Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. wilburi

    wilburi Gearhead

    Hei tarttis subuun lämppäri keksiä kun ei viiti vanhusta kiusata näillä keleillä
    Eli lohko vai letku lämppäriä laittas ja minkälaista ??
    Lähi aikoina vesipumpun vaihto ni samalla laitta letku lämppärinkin kyllä ingelma on että minkälaisen vai onko lohkolämppäri kuitenkin parempi
    Säteily lämppärit on hanurista vaikka oliskin helppo asentaa
     
  2. i-p

    i-p 2nd gear

    Webastolla se kait parhaiten kuumuu. Letkulämppäri on helpoin asentaa ja lohkolämppäri on parempi ainakin omasta mielestä.
     
  3. i-p

    i-p 2nd gear

    Niinpä se tuppaa olemaan. Joskus miettyny että hakis leasinkiin jonkun tupperi kipon sarjaa parisataa kuussa, ei tarviis olla kädet kainaloita myöten mustana ja jos jättää käynnistymättä niin soittaa että hakekaa paska pois ja tuokaa uus tilalle.
     
  4. JL-

    JL- 3rd gear

  5. tst

    tst Gearhead

    Taitaa olla kiinankeksintöjä? Ei ole kokemusta mutta kuullu että vuoden verran kestää.
    Itse laitoin lohkolämppärit molemmin puolin, aika kova hommahan siinä on mutta varmaan paras vaihtoehto.
    Tuli sitten edellisestä autosta vielä eberi jolla saa muutkin koneet lämmitettyä.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    bensakutosen vesitila on pienempi kuin esim 6.5 mutta mulla tunnissa yhellä lohkisvastuksella n 40c padan lämpö.
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei se johtunu siitäkään.
     
  10. mikke20

    mikke20 Gearhead

    mulla meni bensaversion startti hiljaseks kun solenoidin jousi katkes ja esti solenoidin liikkeen ääriaitaan ni ei kytkeny. tietysti antautu himosjuhannuksen teltta alueella. mut sisälokari pois ja 19mm lenkki solenoidin päitten väliin ni sai käymään ja pääs pois
     
  11. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Eikä kannatakkaan kertoa mistä se vois sitten johtua. Mukava lukea meidän tyhmien kommentteja ja arvostaa jussia, kun se kyllä viisaana tietää. Jotain. Ehkä mekin opitaan joskus yhtä viissaaksi.
     
  12. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Noita halpislämmittimiä ihmettelin itsekin kun Kärkkäisen lehdessä näkyivät niitä mainostavan.
    Itse jouduin joku aika sitten työn puolesta tutustumaan TT-Thermon tuotteisiin kun Defalta ja Calixilta myytiin eioota.
    TT-Thermoltakin saisi halvemmalla noita lämppäreitä joissa ei ole johdossa panssarikuorta, mutta ymmärtääkseni niiden käyttö ajoneuvoissa ilman kaapelien panssarointia on kielletty (tai sitten em. lause on vaan TT;n mainoskikka).

    Kukahan maksaa viulut jos auto palaa ja talo siinä mukana, ja vakuutusyhtiö saa selville että tuollaisella rimpulalla oli autoa lämmitetty just kun alkoi savu nousta torpan kupeesta?
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    voi voi. Jussi on muakin ja tuskin olen ainoa, niin vitusti tällä foorumilla jeesinyt etten kehtais moista höpönlöppöä löpistä.

    thermon omilla sivuilla luki, että suojattuna ok. Eli kuori päälle. Kiinasta saa yhtälailla defapäitä.


    Tuskin tuo autoa polttaa kun metallikuori ja täynnä nestettä? Ja sulakkeen takana 230v

    Kaverilla ollut perus thermoja ja samaa laatua kuin kiinasta tilatut. On ongelmia ollut. Toki takuu on mutta sain kiinastakin omani takuuseen muinoin.

    Toki thermolla uusi malli vapaalla asennuspaikalla. Sellasen kun löydän kiinasta niin ainakin tilaan
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Paha siitä on muuta varmaa sanoa, kun se, että niistä huonoista akuista se ei ainakaan johdu. Yleensä syyllinen on kontaktihärö just siinä kohdassa, joka palaa/sulaa. Mitään muuta se ei tartte.

    Mahtaako toi harhaluulo siirtyä näihinkin siitä, kun verkkokäyttösellä oikosulkumoottorilla virta alkaa nousta, jos sähkönsaanti ahdistaa vaikkapa liian pitkän roikan takia... Se saattaa kyllä tykätä huonoa. Mutta sillä tilanteella ei ole mitään yhteistä akun ja startin kanssa. Mitä huonompi akku, sitä vähemmän jännitettä lähtee, ja virta on ihan joka kohdassa pienempi ku ehjällä/täydellä akulla.
     
  15. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Viittasin kommentillani siihen että turhahkoa vastata johonkin asiaan "Ei" jos ei perustele vastausta millään tavalla. Saatoin myös itse ymmärtää Jussin vastaukset hieman väärin ja vastata äkkipikaisesti, kiitos Jussille asiallisesta jatkovastauksesta.

    Vaikuttaisi tosiaan epätodennäköiseltä hiilen johto sulaisi huonojen akkujen takia kun virta ja jännite olisi silloin hyvää akkua huonompi, ja pitkästä starttauksesta sulava johto kuulostaa valmistus- tai asennusvialta.
     
  16. Juus091

    Juus091 1st gear

    Nyt vasta vklp ehdin sitä omaa starttaus ongelmaa selvitteleen, hinasin auton työpaikan montulle jotta mukavampi rapata.. Solenoidilta startille menevä virtakaapeli oli kokonaan katkennut, vaihdoin tuohon väliin uuden johdon ja pelaa. Pyörittää selkeästi paremmin nyt..
     
    fudge85 ja Catrik tykkäävät tästä.
  17. fudge85

    fudge85 Gearhead

    paremmuudesta niin tiiä, jokaiselle on puolustajansa. eukon tahoeen 5.3 laitoin tthermon 1800w ja tässä sisäänrakennettu pumppu. toistaiseksi hyvin on toiminu ja voisin veikata että lämpiää kone tasasemmin ko lohkolämppärillä kun tuossa on oma pumppu. defa päät tuli valmiina ja tilasin samalla 10 m defa roikan! Ei tartteperkele jatkoroikkien kanssa pelleillä :D
     
    wilburi tykkää tästä.
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Itelle aikanan tein vaan haarotuksen lokasuojaan ja siihen sisäpistoke. Sisäpistokkeeseen pumpun normi töpselipää. Toimi defan töpselistä puskurista käsin ilman roikkia
     
  19. hantta

    hantta Double Gearhead

    Hei! Sain juuri kuulla tällaisen kaverin kaverin- jutun, eli on saanut sukulaispapalta -79 Chevy pick- upin, ollut käsittääkseni pitkälavainen versio, mutta vuosien saatossa alkuperäinen lava on kadonnut, ja nyt tällaista peräänkuulutetaan, eli olisiko jollain tiedossa lähimainkaan Turun suunnalla Scottsdalen lavaa? 1 on kuulemma oulussa, mutta se on logistisesti aika kaukana.
     
  20. JL-

    JL- 3rd gear

    Samanlaisia huonoja kokemuksia keston suhteen on netti väärällään noihin TT-Thermoihin liittyen, mutta iski kanssa silmään toi uusi malli jonka voi asentaa mitenpäin vaan ja josta väitetään korjatuksi noi aiempien mallien viat. Tollaista voisi kyllä seuraavalle talvelle harkita.

    https://www.tt-thermo.fi/tuotteet.html?id=0/748629
     

Kerro tästä muillekin!