Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Paljonko palttiarallaa pitäs hytin takaulkoseinän ja lavan hytinpuoleisen päädyn välissä olla tilaa kun kaikki kunnossa?
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    En ny mitannu, mutta hiomishommassa on just käsi mahtunu niin, että sormet ylettää siihen kurvin jälkeiseen pystysaumaan.
     
  3. i-p

    i-p 2nd gear

    Oulusta en tiiä, mutta etelästä herrat Kojo ja Panze ainakin tekee ja onnistunee postipaketti hommana.


    Onpahan suorastaan mukava kääntää avaimesta pakkaskelillä kun on hyvät akut, uudet hehkut ja uudet suuttimet, ei kakistele yhtään eikä ei oo tienoo mustana savusta. Vielä kun jaksais huuhdella kennon niin sais ajella paitasillaan.
     
  4. i-p

    i-p 2nd gear

    [​IMG]

    Minkälaisia lukemia muilla näyttää lämpömittarit? Mietin että käykö vähän kylmänä vai onko ok.
     
  5. Cyno

    Cyno 1st gear

    Näytti Escaladet olevan henkilöautoja? = ei käy (edittinä että nuo meikäläisen hintaluokan Escaladet :) )


    Muuten näyttää siltä että joutunee aloittaa tämän taipaleen tuollaisella takaveto/part time nelivedolla. Ensi vuoden juttuja sitten :) Arvalla koittaa että minkälaisen pommin saa allensa.
     
  6. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Asutko jossain mailla vai mihin tarvitset just jatkuvaa nelivetoa ja nimenomaan kevytkuorma-autona?
     
    Karpov tykkää tästä.
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mites tuo jatkuva nelikko tekee kääntösäteelle kun nää takavetonakin monet jo aika kankeita?
     
    palontie tykkää tästä.
  8. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Nykyaikaisella awd:llä ei juurikaan eroa keskitasauspyörästön ansiosta. Jäykällä vanhanaikaisella nelivedolla liukkailla ei juuri eroa ja kuivalla kelillä jotkut mallit pykältää aika pahasti etupäätä jos kääntää kaikki.
     
  9. Cyno

    Cyno 1st gear

    En nyt kauhian korvessa asu mutta paljon on tietä että on huonolla tien talvikunnossapidolla ja sitten on väliin "puhdasta" asfalttia. Auttaa kummasti ohjautuvuuteen vaikka on "neliveto" avoimella jakolaatikolla. Lukollisella nelivedolla tahtoo vähän puskea mikä on ikävää ja sitten jos tulee pitävää niin käy ikävästi nivelten ja jakolaatikon päälle.

    Kevytkuorma-auto tulee taas siitä että auto tulee yritykselle (Oy) niin ei voi muuta ostaa kun verottaja tulkitsee henkilö- ja pakettiautosta autoedun ja se ei ole haluttavaa.
     
  10. Cyno

    Cyno 1st gear

    Ja lisättäkööt vielä että kaasujalkani on sen verran tyhmä että soon on tai off. Neliveto auttaa pirusti liikkeelle lähdössä risteyksissä kun on liukasta, loskaa tms... Sitten on jotenkin hankalaa vekslata risteykseen neliveto päälle ja sitten vekslata se pois. Työmatkoillani on myös usein liittymiä kun pitää polkasta kaasu pohjaan kun liitytään lyhyeltä kiihdytyskaistalta varsinaiselle tielle ja se on ikävä tunne kun pitää polkasta kulkine vauhtiin ja lopputulos onkin että alkaa perä katoomaan alta, tulee äkkiä hytti täyteen käsiä :)
    En osaa siis ajaa fiksusti vaikka tokikin nämä on opittavia asioita ja ihan hyvin pärjään kesärenkailla tuolla avolava kuorma-autollanikin missä ei oo omaa painoa kuin 4tonnia = turhan vähän painoa ajettavaksi kesäkumeilla, OK asia kun sen vain tiedostaa. Mutta en haluaisi alle ihan sellaista autoa että tarvii koko ajan miettiä voiko kaasun polkasta pohjaan vaiko ei.
    Olen kuitenkin tässä autokuumeessa myöntymässä siihen että tulevan kulkineen vetomuoto on pääasiassa takaveto kun ei viitti pelimerkkejä laittaa 30k€ likoon sellaiseen versioon notta siinä olisi awd. Kulkine on siis tulossa työkaluksi ja se ei siinä käytössä parane niin sillä tuo liian iso rahallinen panostus ei ole järkevää jos vaan alta kympillä saa toimivaa ja kohtuu luotettavaa tekniikkaa.
     
  11. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    No onhan siinä perustetta. Ei muuta kun ostelemaan. Hintaluokka ehkä hieman haasteellinen.
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Noi omat mittarit on vähän epätarkkoja joskus. Mutta jos näyttämä on läänillään, niin turhan vähän. Koneenkin takia sais käydä kuumempana ja sisälle tulis lämmin pakkasellakin.
     
    palontie tykkää tästä.
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Käykös noi uudemmat mittarit satkussa kun termari aukeaa? Muuten mullakin vanha viuhka tossa kohdin ja winaldl kanssa tarkastettu että on 90. Mutta käy aina satkussa kun termari aukeaa.
     
  14. i-p

    i-p 2nd gear

    En oo tuota satkuun saannu, tuossa satkua edeltävän viivan ja satku viivan puolessa välissä käy korkeimmillaan. Ajossa tulee lämmintä, mutta ei tulikuumaa ja tyhjäkäynnillä on puhaltaa haaleaa.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    On siinä sitten vikaa. 90 asteista antaa mulle sisälle parkissa tai ajossa.

    Termaria vaan ekaks vaihtoon.
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mulla vasta neljäs termari alko pitää talvella oikeet lämmöt. Tosin Stantteja vaan oli saatavilla.
    Tuo on myös se kohta lämmöissä, mihin ainakin dieseli jää pitkästi odotteleen, jos lämppärin paluu menee vielä syylärin päätyyn.
     
  17. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Lueskelin että joku oli huuhdellut järjestelmää heittämällä pari konetiskitablettia syyläriin.. Uhka vai mahdollisuus?
     
  18. mikke20

    mikke20 Gearhead

    koittanu kans tutkii asiaa ton -02 kans ja siel vissiin on joku kytkinpakka jakolaatikossa mitä ohjataan luistoneston tai mikä tää tracsonkontrol ny on ni sen kartoilla ecm kautta. etuperän kytkin on kokoajan päällä et se pikkusen tekee parkkis pyörittelyy kankeemmaks mut huomattavasti vähemmän ku 4hi asenos.
    takavedosta samaa mieltä sil mennää jos pito riittää ja tarpeesta tulee vetoa etusille. reagointinopeus riittää kyl valoista poistumiseen ynnä muuhun kiire kiihyttelyyn tai ainaki toistaseks on riittäny. talvimaanteille toi auto4wd on hyvä ainaki ite tykkään.

    sit ei tarvittas ku etupäähän järkevä lukko, mitä olisin kerraan tarvinnu edellisen subun kans:D
     
  19. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Mahdollisuus, kunnon huuhtelu jälkeenpäin. Sanovat että ihan loppu syöpyneet kennot voi puhjeta, mutta se lienee sit hallittua rikkomista.... vertaisin kun katsuri pumppaa jarruputken paskaks. Mieluummin konttorilla kuin liikenteessä tositilanteessa.
     
    VilleTre tykkää tästä.
  20. i-p

    i-p 2nd gear

    Kivat lumet lykkäsi kainuuseen. Työkaveri soitti aamusta kun ajelin rekalla tuurin vaihdolle että oonko suburilla töissä, piti viimeset 300metriä hinata kaikki henkilöautolla töihin kulkevat hallille.
     
    palontie, jarona, wilburi ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!