Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Mulla oli aikoinaan harvinainen samara, se oli joku maahantuojan erikoismalli 4-valokeulaisella korisarjalla, matalalla sachin alustalla ja sporttisella erikoisverhoilulla, moottorikin oli piristetty siinä jo vakiona. Noita malleja myytiin mustana tai valkoisena silloin - 80 luvulla. Yhtään toista samanlaista en ole nähnyt.
     
    Muokattu: 22.1.2019
  2. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Jaa tämmöinen?

    [​IMG]

    Tosin tää on punainen, mutta muuten tuntomerkit kuten korisarja, Sachsin alusta ja sisustamuutokset täsmäävät. Esittely Tuulilasissa 2/1989 ja Malmin Konela-Autolla on ollut tarkoitus rakennuttaa tämmöisiä 50-100 kappaletta joka tuskin toteutui.

    Tehopuolesta kylläkin jutussa sanotaan, että oli tarkoitus parantaa jopa parillakymmenellä prosentilla tehoja mutta uusien päästömääräyksien vuoksi jouduttiin tyytymään vakiotehoihin.
     
    Hannu_L ja Sierra tykkäävät tästä.
  3. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Just tommonen. Ainakin se minulla ollut oli selvästi pirteämpi mitä perus 1500 samarat, oli verrokkeja.
    Etsin autoa valkovenäjän reissulle ja Heinävedellä vanhempi ukko tarjos tuota, sanoi etten tunnista samaraksi kun sen näen, on kuulema 4-valokeulaa yms. Ajattelin että mitenkähän lie pilannut ukko samaran, mutta menin katsomaan kun lähellä 50km oli.
    Ukko aukaisi vajan ovet ja en tunnistanut autoa samaraksi, taisinkin katsella ympärilleni missä se samara.
    Ostin auton ja oli erinomainen ladaksi.
    Vuosien päästä päätyi eräälle venäläiselle tytölle ja varastetuksi Sortavalassa. Se siitä.
     
    mikkis83, Karpov ja Pande_K tykkäävät tästä.
  4. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Ihmisellä on uskomaton hajumuisti, kävin joskus 1990 molemmin puolin usein yhdessä
    autoliikkeessä kun siellä oli tuttu myyjä. Siellä myytiin uusia ladoja ja se haju mikä niistä
    tuli kun avasi oven tuli vieläkin nenääni kun tuon ilmoituksen klikkasin, silloin pohdittiin
    mistä se johtuu, tultiin siihen tulokseen että "lopputarkastuksen" lopussa ryssä kusee
    sinne mistä tuo pistävä ja hyvinkin tuima haju.
     
    Karpov, mikkis83, caprice305 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Suuressa maailmassa löytyy ihan omia osioita tämmöisille julkkisten omistamille autoille, esim:
    https://www.cars-on-line.com/celebrity.html
     
  6. speedy

    speedy Double Gearhead

    Joskus vuosia sitten jouduin päivänvalolla ajamaa samaraa, silloin toivoin että olisin voinut muuttua näkymättömäksi.
     
    Muokattu: 23.1.2019
    Peeaa tykkää tästä.
  7. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Tommonen samara on kyllä kaikin puolin täysin kelvoton kapistus. Ihmettelen kovin että edes ryssät itse viitsii niillä enää ajella, kun länsimaista ja japanilaistakin kalustoa on sielläkin tarjolla yllin kyllin...
     
    speedy tykkää tästä.
  8. maddis

    maddis Gearhead

    Piti oikein tarkistaa, että mikäs säie tämä olikaan eikä tämä ollut 'Pari vitsiä', vaikka sen verran naurettavaa juttua tullut.

    Ei parane heikko itsetuntoisten Ladalla ajella.

    Olihan Samara kanttiladasta iso hyppäys. Pienempi hyppäys oli sitten Samarasta ns. 'länsiautoihin'.
     
  9. speedy

    speedy Double Gearhead

    Kun on kuitenkin tehty ihan oikeitakin autoja, niin eihän sitä millään ymmärrä minkätakia ihmisen täytyisi omistaa lada, tai samara tai muu vastaava kuselle ja kaalille haiseva ryssän tekele :D
     
    Gary Grand, mcmies, JYR ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. Make.S

    Make.S Gearhead

    Helevetti että mä voisin helposti vaihtaa ton rouvan fiuden nappisilmään ja ajella töihin kesät talvet karvahattu päässä...ei tää muu bändi oikein tajua meikän järjenjuoksua...
     
    mikkis83, Ranee, jariha ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ei Raatikaisen Markulla kai camaroa ole ollut. Volvo 244, D-kadett, toyota carina e, honda cr-v ja olisiko viimeksi ollut qashqai...
    :rolleyes:
    :D
     
  12. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Nappisilmä on sentään ihan nätti auto, puhdaslinjaista Italialaista suunnittelua. Samara, noh...
     
    Pertti K tykkää tästä.
  13. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Ei mulla Ladalla ajaminen itsetunnosta olisi kiinni, Samara on vaan niin karmea kapistus että ei viitsi kiusata itseään sellaisella... Samarahan oli ihan moderni kampe kun itäystävä aloitti suunnittelun muistaakseni 70-luvulla, mutta markkinoille saamisessa kesti sen verran kauan että länsimaiset kilpailijat oli jo ottaneet etumatkaa... Ja onhan kokoonpanon ja materiaalien laatu jotain kammottavan ja huvittavan välimaastosta.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Samara sentään on auto verrattuna noihin takavetoisiin ladoihin. Ergonomia on asia mitä voi siitä löytää ja jonkinlaisen ajettavuuden. Olkootkin sitten etuveto.
     
  15. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    No en tiiä, -86 samaralla muutamia satoja kilometrejä ajaneena huomioita.

    Tehottomat jarrut
    Täysin alaväännötön moottori
    Kaarrekäyttäytyminen outo, kallistuu vaan ei meinaa kääntyä.
    Suuntavakavuus todella huono maantiellä ja tuulisella kelillä.
    Melko janoinen polttoaineen suhteen.
    Satasen vauhdissa täysin hengetön peli kuormattuna.

    IS
     
  16. Make.S

    Make.S Gearhead

    Samara on ruma ja etuvetoinen, ei jatkoon. Nappisilmä tai niitä 2105 tjsp, kuhan tuuppaa takaa, ja kovaa.
     
  17. wilburi

    wilburi Gearhead

    Nappis ,2105 ,2107 tai 2104 kaikki käy voisin nytkin ottaa jos järki hintaan sais pre 90 vuosmallin (ei kat vehkeitä)
    1.7 etuputki ja siittä taakse 2" läpivirtaavalla
    Kohditaa imu ja pako sarjat kanteen
    Parempi kaasari
    Alatukivarsiin prikat korin ja varsien väliin ni ajettavuuskin paranee
    Aih että nostalgiaa :D
     
    urho3, palontie ja jariha tykkäävät tästä.
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No takavedot vielä kamalampia joten mieti siitä ero :D
     
  19. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kyllähän se Lada oli parasta mitä Italia sai kansanautosta tehtyä -60-luvulla.
    Onko se ihme jos ei ole ihan parasta maailmassa, enää -80 -90-luvulla?
    ..Neuvostoliitossa tehtynä..:D:cool:

    No, pistihän neukut siihen modernimman koneen, mutta ei se parempi ollut kuin Fiatin tankokone.

    Samara oli lumessakahlaamisessa melkosen pystyvä peli. Ajo-omituisuuksista on parempi olla sen enempää puhumatta. Jos Samara olis tullut saataville -81 tai -82, niin olis ollu vielä aika kova kilpailija monelle muulle. Ei enää -86..
     
    jariha tykkää tästä.
  20. maddis

    maddis Gearhead

    Venäjällähän Samara esiteltiin jo -83. Kesti muutaman vuoden saada tarpeeksi Samaroita, että niitä riitti ulkomaillekin. ;)
     
    Gary Grand tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!