Takalokasuojien hitsaus koriin kiinni

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja impala-63, 15.11.2018.

  1. karhu01

    karhu01 2nd gear

    impala-63 tykkää tästä.
  2. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Sain kuskin puolen hitsattua melkein kokonaan. Etupää tuosta on vielä hitsaamatta, mutta sinne ei tarvitse peltiä lisätä.

    [​IMG]
     
    240163, valpas, Vuokralainen ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Yleensä mustaa tavallista automaalia, jota vedetään ohut harso pohjien päälle ja sitä kun esim. pitkällä höylällä hioo niin näkee mitkä kohdat on ylempänä ja mitkä alempana.

    Ja jos pysyy vastimet ja vasarat kädessä ja osaa antaa sopivasti kuumia, niin tottakai silloin voi vetää saumat läpi asti.
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Rauhallisesti hitsaten oon kyl polttanu läpi asti saumat kans, ei se vetele kun ei hosu.

    Hetki menee kyl ku hitsaa vanin kylen mitalta saumaa mut varmasti kestääkin.
     
    valpas tykkää tästä.
  5. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

     
  6. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Kontrollijauhe, mitä ihmettä se oikein on.
    Olen seurannut autojen maalausta sivusta 20 vuotta ja itekkin maalannut monta autoa, ja osaan ihan kohtuullisesti sen homman, mutta kontrollijauheesta en oo ikinä kuullukkaan???
     
  7. speedy

    speedy Double Gearhead

  8. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Miten käyttö sitten oikein toimii, pitää miettiä koettaako itekkin tommosta.
    Mutta käsi taitaa kuitenkin olla se tarkin koetin mitä on. :)
     
  9. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Meilläpäin tuo kontrollijauhe on neekerin hilsettä... :confused:
     
    Vermilion tykkää tästä.
  10. Bukero

    Bukero Gearhead

    pääasia että on oikeaa reaaliainetta eikä jotain kuvitteellista kuten ”asennushiekka” tai ”irtokipinät” joita aikoinaan äänekoskella ammattikoulun keskusvarastolta mutaselta kyseltiin...:D
     
  11. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    mustaa vähän tinneriin ja sillä harso pohjien päälle.
     
    DX tykkää tästä.
  12. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Ei oo hyvä idea, ennemmin säätää ruiskun niin, että ilmaa tulee paljon suhteessa maaliin, niin koetinväri säilyy mustana eikä muutu harmaaksi, vaikka sitä ohut kerros vedetäänkin, mutta siinä on hyvä olla lievästi semmoista kiiltoa, joka häviää jos sen lantraa tinnerillä aivan huljuksi.
     
  13. valpas

    valpas Gearhead

    Just noin!
    Jos pääsee vasaran, ja vastimen kanssa hitsisaumaa edes vähän naputteleen ennen hiomista, niin ei sitä vetelyä jää, vaikka aina paikallinen kuumennus kutistaa joka suunnassa, mutta venyttää takasin samanverran...... Piste kerrallaan hitsaa. Ilman muuta läpi hitsi. Millisen pellin, ja paksumman kanssa on hyvä olla ilmarako, mutta 0,7 kanssa voi hitsata ilman ilmarakoakin, ja menee läpi helposti.
     
  14. valpas

    valpas Gearhead

    Hyvältä näyttää!
    Tuohon sitä koritinan korviketta, jos ei teinata halua.
     
  15. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Kyllä mä ajattelin tinaamista harjotella. Jos ei onnistu niin sitten kokeillaan sitä korviketta.
     
  16. GS

    GS Gearhead

    Ei, ei ole lähellekkään. Silloin kun tehdään oikeasti suoraa, käden ei anneta valehdella lainkaan.
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  17. valpas

    valpas Gearhead

    Tuo on hyvä kohde tinalle. Joko kutistin/venytin pelaa?
     
  18. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Juu on sillä tullut tuohon jo helmat tehtyä ne kun on kaarevat. Vähän viritelmä se on kun ei ole jaksanut keskittyä poljin systeemin tekemiseen loppuun asti.
     
  19. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Kyllä kädessä jossa on pellavahanskat aika suoran pinnan saa aikaiseksi, se on tietty fakta ettei niin suoraa kuin vaikkapa koetinvärillä saa tehtyä, tuota koetinjauhetta mä en ole ikinä käyttänyt missään, enkä edes tiedä miten se toimii.

    Mutta koetinväriä on tullut käytettyä, ja jos tekee vaikkapa osittaisen kolarikorjauksen, sanotaan nyt vaikkapa yksi etulokasuoja ja jos auto on vähänkin vanhempi, niin kyllä sen melkeo ohuella hanskalla ja kädellä aika suoraksi saa hiottua...
     
  20. GS

    GS Gearhead

    Vedäppä kiiltävä musta vaikkapa kattoon joka on oikaistu pellavahanskoihin luottaen?

    Eli taas tullaan siihen että miksi ihmeessä pitäisi tehdä näin, kun kerran oikein tekemällä saadaan lopputulos aikaiseksi helpommin ja todella paljon laadukkaammin?
    Mikään käsi/hanska ei oikeasti indikoi alueita joita pitää raakakitata ennen hiontaväriä ja hiontaväripintaa oikaistaessa sillä hanskakädellä ei tee enään yhtään mitään.

    Koetinväriksi käy ihan Mastonin mattamusta spray-pölykerros ja pinta on suora vasta kun tämä heikko mattapölykerroksen vahvuus kertoo pinnan olevan suora. Lisäksi, tämä on ehdottomasti se valovuosia nopein ja helpoin tapa tehdä suoraa tai muotopintaa.
     

Kerro tästä muillekin!