Tbi ja kylmästumppaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karpov, 2.1.2019.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tää oli vm 1995 vanhakoppanen.
     
  2. xarper

    xarper Gearhead

    Eipä tuo 3-4 pv Fedex Priorityllä oo pitkä aika ootella vrt siihen että maksat Suomesta 2-3x hinnan niistä että saat ehkä päivää aikasemmin osat. No thanks.
    Tyhmä se on joka liikaa maksaa.

    Tulpissa varsinkin kyllä on ihan selvä säästö, vielä enemmän jos yhtään erikoisempia tulppia ostat kun ne osaa maksaa jo kymmeniä euroja kpl Suolestoliitossa ja niitä ku on 8 ni... Rockautosta 2-3e kpl max.

    Sori en ajele vajaapyttysillä mopoilla niinkun sä ni syntyy säästöö tulpissakin :rotfl:
     
  3. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Vajaapyttynen ehkä, mutta että mopo, ehei :D
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    täytyy muistaa tuo kun joku utelee miksi V8, miksei 4 pyttynen.

    "säästän tulpissa suhteellisesti enemmän tilatessani V8 tulppia kuin rivineloseen, siksi V8":odcool:
     
    stealth, xarper, Rotten ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Kasilla ajaminen on tunnetusti pelkkää säästöä.
     
    stealth, Gary Grand ja Rotten tykkäävät tästä.
  6. sangi74

    sangi74 Gearhead

    ei mua ainakaan naurata mulla on suzuki.ehkä just siks:eek:
     
  7. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ameriikan jampat kertoo että [​IMG]
    Tommonen kaveri hapertuu, ja aiheuttaa tuon stumppauksen....
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Missäs tollanen on?


    Eilen oli neljäs starttaus peräkkäin ilman stumppia.
     
  9. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Sanovat että jakajan takana. En muista ulkoa moista itse....
     
  10. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Jos jakajan takana, niin tuosta ventiilistä haaroittuu lämmityslaitteen alipainelinja.
     
    caprice305 tykkää tästä.
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    En muista moista nähneeni ja tietääkseni lämppärin läpät ym säätyy sähköllä silveradossa?
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Juu, ei taida hyttiin mennä alipainetta lainkaan.
     
  13. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ei löydy koko autosta tollasta...

    Voi olla jossain vanhemmassa - 87 tai R/V koppasessa, mutta ei 88 -> C/K.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    w/t ym malleissa vaijerivetoset läpät?
     
  15. 3964

    3964 3rd gear

    Nyt on pakko kysyä tuosta 70€ kansiremontista ei ilmeisesti ihan täysi kansi poka,vai oliko kyseessä pelkkä pahvinvaihto?

    Jos 70€ jossain tehdään täysi kansi remotti ohjaimineen,seeteineen,venttiilin hiontoinee ja tasojen oikaisuineen ni kerro ihmeessä firma luulis riittävän töitä.Tämähän sisälsi jo tilkkeetkin.
     
  16. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Oletuksena että puhutaan vanhemmasta 88 - 94 koelaudasta...eikös sun ole 1991 Karpov ?

    Auton ei tarvitse olla W/T, että autossa on vaijeritoiminen lämmityslaite...mutta siinäkään ei ole alipainetoimintoja.
    Sama lämmityslaite vaijereilla voi olla myös Cheyenne, Scotsdale tai vaikka Silverado (sekä vastaavat GMC:t) , mutta niissäkään ei ole alipainetoimintoja, joten ei ole myöskään tuota nippeliä.

    Omissa autoissa toisessa on lämmityslaitten toiminnot vaijereilla (1991) ja toisessa sähköllä (1989)...eikä mitään alipaineella.

    Sen sijaan 1995 eteen päin siinä uudemmassa koelaudassa saattaa hyvinkin olla, en tiedä...?
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ostin täydellisen yläpään tiivistesetin ja uudet kannenpultit. Eli venttiilinvarren kumit ja pahvit kaikki sisältyi.


    Kaveriksi hommasin venttiilinhiomatahnaa ja tatin.


    Venttiilit olivat hyväkuntoiset eikä karstaa juuri ollut, ohjurit testasin omilla venttiileillään ja venttiili molemmin päin käännettynä ei välystä ollut. Hionnan jälkeen pysyi liemikin palotilassa.


    Valukannen suoruus tuli tarkastettua metalliviivaimella, lasipöydällä hioin tiivistejäämät tasaisesti pois.


    Miksi vitussa olisin teettättänyt täydellisen pajalla? Miten ihmeessä ihmiset ennen pärjäsi?


    10tkm nyt ajettu sen jälkeen ja lisää km tulee joka päivä.

    Kone ei savuta eikä syö 5w40 fullsyn öljyä. Ainoa fiba remontissa on imusarjan lievä öljyvuoto takaa (oli jotenkin hankala laittaa imusarjaa paikalleen joten tönäsin varmasti tiivistekakkua vahingossa).
     
    Ranee tykkää tästä.
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu tuota meinasinkin just eli alipaineunohdettu koko gmt400 noilta vuosiluvuilta :)
     
  19. 3964

    3964 3rd gear

    Niin tätä tarkoitin ettei tehty remppaa vaan läpättiin venat ja tilkket vaihdettiin.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No saivartelua. Olis se tehty jos olis ollut tarve. Kuitenkaan tätä ei tehty riman ali vaan kaikki tarpeellinen tarkastettiin ja hoidettiin kuntoon.

    Kyllä tohonkin hommaan ois pajalla saanut menemään 3-4x hinnan, varsinkin kuin 100 varmasti olis löytynyt väljää ohjuria. Nekin oisin kyllä itse vaihtanur, huimat 0.5€ kpl.
     
    Jussi289 ja Rotten tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!