Takalokasuojien hitsaus koriin kiinni

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja impala-63, 15.11.2018.

  1. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Eli tarkoitus olisi hitsata 40- luvun letukasta takalokasuojat koriin kiinni ja vähän levittää niitä samalla.

    Miten olette tehneet ja mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon.

    Oletteko leikannut vähän kiinnitys kantin jälkeen auki ja pätkä väliin jolloin se on vielä "kiinnitysosa" on ruuveilla kiinni vai ruuvit irti, loksua ulommas ja siihen väliin peltiä hitsaten?
     
  2. rodhot

    rodhot Gearhead

    Muokattu: 17.11.2018
  3. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    No perkele. Olisiko enemmän kuvia vaikka kiinnitettynä? Jotenkin ajattelin että 50mm on jo aika paljon mutta kuvasta katsottuna ei olekaan. Joutuiko englannin pyörällä tekemään ensin muotoa levitys peltiin vai menikö ihan suoralla?

    Noissahan se perä kyllä suipponee taaksepäin niin vastaavanlaista ajattelin mutta noin 25-30mm tai sitten edestä 20mm ja takaa 30mm
     
  4. rodhot

    rodhot Gearhead

    passerby ja karhu01 tykkäävät tästä.
  5. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mallasin omaan autoon 50mm levitystä ja kyllä se on nimenomaan puskuriin sopiva levitys. Oikeassa olit. [​IMG]
     
    Juhaniitta, passerby, juha745 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. rodhot

    rodhot Gearhead

    Pitkää saumaa sitten vain heppailemaan:)
     
  7. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Pitää ensin vähän putsailla ruosteita siitä lokarin ja korin saumasta pois. Kuinka leveät kumit sulla on tuolla auton alla?

    Peräpää saisi olla vaan vähän pyöreämpi tuossa lokasuojassa tuon levityksen jälkeen että saa nähdä joutuuko sitä hieman pilkkomaan sieltä.
     
  8. rodhot

    rodhot Gearhead

    Vanne on 8"x 15 joka sisäänpäin n.3". Renkaat 235/60/15.
     
  9. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Siinä saa sitten olla hitsatessa tarkkana, ei edes kannata yrittää läpi asti saumaa, vaan ennemmin sopivia pisteitä sentin-parin välein.

    Voi vähän jostakin kohtaa nimittäin venähtää tai pullahtaa...
     
  10. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mitä vittua se volvomies nyt horisee? Herra besser wisser tykkää puuttua joka keskusteluun mitä foorumilla on.

    Ei saa mennä sauma läpi? Jos sen hitsaa pelkästään pinnasta kiinni ja hio pellin sileäksi niin eikö se sitten irtoa koko lokari ? Vai meinasitko että jätän sauman koristeeksi siihen lokariin?
     
    Inlinee ja xarper tykkäävät tästä.
  11. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Tarkoitin sillä että ei saa mennä sauma läpi sitä että koko matkalta hitsattaisiin läpi asti sauma.
    Eli tarkoitin sillä sauman pituutta en syvyyttä, joka tulee mennä läpi asti. Mutta ei liikaa, usko pois, se pelti alkaa huljata suuntaan jos toiseen jos hitsaa alusta-loppuun läpiastisaumaa.

    Hitsaa toki niin jos haluat, mutta saa sitten aikalailla laittaaa pakkelia ja hiontaväriä ja ennenkaikkea koetinväriä...

    Jos olen sun mielestä herra besser wisser, niin mitä se sun mielestä kertoo minusta???
     
  12. rodhot

    rodhot Gearhead

    Nyt tuli selkeet ohjeet kuinka toimitaan. Näissä mun lokareissa on kaksi pitkittäistä saumaa+ piilokantti tehty kokonaan uudelleen. Hitsattu 100pros saumat läpiasti "jokasuuntaan" eikä tarvinnut mitään pakkelointeja tehdä kun vasara ja vastineet käsissä pysyy.
     
    xarper, onoff road, 59Kingswood ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. urho3

    urho3 Gearhead

    Noin ne pitää tehdä ja maalit vaan päälle,ne kitit vaan lahottaa välissä.
     
  14. karhu01

    karhu01 2nd gear

  15. rodhot

    rodhot Gearhead

    Ei ole pintaa käsitelty mitenkään,eikä ole ruostekkaan edennyt. Kaikki mikä ei näy on hiekkapuhallettu ja maalattu 2k maalein . Katsastaja tykkää kun pohja kiiltää...
    https://photos.app.goo.gl/Fp4YhTMVtvXDupjVA
     
    Muokattu: 11.12.2018
  16. karhu01

    karhu01 2nd gear

    No joo en mäkää tee mitää, ku se lakka sitte alkaa vaan hilseillä ja ruoste muhii alla. Mullaki on just noin, et alusta kiiltää uutuutta ja näkyvä pinta on tollanen texasin polttama.
     
  17. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

    mitä on koetinväri?
     
  18. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Jos se on se mitä laitetaan koetinsormeen jotta nähdään onko liha lämmin? :D sininen on kylmä ja punainen käyttövalmis?
     
  19. karhu01

    karhu01 2nd gear

  20. rodhot

    rodhot Gearhead

    impala-63 ja karhu01 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!