4 x Dellorto + SBC

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja hot1930, 26.12.2018.

  1. 401

    401 2nd gear

    Se tunnelram plus kaks 1150 dominatoria virtaa todennäkösesti melko paljo enemmän vielä ku kaks paria 48 idaa olettaen että siinä imusarjas on kaikki siihen kuuluvat osat paikallaan.

    Poropeukalo ennättikin spekuloida samoja ennen minua.
     
  2. hot1930

    hot1930 Gearhead

    Näitä ei ollut tarkoitus laittaa rodiin.
    Kaasarin virtaukset pitäis riittää 600 hepukkaan ja 7 litraan.
    Kannet on AFR 227 race readyt ja kaasarin kurkku/kpl pitäisi varmaan virrata suurinpiirtein saman verran kuin kannet, niin että paketti toimisi:
    https://www.airflowresearch.com/227cc-sbc-race-cylinder-head/
     
  3. Minä sanoisin, että ne riittää max johonkin 5 litran katumosaan. Näyttävä paketti semmoiseen.
     
  4. Baxter

    Baxter 3rd gear

    No riittää ja riittää. Taitaa olla tulkinnan varsin en asia kullekin mikä on se riittävä. Eihän reiän koko rajoita litratilavuutta vaan saatavaa momenttia ja tehoa. Edelleenkin noilla pääsee yli 400 hepan, joka on 5l aika paljon.

    Tietysti 5l katumosa voisi olla chevyn 302.:) Vai meinaatko oikeasti, et silloin kun nuo imusarjat oli suunnittelupöydällä, niin inssien mielessä olivat ne lukuisat chevyn 305/307 virittelijät?
     
  5. Lähinnä meinasin tuota optimaalista toimintaa. Kuten totesit, että momentti ja teho alkaa kärsimään liian pienistä kaasuttimista.

    Tuo 5 litran katumosa oli minun lavea arvio. Itse voisin tuommoisen setin laittaa just 305/307:n päälle. Chevyn 302:n päälle laittasin 48 mm kaasarit. Tästä saa olla eri mieltä..
     
  6. Baxter

    Baxter 3rd gear

    Niin oonkin :p

    Onneksi nää on vain meidän mielipiteitä, ei mitään muuta. Ehkä meille katumosakäsite on hiukan eriävä. Mun mielestä on turha vain valita turhan suurta, kun pienemmälläkin pärjää ja pääsee katukäytössä riittäviin tuloksiin.

    Mutta joo. 600 heppaa tämä paketti ei riitä, ei millään.
     
  7. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Näemmä 1150 dominaattorisa on 46,48mm sisäkurkku ja vastaavasti 1050 mallissa 42,93mm
     
  8. kuula

    kuula Gearhead

    Ihan vaan mielenkiinnosta, mitem iso on alakerta?
     
  9. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

Kerro tästä muillekin!