-69 350 jakopää sbc

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja OldschoolAhole, 20.1.2019.

  1. OldschoolAhole

    OldschoolAhole 1st gear

    Ei ole ennen tullut tilailtua jakopään osia niin mikä kannattaisi tilata perus stock moottoriin.Jotkut ilmeisesti vaatisi koneistuksia mutta nyt olisi vain tarkoitus tilata perus kestävä jakosetti alkuperäistä korvaamaan, mikä kävisi suoraan paikalleen järkevällä hinnalla.Ei viitsi turhasta maksaa kun ei ole mikään virimoottori kyseessä.

    On varmaan kysytty ennenkin mutta kysytääs taas.
     
  2. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

  3. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Joissain lohkoissa joutuu hieman viilata noita öljykanavien valuja, kun käytetään tulparullaketjujakopäätä, eli kannattaa mallata nokkapyörää paikalleen, niin huomaa jos se ottaa kiinni, jos ei halua viilata noita kohoumia, niin sitten vaan normaali morseketjujakopää.

    [​IMG]

    Toi jakulepin linkki on aarporattuun lohkoon tarkotettu jakopää, eli toi 5 siinä tuotenumerossa tarkoittaa -0,005", muuten toki hyvä setti.

    Tuplarullaketju:
    https://www.uspartsperformance.fi/j-paa-che-sb-true-roller

    vakiomallinen:
    https://www.summitracing.com/int/parts/cca-3200/overview/make/chevrolet
     
    jakulepi tykkää tästä.
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Rockautosta kaikki toki paljon halvemmalla sit, myös true rollerit.
     
  5. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Ostin Capricen 305cid koneeseen perusrempan ja kevyen virityksen myötä halvimman mahdollisen 1-rivisen US Partsista eikä se maksanu juuri mitään. 333tkm oli ajettu se orkkisjakopää joka koostui todella venyneestä 1-rivisestä ketjusta ja haljenneista bakeliittirattaista. En keksi syytä miksei tämä uusi setti kestäis yhtä pitkälle.

    Novan 383cid koneessa on Comp Camsin tuplarolleri ja sen myötä piti vähän ottaa pirralla matskua pois öljykanavan yläpuolelta kuten tossa kuvassakin on tehty. Siinä oli alapyörässä nokka-akselin ajoitukseen kolme eri kiilauraa, +4, 0 ja -4 astetta. Tulevaan 427cid rallimoottoriin ajattelin laittavani jonkun vastaavan, mutta peruskoneeseen laittaisin aivan perussetin kun sellainen niissä kestää alunperinkin.
     
  6. OldschoolAhole

    OldschoolAhole 1st gear

    thanks vastauksista.
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    JP Performancen jakopää on myös osottautunut ihan hyväksi.
     

Kerro tästä muillekin!