Moottorin kasaus lämpötila

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja juhadot, 17.12.2018.

  1. juhadot

    juhadot 1st gear

    Talli vähän lämpimämpi kuin ulkoo, jotain pari astetta, ei taida pakkaselle mennä. En muista tarkkaan.

    Moottori pitäisi kasata tuossa lämpötilassa ja mietityttää noi momentit. Onko tällä yleensäkään mitään merkitystä?
     
  2. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Ei. Älä palelluta sormia.
     
    JR35 ja Karpov tykkäävät tästä.
  3. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Koneen kasauksesta kylmässä ei ole kokemuksia, mutta joskus nuorena kaverin kanssa vaihdettiin kone -20c. ulkona. Ei enää ikinä.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nykyään onneks noi silikonitkin kuivuu pakkasessa joten sekään ei ole este. Kaasaroinnin vaniin eli tbin purku ja imusarjan vaihto -10 asteessa skulas ok.
     
  5. Seejii

    Seejii Gearhead

    Täähän on rohkaiseva tieto! Lämpöä omassa tallissa on -7 astetta ja sylinterinkansi jumppaa pitäisi tehdä ja vedenkierto olis kiva saada tiiviiksi imukanteen.

    Momenteista en ole huolissani. Sylinterin kannet on rautaa niin lämpölaajenee samaa tahtia ruuvien kanssa. :)
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu vaikka permatexilla onnaa hyvin. Kuivumisaika pidempi toki kun kesällä muttei mahdoton.
     
  7. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Eikö sinne nyt joku väliaikainen lämppäri kannattaisi hommata? Olisi huomattavasti mukavampi työskennelläkin.;)
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Voisin kyllä kuvitella, että lämpösen puolella saattas työlaatu olla parempi. Mulla ainakin tulis vähän kiire saada kasaan.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Auton sisätilan puhallin joka puhaltaa asentajaa päin on ihan jees. Tai konetilaan.
     
  10. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ei ole.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  11. Seejii

    Seejii Gearhead

    Jos asentelut vielä venähtää niin pitänee toivoa pukiltä lämppäriä :D
     
  12. juhadot

    juhadot 1st gear

    Aivan ja niin tietysti. Ihan oikeasti tätä mietin. Kylmää vastaan mulla on kunnon vaatteet, ei tuu kylmä ja viileessä on ihan kiva askarrella.
    Kansi on irti, alakerta on jo kasalla. Haluaisin vaan saada ton niin kasalle kun on osia, että pysyis tallessa...venyy ja paukkuu tämän rojektin aikataulut...
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Sillä entinen naapuri teki koko talven, -20 oli usein. Ja ikää +60. Ei paljon valitellut kun oli tehtävä. Pysy kädet ja keho lämpimänä.


    Toki voi ostaa usean kilowatin puhaltimet ja yrittää saada sähkölaskun kustannuksella jotain sohloa tallia lämpimäksi jos edes kunnon virtaa tallille tulee.
     
  14. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Noh, kai se on vaan asennekysymys. Ite en enää lähtisi.
    Kyllä nyt joltain saa vaikka lainattua remontin ajaksi kunnon lämppärin.

    Ja sohlossa tallissa parhaita ovat kaasu- ja polttoainekäyttöiset lämppärit.
    Esim. joku polttoöljyllän käyvä rakennuslämmitin toimii pirun hyvin tollasessa.
     
    Muokattu: 17.12.2018
    Jape105 ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  15. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Aikoinaan tuli kasattua Fordin OHC kerrostalokämpän eteisessä.
    Onneksi oli hissitalo (Ei ollut kun kylmä ja kostea talli käytössä)
     
    Jape105 ja north tykkäävät tästä.
  16. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Kyllähän kunnon mies tekee pakkasessakin töitä.

    Vaikka lämpöisessä saa töissä tehdä. Kotona voin tehdä kylmässäkin.

    Oli aikasemmin puulämmitys. Se alko tunkea savua sisään ni heitin paskan ulos..... monta vuotta meni kylmässä. Viime talvena ostin masterin. Nyt siitä polttoaine loppu. Tehään kylmässä kunnes saan haettua lisää ainetta :D

    Aina jaksa ees halliin sisään ajaa ni tulee ulkonakin tehtyä
     
  17. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Infrapuna -terassilämmitinkin auttaisi tuossa.
    Tai kaasukäyttöinen.
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kaveri just kysy autoa laittamaan ja kehu että lämmittää tallin isolla kaasugrillillä :D
     
    renttu81 tykkää tästä.
  19. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Tuttu kertoili naapurinsa joskus tehneen remppaa pikkupakkasessa kyhäilemällä pressutallin auton päälle jostain laudoista ja muista löytyneistä tarpeista

    Lämmitys oli kaikkeista villein isossa tynnyrissä teltassa poltti nuotiota ja savut poistui pressujen raoista

    Päivän oli lämmitelly, sit pressut päältä pois ja toisin päin paikalleen

    Pressujen kääntö sai savut ja noet poistumaan ja autoon varastoitunut lämpö piti katoksen lämpimänä sen pari tuntia ainakin. Tuttu oli notkunu jossain vaiheessa kattelemaan, et hittojako se siellä väkertää
    T-paidassa oli remonttia väännelly
     
  20. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Mulla on 9kw lämmitin taloelementeistä tehdyssä hyvin eristetyssä tallissa, mutta en todellakaan raaski käyttää sitä, vaan kasaan koneeni +10 asteisessa pienemmässä varastossa talon päässä.

    Joskus laskin että paljonko kuluttaisi lämmittää isoa tallia tuolla lämppärillä, niin se oli kymppejä päivässä...
     

Kerro tästä muillekin!