ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla oli chevystä riekaileina suurin osa ja silti öljyä ei mennyt nimeksikään ja ainoa savutus oli startatessa. Olis se tietysti hieno uskotella, että tolkuton öljysyöppö ja savukone korjaantuis vaan kumeilla.


    Toki paha mitään on arvailla silti
     
  2. 240163

    240163 Gearhead

    Pistä viesti, että vene siirretään tonttisi ulkopuolelle ensimmäisenä Joulun jälkeisenä arkipäivänä. Voivat sitten sen noutaa, kun kerkeävät. Sillä olethan rahat jo saanut. Ilmaista säilytyspaikkaa kevääseen vaan kärkkyvät. :)
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  3. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Ajattelin odottaa puoli vuotta toukokuuhun ja myydä sen sitten silloin kevään korvalla uudelleen jollekin.
     
  4. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Ei varmasti ole pelkät kumit, mutta tämä on minun mielipiteeni, siitä auton ostoon ja tekee mukavan tilin tuon kanssa.
     
  5. 240163

    240163 Gearhead

    Toikin on sellanen kakspiipunen juttu. Ulkomailta ostettaessa "vähän"ajetusta autosta osia halvemmalla + rahti. Osaan tuleekin vika minnes valittaa ja hoitaa takuu asioita. Sama ulkomailta tilatuista halvimmista mahdollisista kinkkiosista epäilyttää myös osan kestävyys. Monesti Suomen purkaamoilta ostettu vähänajetusta autosta ostettu alkuperäinen osa kestää tuplat johonkin kinkki osaan verrattuna. Jos se maksaskin saman tai vähän enemmän... mut täähän on vaan matematiikkaa. Tosin Suomessa on purkaamoita joilla on hinnottelu aivanpäin persettä. Mutta tollakin alalla on kilpailu onneksi vapaa. Voi sitten kysellä muualta. Ja takuuasiat hoituu varmaan helpommin kun ulkomaille reklamointi.
     
  6. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Toi hinnoittelu on kaksteräinen miekka

    Esim. opeliin uus tukivasti palloineen 49€ motonet

    Käytetty tukivarsi palloineen halvin tais olla 50€ jotain 2-400k ajetuista autoista


    Seattiin aikanaan kyselin laturia ja hintaa oli 50-200€ enemmän takuulliseen tehdasrempattuun muutamalta korjaamolta ja ite purettuna


    Sit joku pikku nippeli jota tarttin oli vaan 200% kalliimpi kuin biltemasta uusi
     
  7. petrus

    petrus Gearhead

    Mulla on myynnissä auto, jonka ilmoituksessa lukee, että "ei tieliikennekelpoinen" . Yks soittaa ja sanoo tulevansa huomenna hakemaan ja vievänsä sen ajamalla yli 300 km päähän. Sanoin, että käyhän se, kunhan tuot akut mukanasi. Sit tää känninen apina alkaa huutamaan, että on se nyt saatana, kyllä myyjän pitää huolehtia, että autossa akut on.

    Jotenkin käy sääliksi.
     
    pas2, mikkis83, Pertti K ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. 240163

    240163 Gearhead

    Joskus tosiaan tuntuu, että jengi ei lue muuta kun otsikon. Kuvaat tuotetta tekstissä. Samat asiat kysellään mitä on jo kerrottu myynti ilmoituksessa.
     
  9. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Ei varmaan jaksa lukea.
     
    pas2, mikkis83 ja 240163 tykkäävät tästä.
  10. jariha

    jariha Double Gearhead

    Ei siihen ilmotukseen kannata laittaa mutakun ettei sovi néekereille ja lukihäröisille...
     
    pas2, mikkis83, Vuokralainen ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. jjjkkk

    jjjkkk 3rd gear

    Ei auta. Mulla on lukenut, että myydään vain valkoihoiselle suomalaiselle. silti sain kolme soittajaa jotka vaatimuksia eivät täyttäneet, eivätkä edes puhelimessa tuntuneet ymmärtävän, vaikka selitin etten nyt kyllä myy sinulle koska olet neekeri/manne.
     
    pas2, mikkis83, Karpov ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. petrus

    petrus Gearhead

    Kaveri soitteli aamulla uudestaan ja pyyteli anteeksi. Käytiin ostamassa akut ja päräytettiin auto käyntiin. Kaveri löi rahat kouraan, rekisteröi auton nimiinsä ja lähti ajelemaan.

    Loppujen lopuksi pojot kotiin :)
     
    mikkis83, isalmela ja Pertti K tykkäävät tästä.
  13. petrus

    petrus Gearhead

    Mulle ei nahan värillä ole sillai väliä, sitä kun ei saa itse valita. Mut känniräyhäämiselle olen allerginen.
     
    cdv70, mikkis83 ja isalmela tykkäävät tästä.
  14. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Vastaavia tapauksia sattunut kohdalle sen verran että rustasin kauppakirjan ukaaseilla! Tässä linkki Aijaahan mistä sen saa ladata ja vapaasti käyttää ja levittää jos tuntuu siltä. =D https://aijaa.com/oL6jIs
     
  15. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Tossakin vaan se että mites perit jos ei ostajaan saa mitään yhteyttä. Pitäis olla vielä että esim. Kuukauden jälkeen omistusoikeus palautuu myyjälle jos noutoa ei ole tapahtunut.
     
    Saetkae ja dart -66 tykkäävät tästä.
  16. jjjkkk

    jjjkkk 3rd gear

    Minullepa on. En asioi eläimien kanssa.
    Ja jos koitit piilovittuilla, niin olin kyllä ihan töissä.
     
    faikku66 tykkää tästä.
  17. lucky74

    lucky74 3rd gear

    Harraste-auton myynti tässä massa on kieltämäti aika jännää touhua. Laskin tuossa että kun otti kymmenen yhteydenottoa tuosta autostaan jota myynyt niin 9 näistä tullut tekstiviestinä ja sähköpostina. Yksi ainoa soitti. ( Tosin hän lupaskin tulla hakemaan pyynti hinnalla mutta ilmeisesti jotain tapahtunut kun on nyt ollu vajaan vikon matkalla). Säpäpostikyselyt on ihan asiallisia pääosin, mitä nyt vaihdossa tyrkätään hirveetä paskaa vaikka ilmoituksessa tarkkaan määritellyt mitä voi tarjota vaihdossa. Nää tekstari-äijät si on aiva uskomattomia. Eka lauseessa pyyntihinnasta puolet pois vähintään ja sitten alkaa länkytys et on niin kallis, sehän on vajaamoottorilla, et saa myytyä ikinä mutta mä voin hakee pois touhutonnilla. On se kumma ku ei käteinen kelpaa. Aika pro kun pelkän paskan kuvakollaasin perusteella pystyy määrittelemään auton kunnon? Varmaan samat herrat on vakuutusyhtiöiden lääkäreinä? Joo, olkoon ny si. Pistetään auto uusiks vaihto listoille kun se kevätkiima alkaa taas polttamaan autokaupoissa.
     
    mikkis83, isalmela ja eilhik tykkäävät tästä.
  18. petrus

    petrus Gearhead

    Öö, mä viittasin kyllä mulle eilen soittaneeseen ostajaan. Et ihan rauhallisesti vaan...
     
    jjjkkk tykkää tästä.
  19. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Pelottaa jo valmiiksi kun pitäs alkaa käyttismersua myymään pois. Väyryseksi hyvä 320cdi. Saattaa tulla mielenkiintoinen myyntiprojekti.. :rotfl:

    Just vaihdettiin entisen työkaverin, nykyisin kaverin kanssa romuja. Siltä tuli yks romu ja minä laitoin vaihdossa kaksi. Lopputuloksena on kaksi onnellista ukkoa. Näin kun menis kaupat aina.
     
    mikkis83, Saetkae ja isalmela tykkäävät tästä.
  20. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Tuo olikin uutta, moni on kyllä tehnyt autokauppoja entisen kaverin kanssa.
     
    cdv70, mikkis83 ja Rahikainen tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!