Neuvokee tekkeekö mittään?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja PA-LA, 30.1.2005.

  1. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Neuvokee tekeekö tollasella caprice sedanilla käyttö-autona mitään? Onko perus duunarilla varaa sillä ajella normaali ajot ja onko jotain mitä kannattaa erityisesti tutkia ennen ostoa?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla oli ennen -88 omega ja ny 6.2d vani Ei varmaan käytännön eroa capriseen. Vani vie saman rahan eestä diisseliä kun ooppeli bensaa satkulle ja vakuutus on senverran halvempi että sillä erotuksella maksaa diesel veron (pakettiautossa yhdistetty diesel ja ajoneuvovero n.200e) siis ainakin täällä ja mun boonuksilla...

    ps.täytyy vain varautua että joskus joutuu ja pitää vähän liata käsiä...


    mutta on se auto verrattuna noihin rimpuloihin....
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Varmaan tekkee, mutta ihmeen kautta ne tuntuu olevan huollon puolesta kaikki myynnissä olevat laiminlyötyjä, joten kannattaa varautua käymään kaikki paikat läpi sekä sen jälkeen 3-400 euron lisäkuluihin pikkulaitoissa.

    Eri juttu sitten jos on esittää myyjällä yksityiskohtainen historia huolloista, joka jo antaa vinkkiä mitä hommia on tehty ja mitä tekemättä.

    Huoltamattomat kannattaa jättää varaosa-autoiksi, jos multa kysytään. :D
     
  4. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Juu tota en ny ihan tarkottanna noita "mulla oli joskus omega" kommentteja onhan tässä ollu omega ite kullakin. Tais tulla vähän epäselevästi kysyttyä tai sitte luulevat vitsiksi. Ihan tosissani kyllä kyselin moista kun on tullunna jo väännettyä kauppaakin moisesta pirssistä. Eli kyseessä olisi n. 85 tienoilta oleva ceprice ja kasilla olis tarkoitus olla tietysti 4.3 kutonenkin kiinostais mutta niitä ei tunnu löytyvän ja jos löytyy ovat kalliita. Eli kunnossa olevan 5.0 tai 5.7 kaasari caprisen kulutus ja muita "omistajien" kommentteja olisin kaivanna(jos niitä löytyy talvella)
     
  5. HEAVYDUTY

    HEAVYDUTY 1st gear

    itte ajelen 84 sedanilla ,305 th 350 lukkoperä. mukavahan tolla on päästellä,bensaa menee 10-15 litraa satkulla.ainakaan mun yksilössä ei oo ruostetta just missään,mut viimeks inssi koputteli hartaudella runkoa takaylityksen kohalta ja väitti et se on yleinen vikakohta näissä :( , onneks oma runko oli kunnossa :D suosittelen lämpimästi !
     
  6. HEAVYDUTY

    HEAVYDUTY 1st gear

    ja konttiin mahtuu aikas monta koria kaljaa :rotfl:
     
  7. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Meneekö tosissaan muka matkassa kympillä, vaikka on iso kuuden hengen auto? Tottakai jos menee niin se on pelkkää plussaa. Onko talvi ajelusta kokemusta? Mites loota vaihtoehdot mikä on käytössä kestävin?
     
  8. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Talviajossa semmonen on aivan hyvä, kunhan on siis kunnossa. Ylivaihdelootathan toimivalla turbiinilukolla pienentää pikkuisen kulutusta pitkässä matka-ajossa, mutta harvemmin sitä, useinhan arkiajot ovat niitä nurkkapyörityksiä, eli 15-17 per sata lienee talvella odotettavaa. Siis jos ei ole kova talvi. Ja eikohan ne vakiot laatikot kestä aika hyvin kun ei kohtele kaltoin.
     
  9. samu

    samu 1st gear

    Tuota luokkaa kulutus on(305). Ainakin näin leutona talvena. Mulla mennyt noin 16 litraa työmatka/pätkäajossa. Malli tosin stw ja massaa pari tonnia..
     
  10. Arskasuuri

    Arskasuuri Gearhead

    Kulutus

    Voin vahvistaa tuon kulutuksen koskien farmiversioo. Tosin mun farmissa luki Pontiac keulassa mutta tekniikka oli täysin samaa eli 305 + 700 R4... Eli nurkkapyörityksessä noin 15 - 17 ja maantiellä (keskinopeus 100 kmh) 10 - 12 litraa.

    Enpä muuten usko että farmien ja sedanien kulutuslukemat toisistaan ihmeemmin eroaa... :D
     
  11. 4deeSdn

    4deeSdn 1st gear

    No mikä ettei tekis... Se on kai pitkälle arvostus kysymys? kävin ite yhtä(81?)sedania kattomas, ja se ol tosi raato hintaansa nähden.., :(
    En hirveesti tiedä, mutta jos kulutuslukemat (öljy+bensa ja ehkä vaihteistoöljy) ovat kohtuudessa niin ehkä hyvä ostos. Tarkasta toki myös ruostevauriot!! Oma Impalani oli ostohetkellä 10 vuotta vanha enkä ole hetkeäkään katunut hankintaani... :rotfl:
    Nyt käyn tiukkaa harkintaa 24 vuotta vanhan mitään sanomattoman pikkumoparin hankinnasta.. :oops:
     
  12. Poppamies

    Poppamies 1st gear

    ei
    henk.koht.mielipide :odroll:
     
  13. Satan

    Satan 1st gear

    Kyllähän tollasella -87 sedanilla tulee ajeltua joka päivä myös talvella. ihan mukava ei ole ainakaan talven takia mitään ongelmia ollut, ja kulutus on jotain 15 päälle. Ovien alareunat kannattaa tarkistaa missä kunnossa ovat. Omastani oli molempien takaovien alareunat kadonneet.
    Suosittelen, käyttöautona oiva peli!
     

  14. Eiköhän sun kannata ostaa tiisel Cetrikki. Perusduunarit kun ajavat joko datsunilla tai tojotalla ihan tilastojen mukaan. Voi muuten erottua massasta ja joka jannu kysyy bensamittarilla "Paljonko syö". Ja sitten joutuu valehtelemaan niin että korvat heiluvat "40 litraa per 100km". Ja siitä se alkaa epärehellisyydenkierre päätyen Turmiolan Tommin tielle.

    Jos epäilet, niin osta hyvä mies se cetrikki, se on taloudellinen ja järkiratkaisu..
     
  15. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Systeri on jostain käsittämättömästä syystä ihastunut noihin, sillä on niitä parikin 305:llä. Todella rauhallisessa ajossa (ei niillä mun mielestä tosin voimavarat mihinkään muuhun riitäkään, luulin kevyesti viilattua kutosapeniani laiskaksi kunnes taas pääs capricea puikottaa) ne vie 14-16 litraa kelistä riippuen.
     
  16. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Jees ei tässä "vielä" niin perse auki olla että cetrikille olis tarvettä, kiitos vaan pas2man myyntipuheesta. Kysymyksessäni hain vähän tota minkä mopeman kiteytti hyvin, käyttö kokemuksia "jenkki" kuskeilta eikä dadsunin myyjiltä.
     
  17. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Itellä olleet on ollut 70-luvun malleja, isokoppanen '76 ja eka kantikkaampi malli '77 on olleet ympärivuotisina käyttö/harrasteautoina ja sit yks '73 kesäkäyttö/harrasteajossa. Hyviä oli kaikki :wink:
    Kaverilla on nykyisin tollanen '85 Caprice Sedan ja hyvin tyytyväinen on sekin ollut autoonsa. Noi on noin yleisesti ottaen hyviä ja mukavia ajaa ja osia saa aika edullisesti.
    Eli jos löydät asiallisesti pidetyn yksilön niin tuskin kadut hankintaa kunhan bensankulutus ei rassaa liikaa mieltä ja lompakkoa, sillä iso auto vaatii omansa. Tollasilla vakio pikkulohkokoneisilla menee maantiellä 12-14 l/100 km ja kaupungissa 15-20. Ja talvella sit etenkin kaupungissa vähän enempi. Mut ainakin itellä olleet on toimineet talvellakin ihan moitteettomasti eikä mulla silloin ollut niille edes tolppapaikkaa.
    Menipäs lähinnä kehumiseks mut kun ei vaan oo mitään pahaa sanottavaa noista :D
     
  18. Kimi

    Kimi 1st gear

    Muistaakaseni 80-luvulla oli sedanissa ja stw:ssä eri versiot 305-moottorista. Työkonemallissa oli about 140 hv ja sedanissa 170 hv. Sedanin täydellinen koeajo oli Tuulilasissa 80-luvun loppupuolella, siitä siis näkee kunnossaolevan auton kulutuksen.
     
  19. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Jaa farmari työkonemalli? Taisi olla aina se malliston kallein.
     
  20. mceläin

    mceläin 1st gear

    carpiisi on kunnossa ollessaan erittäin miellyttävä sekä kesä että talvi auto. farmit oldssin 307 koneella on kyllä järkyn laiskoja, sedanit 305 chevyllä huomattavasti ripeempiä. sähkökaasarit,tietokoneboxi usein rikki > vie gasoo ku isolohko, vaihtaminen ku autokoulun manuaalissa. osaan on myös vaihdettu tavallinen kaasari ja alipainejakaja, vanha ja ihan hyvä konstruktio ja taatusti toimintavarma ku junanvessa varsinkin jos on muistettu laittaa turbiinilukko katkasijalla toimintaan ja cruisen johdot on uudelleen kytketty. itse etsisin 350 efi tai tbi moottorisen yksilön, on meinaan ruisku mukava ja jokusen litran taloudellisempi
     

Kerro tästä muillekin!