-68 Olds 350 kärjettömäksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Väpsy, 19.12.2018.

  1. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    Pitäisi saada kyseinen keksintö kärjettömäksi. Kone 2bbl ysin rutuilla, toistaiseksi vielä täysin alkuperäinen kokoonpano. Hyllyssä on nelireikänen imusarja ja quadrajetti, sekä hiukan vakiota kiukkusempi mutta vielä kesy nokka. Ajatuksissa olisi päivitellä sytkä samalla kun palikoita vaihtelee, saisi siirrettyä kärjet eläkkeelle ja toiveiden mukaan hiukan ennakkokäyriä muokattua. Hei-jakajaan en vaihda, saisi pysyä alkuperäinen ulkonäkö konehuoneessa. Onko kokemuksia mitä settiä käyttää tai välttää kärjettömään siirtyessä, ja samaa jakajan re-calibration kiteistä?

    -Tommi
     
  2. Filth

    Filth 3rd gear

    Pertronixia kärkien tilalle. Itellä ainakin vaan hyvää sanottavaa... säädettävä alipainekello jostain ja jousi sarja jakajaan jos tuntuu että paljonkin joutuu säätämään ennakkokäyrää...
     
  3. zero

    zero 3rd gear

    Mulla ei ole muutakuin murheita ollut kärjet korvaavien moduleiden kanssa... Tosin kahden kanssa vaan ollut tekemisessä mutta ei niistä ainakaan ollut muutakuin ongelmia. Jos ei hei jakajaa halua niin eikös esim msd:ltä saisi jakajan, ottaa vaan mustalla kannella ettei se punainen msd väri loista siellä.
     
  4. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    Velipojan buikeloon vaihdettiin muistaakseni MSD:n moduli vuosia takaperin, eikä ole tarvinnu paljon jakajankantta raotella sen jälkeen, sillä tuo ajatus hiukan kiinnostakin. Ei toki välttämätöntä, ja toimii nykyiselläänkin ilman ongelmia, mutta huoltovapaus houkuttelis. Ja sais tosiaan olla luotettavaksi todettu ettei suotta keksi itselleen ongelmia :odsmile:
     
  5. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Neljässä autossa ollut tuo Pertronix vaihdettuna kärkien paikalle ja kilometrejä kymmeniä tuhansia. Ei mitään vikaa tai häiriötä ole ollut kertaakaan. Asennuksessa olen säätänyt sen päittäisvälyksen kohdalleen niillä shimmeillä annettuihin arvoihin. Ekan kesän oli kärjet mukana pakissa varuiksi, mutta kun ei niitä koskaan tarvinnut. Käynnistyvyys, tyhjäkäynti... huomattavasti paremmat kuin kärkien kanssa. Suosittelen!! HEI jakaja on "hyvä" mutta vaan pirun ruma vanhemman konehuoneessa. :D
     
  6. Turnn

    Turnn Gearhead

    Pertronixin laitoin saman ikäseen Buickiin. Hyvin toiminut alkuperäisellä puolalla. Keskipakosäätimen jousia vaihdellut ylijääneistä Chevyn HEI jakajan säätösetin jousista.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Saa siihen hei-jakajankin. Halpojen kanssa ollut ongelmia toisilla mutta voi sitä ostaa alkuperäisen käytettynäkin.
     

Kerro tästä muillekin!