Vastaavuustodistus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Lynch, 14.1.2019.

  1. Lynch

    Lynch 1st gear

    Saako tuota todistusta mistään kohtuullisella hinnalla USA-autoon? 800 euroa paperilappusesta tuntuu jo aika vastenmieliseltä:eek:
     
  2. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

  3. Ck

    Ck Gearhead

    Mihin autoon sellasta vielä tarvii?
    Sillon kun niitä vielä enemmänkin tilailtiin niin hinta oli 300-500e.
     
  4. Lynch

    Lynch 1st gear

    Tuolta Tuv nordista kysyin 2008 Corvetteen, niin hinnaksi sanoivat 791e
     
  5. Taitaa (?) olla niin että jos autosta löytyy epa-jne tarrat (!) konehuoneesta , oviaukosta ja californian hyväksynnät niin kelpais ilman mitään todistuksia nykyään.... En kyl varma oo kaikkien kohdalla mut kannattaa kyl autoa tarjota katsurille sellaisenaan , pyytäähän ne sit lisätodistuksia jos niitä kaipaavat mut pääosin tuo papereilla rahastus on lopetettu , onneks , aivan turhaa ollut ja joku taho taas vähän tienannu harrastajien kustannuksella.
    ..
     
  6. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Jotenkin aavistelin että tuolta olit kysynytkin.

    Toin jonkun verran 5-10v sitten eu:n ulkopuolelta autoja ja niihin tuli todistuksia tilailtua.
    Annoin paikallisen K1 katsastuksen ne tilata kun siellä autot rekisteröinkin niin tuli aina
    oikea, maksoivat siihen aikaan noin 150€, muutama maksoi 250€ ja yksi mikä jäänyt
    hyvin muistiin, Cad STS 2002 806,5€.

    Viime syksynä ostin ruåttista -05 Cadillacin joka oli ollut uudesta siellä ja piti kelvata tänne
    sellaisenaan, olihan siinä tarra jossa e13 tyyppihyväksyntä numero jonka luulin riittävän
    mutta katsuri sanoi että ei, tarkastuskorttiin tuli:

    Tyyppihyväksyntänumeron laajennusosa, variantti ja versiotiedot puuttuvat.

    Tuon johdosta tilasin tuolta Tuv nordista todistuksen joka maksoi kaikkineen noin 155€,
    mutta tämän auton toin toki eeuusta. Vähän ihmettelin että vaati todistuksen...
     
  7. Ck

    Ck Gearhead

    Jos on jenkkimallin corvette ja ovenpielessä fmvss tarra ja moottorissa epa tai carb niin eihän ne mitään vastaavuuspaperia tartte. Säästää 800e.
     
  8. xp

    xp Gearhead

    Epa ei riitä, mutta jos on carb niin sitt ok ilman paperia. Eli ilmeisesti ei ole Kalifornia malli.
     
  9. kpj

    kpj Gearhead

    Onko ne taas muuttunut? Syksyllä riitti kyllä 2009 vuosimallin bensavehkeen katsastuksessa EPA ja ovitarra, dieseleissä kaiketi piti olla tuo carb...
     
  10. Lynch

    Lynch 1st gear

    Joo jenkkimallin Corvette josta perus ovitarrat löytyy, mutta konehuoneen (epa?) tarrassa lukee, että ei ole Kalifornia kelpoinen.
     
  11. Ck

    Ck Gearhead

Kerro tästä muillekin!