 60100 SJK.

    Aulis

    TIlasin ko. 7.11. mäntsälän sanomia tänne. PItää jakaa niitä täällä kiihdytystoiminnassa mukana oleville. ovat ylitsepääsemättömän iloisia ja en usko että tarvii mitään selitellä heille.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  14. salakazi

    salakazi 2nd gear

    Taas olis kannattanut vähän kysellä ennenkuin tuomitsee. LSKn ja Fyyran soppari on kymmenvuotinen. Vähintään kaksi SM kisaa ja kansainvälinen suurkilpailu (Nitrokisa) järjestetään Kauhavalla. Leo puhui tapahtumista.. Black list, katutapahtumista, ym. harraste happeningeistä. Että silleen.
     
    Muokattu: 27.11.2018
    JuhaKuu, jknR, Araldite73 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Joo, ehkei pidä tuohtua yhden virkkeen perusteella. Kyse oli Mäntsälään tekeillä olevasta kentästä. Ootko Aulis todella sitä mieltä et FHRA:n toimitusjohtajan olis pitänyt tilaisuudessa käydä sanomassa et ei tosiaankaan ole mitään järkeä tehdä siihen yhteyteen kiihdyttelykäyttöön sopivaa tilaa ku justhan sellanen Kauhavalle on tehty?
     
  16. homer

    homer Double Gearhead

    Kadunmiehen tapahtumat sun muut joutuu pahimmassa tapauksessa (jos Malmin kenttä muutetaan lähiöksi) järjestämään jossain muualla.
     
  17. salakazi

    salakazi 2nd gear

    Leon Fyyran omalla palstalla julkaisema tarkennus Mäntsälä lehden artikkelin aiheuttamaan kohuun...

    "Mäntsälän ratahanke on vain yksi hankkeista, joita Suomessa on käynnissä ja luonnollisesti FHRA tukee kaikkia ratahankkeita.
    Ratahankkeilla tarkoitetaan uusien ratojen rakentamista tai vanhojen ratojen kunnostusta.

    Kauhava on FHRA:n rata. Toki vain vuokralla, mutta siinä mielessä aivan eri asemassa kuin muut radat ja ratahankkeet.
    Kauhavan rata on prioriteetti ykkönen Suomen radoista ja sinne rakennettavaan infraan on FHRA laittanut ja tulee laittamaan jatkossakin kaikki mahdolliset resurssit, jotta radasta saadaan todellinen kansainvälinen kiihdytys-areena kaikkine fasiliteetteineen. Nyt syksyllä siellä on paranneltu betonista lähtöaluetta ja tehty suunnitelmia ja budjetteja varikkokentän sähköistämiseksi, katsomopenkan ajamiseksi ja kiinteiden saniteettitilojen luomiseksi. Ne pyritäänkin saamaan tuleviin 2019 Nitronatikoihin valmiiksi. Niidenkin jälkeen jää vielä paljon tehtävää. Vaikka FHRA käyttää tosiaan kaikki resurssinsa Kauhavan kehittämiseksi, ei siitä valmista saada kaikin osin vielä ensi vuonnakaan, vaan se tulee viemään 5-10 vuotta, jonka jälkeen Kauhavalla ajetaan vielä kauan ja paljon. Meillä on tarkoitus rakentaa rata-/tapahtuma-aluetta yhdessä LSK Business Parkin kanssa taloudellisesti kestävästi ja pitkällä tähtäimellä. Ratahankkeethan melkein poikkeuksetta ovat Pohjolassa päätyneet konkurssiin. Me teemme siinä poikkeuksen.

    Nämä muut käynnissä olevat hankkeet on enemmänkin luonteeltaan sellaisia, että niissä rahoituksen ja radan rakentamisen tekevät radan omistajat ja infra rakennetaan täyttämään katu-autojen ja ehkä SM-kisojen tarpeet. FHRA tulee sitten ratojen valmistuttua niitä vuokraamaan omiin tapahtumiinsa, joita voivat olla kisat, kadunmiehen kiihdytyspäivät tai esimerkiksi jokaviikkoinen kiihdytys-perjantai-ilta. Toiveena on tietysti että kaikkia tuollaisia tapahtumia tullaan järjestämään mahdollisimman paljon tulevaisuudessa ympäri Suomea, myös Kauhavalla. FHRA ei voi kaikkia kisoja ja tapahtumia järjestää, mutta jos on ratoja (Kauhava mukaan lukien), niin toivottavasti myös muut kerhot ja yhdistykset ryhtyvät järjestämään noita tapahtumia. Kauhavaa vuokraamme mielellämme kokonaisedulliseen hintaan kaikkeen kiihdytystapahtumakäyttöön ja näin varmasti myös muut rata-operaattorit tekevät.

    Suomen ratatilanne on tällä hetkellä surkea. Meillä on Kauhava, joka on tietysti upea juttu, mutta se toinen kiihdytyskäyttöön rakennettu rata, eli Motopark vaatii perinpohjaista kunnostusta mahdollisimman pian. Kisoja ja muita kinkereitä ajetaan esimerkiksi Malmin, Kiikalan ja Hyvinkään kaltaisilla kiitoteillä, jotka eivät ole enää sillä tasolla, että nopeimmilla katuautoilla ja -pyörillä siellä ajaminen olisi aina järkevää. Vesivehmaan kiitotie päällystettiin uusiksi viime kesänä ja siitä tulikin aivan loistava. FHRA tuki tuotakin pinnoitusta lausunnoin ja lupauksin, että käyttöä radalle tulee. Näin teemme myös muualla.

    Tuo kiivaitakin kommentteja od:lla aiheuttanut kommentti koskien pitkää matkaa Kauhavalle oli täysin poimittu irti asiayhteydestään ja kirjoitettu siten, että sen voi joku tulkita Kauhavan rataa dissaavaksi. Kun tuolla keskustelutilaisuudessa eräs paikallinen ympäristöaktiivi sanoi, että kuinka nyt voidaan Mäntsälään ajatella rakennettavaksi lentokenttää ja kiihdytysrataa, niin toimitaan täysin vastoin nykytrendiä, jossa CO2-päästöjä tulee vähentää ja hänen näkemyksensä mukaan nimenomaan lentoliikenne ja kiihdytysajot ovat pahimpia CO2-päästäjiä mitä löytyy. Minä kommentoin siihen, että nykyaikaiset pienlentokoneet päästävät vähemmän CO2-päästöjä/kilometri kuin autot ja että Drag Racing on itse asiassa hyvin vähäpäästöistä, ajot kun kestävät niin vähän aikaa kerrallaan, mutta kisa- ja tapahtumapaikoille siirtymisestä syntyy kyllä CO2-päästöjä, jotka vähenevät, kun tapahtumia pidetään lähempänä ihmisten asuinpaikkaa. Mikä on tietysti totta ja koskettaa kaikkia tapahtumia, on ne sitten Drag Racingiä, Kansanmusiikkifestivaaleja tai Lintubongarien vuosikokoontumisia.

    Mutta kuten sanottua, oli toimittaja poiminut artikkeliinsa sanan sieltä, sanan tuolta ja jättänyt asiayhteyden kokonaan mainitsematta ja lopputuloksena joku pahoitti mielensä ja avautui od:lla tarkistamatta asian taustoja millään tavalla."
     
    JuhaKuu, jknR, tukkijulli ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kun. Ja hyvä että uusia ratoja tulee, eikä olla vain muutaman lentokentän ja yhden oikein stripin varassa.
     
  19. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Terve kaikki
    Kieltämättä on hiukan ihmeellistä että kun Laurell
    On puhunut tai huutanut niin aina täytyy joku toinen
    selittää mitä on tarkoitus/mihin osoitettu yms.
    Herra on TOIMITUSJOHTAJA eikö hänen oma
    ulosanti ole sillä tasolla että voitaisiin välttää tämänkaltaisia
    Epäselvyyksiä
    Nixxon
     
  20. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    Eikös Leo juuri itse tuolla FHRA:n omalla palstalla asiasta kirjoittanut, kuten tuo Jaskan ylläoleva lainaus antaa ymmärtää?
     

Kerro tästä muillekin!