Lämmityslaite ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja wonderbaum, 22.12.2018.

  1. wonderbaum

    wonderbaum 1st gear

    Eli kyseessä -89 caprice farkku oldsin y koneella, manuaali ilmastointi.
    Lämmityslaite ei puhalla lämmintä ilmaa:mad:

    Lämmityslaitteen kennon sisäänmeno letku lämpiää, mutta ulostulo letku ei, eli vesi ei tuntus kiertävän :confused:
    Vesiletkulla vettä kennon ulostulo putkesta sisään ja sisäänmenoputkesta juoksee hyvin ulos, ei tukossa :eek:
    Vivustot toimii, myös alipaine systeemit kojetaulussa :)
    Olen ilmannut, kaatanut letkut, kennon täyteen vettä , ei auta :(
    Olisko kellään hyvää neuvoa, vinkkiä probleemaan, itellä sormi suussa, varpaat jäässä :D
     
  2. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Onkos siinä se alipaine ohjattu venttiili? Kannen päällä. Onko se ehjä? Tuleeko alipaineet?
     
  3. wonderbaum

    wonderbaum 1st gear

    Venttiili toimii, kokeiltu ja vesiletku venttiilin jälkeen lämpee koko matkan.
    Huomenna katon paluuletkun liitoksen vesipumppuun josko se olis tukossa,
    tekee vastapainetta.
     
    caprice305 tykkää tästä.
  4. manun

    manun Gearhead

    Kenno vaihtoon!jos pillit tukossa niin kiertää vesi kuitenkin päätyjen kautta eikä anna lämmintä.tai sitten kenno muuten ulkoisesti paskaa täynnä.
     
  5. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Jos se kiertää vaikka päätyjen kautta niin paluuletku lämpiäis, jopa enemmän koska kenno ei jäähdyttäis vettä..... myös se sisäänmenon luona oleva alipainehana toimii? Se sulkeutuu kun ilmastointi täysillä. Etsisin vikaa kennon ulkopuolelta jos kerta kiertää läpi letkulla.
     
    sdfsd ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  6. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Onko paine muuten sama paluu ja meno puolella? Siis suurinpirtein puristamalla? Ja saattaa olla aika kaukaa haettu, mutta letku voi hajota sisältä, niin että siellä kääntyy "palje" kierron mukana tukkien letkun.
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kerran oon törmänny vesipumppuun, josta oli siivet ruostunu mäkeen. Kone vielä jäähty, mutta lämppärille asti ei menny oikeen mitään. Ja samaa teki Bonneville, kun pumpun siipi oli löystyny akselilla, lämppäri kylmeni het ku luisti, lämpömittarissa ei vielä mitään ihmeellistä.
     
    caprice305 tykkää tästä.
  8. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    oli samaa vikaa omassa 1500 ssa.paluu vesipumppuun ei vielä kunnolla lämmennyt,kerran kunnon rääkäisy niin alko hytti kerralla lämpiämään.nyt -18 ja kuumaa tulee venttiileistä.
     
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    itte olen törmänny niin moneen yhdistelmään tukkosen kennon tapauksessa etten lähtisi letkujen lämmöstä tekemään oikeen mitään arviota mistään. On kylmä-kuuma, kuuma-kuuma, kylmä-kylmä.
     
    xarper tykkää tästä.
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Kyllä, vasta yhtä bemaria ihmettelin ku letkut ihan tulikuumat mutta ei vaan lämpiä. Tukossahan se kenno vaan oli lopulta.
     
  11. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Mutta nythän me tiedetään että letkulla vesi kiertää. Ja jos paluu letku on kylmä, niin siitä voi päätellä paljonkin, niin tehokasta kennoa ei ole vielä keksitty että se kiertävä vesi jäähtyisi kennon matkalla, etenkään tukkoisen ;)
     
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ihan noin kokemuksen syvällä rintaäänellä neuvoisin ottamaan sen kennolta TULEVAN letkun käynnissä ollessa löysälle ja annat rauhassa ilmaantua/lirutella sieltä.... On "tyyppivika" kasarifarkussa oldsin koneella ;)
     
  13. wonderbaum

    wonderbaum 1st gear

    Palataanpa asiaan. Vika löytynyt, lämpöä tulee.
    Kaikki oli kunnossa, kenno, ventiili yms.
    Vika oli 1 cm pituisessa silikoonin palassa, joka välillä tukki venttiilin sisäänmeno reiän.
    Alipainepumpulla kokeilin, että venttiili liikkuu, otin venttiililtä tulevan letkun kennolta irti, ja kone käyntiin.
    Välillä vettä tuli , välillä ei, joten venttiili irti ja sitte vika löytyi.
    Sen verran vettä tuli, jotta letku lämpes, mutta ei riittänyt kennon lämmittämiseen.
    Välillä tulee hätiköityjä johtopäätöksiä, tarttuu liikaa johonkin tiettyyn asiaan, kokonaisuus unohtuu.
    Tulipa tutkittua lämm./ jäähd. järjestelmä, vaikka ei ny mitään raketti tiedettä.
    Tämä tapaus on ny kunnossa.
    Toivottavasti tästä on jollekin hyötyä joskus.
    Kiitokset kaikille vastanneille ja päätänsä vaivanneille.

    Ps Liika on aina liikaa
     
    Gary Grand, Camino'79 ja caprice305 tykkäävät tästä.
  14. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Hyvä että kerroit lopputuloksen, usein jää. Ilmeisesti tämä silikoni on jokin itse lisätty korjaus?
     

Kerro tästä muillekin!